2022-02-24, 11:23
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Skitsnack! Det hade hänt ändå. Putin har planerat det här sen han fick makten.

Du är ett offer för västliga propagandamedier lille vän.
Citera
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ryssland har redan kalkylerat med alla sanktioner och klarar av dem. De har Kina på sin sida. Det är västmakterna som förstör både väst och Ukraina. Ryssen återställer ordning och säkerhet.

Ryssland är ett gangsterland och vet inte vad ordning är.
Citera
Medlem
Vill Ryssland ha full kontroll över Ukraina i.om att de bombar huvudstaden? Eller nöjer ryssarna sig med att Östra Ukraina / Donbass och Krim?
Citera
2022-02-24, 11:24
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Hahaha ! Diktator putin skakar livrädd för att demokrati skulle tillåtas få fäste i Ryssland.

Själv tror jag vi får se fler NATO-anslutningar nu.
Kanske dags för Sverige och Finland att gå med?
Gangstern putin har ju visat att han inte bara är ett hot mot den ryska befolkningen men också är ett hot mot Europa.

Mvh
Vete fan om vi ska gå med i en försvarsallians ledd av USA. Särskilt med tanke på att Biden gick till val på att han skulle sätta stopp för Putins bravader. Inget vidare track record gällande den biten än så länge. Däremot så är det anti-Putin att vara för kärnkraft och ett försvar som inte håller på larvar sig med prajdande eller har kvinnliga infanterister.
Senast redigerad av Herostratos 2022-02-24 kl. 11:26.
Citera
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
För 80 år sen bombade USA och uk tyska städer, har du någon poäng? USA är det enda land som någonsin använt kärnvapen och då mot oskyldiga civila och deras kommande generationer.

Bäää! Whataboutskij whataboutskij. Bää bää!
Det var inte Finland som inledde kriget mot Sovjet (om du nu inte, likt övriga Kreml-kretiner, tror på den här versionen).
Då det gällde bombningen av tyska städer, jämte atombomberna mot Japan, låg dessvärre skulden för krigsutbrottet hos de styrande i de bombade länderna.
Nej, jag är ingen förbehållslös dyrkare av USA:s eller UK:s politik - men det alternativ som kalsongförgiftaren erbjuder, i synnerhet från och med i dag, är tusen resor värre.
Senast redigerad av Ördög 2022-02-24 kl. 11:29.
Citera
Medlem
hydrols avatar
Hur går det nu för alla dom förtryckta Ryssarna i Kina?

Vågar man hoppas på att dessa ska räddas härnäst tro?
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Såna fjanterier. Mannen är desperat. Det bästa han kan göra är att ge upp och spara människoliv. Hemvärsgubbar har inget att göra i modern krigföring.

"Ukraine's president offers weapons to anyone who wants them
Ukrainian president Volodymyr Zelenskyy has also said that he will issue weapons to everyone who wants them, according to state media."
(BBC)
Ja, kapitulation lär komma senast imorgon. Ingen är villiga att ta till vapen för USAs spratteldocka Zelensky.
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Precis! Jag håller med. Men man behöver inte ha NATO för det!

Nato är ju ett militärt samarbete länder emellan med USA som största förbundsförvanten ser inget fel med detta så länge som det är demokratiska länder som är med .
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Vad tror du hans ministrar säger när alla deras tillgångar i väst frysts? Inga fler semestrar i det dekadenta Västeuropa där de helst spenderar sin tid.

Rysslands oligarkers tillgångar hade krympt rejält redan innan Ukrainakrisen.

https://www.aljazeera.com/economy/20...sions-escalate

Han bryr sig helt enkelt inte. Det lär du väl för fan se vid det här laget. Och Kina backar honom nu också. Smart av USA och hela västvärlden att kedja fast all sin produktionsbas och industri i ett land som nu backar Kreml-Khanens psykopatiska "avnazifiering" av Ukraina.

Sluta underskatta fanskapet!
Senast redigerad av torstenferdinand 2022-02-24 kl. 11:26.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Den gången var det fredligt. Det här är mer som när Polen blev invaderat.

Skillnaden nu är att Ukraina inte har samma internationella garantier som Polen hade.

Trist att leva i intressanta tider.
Rätt men...
Putin har gått stegvis fram sedan Georgienkriget 2008. Lite väl mycket vibbar av hur Hitler agerade innan UK och USA m fl började bjuda motstånd.
Ja, USA kom ju inte in i kriget förrän attacken mot Pearl Harbour.
1938 tog Hitler Sudetområdena i dåvarande Tjeckslovakien.
Putin har via ryska separatister tagit Donetsk och Luhansk.
Nu hotar Putin Europa och NATO.
Antagligen kommer kriget i Ukraina att avgöras de närmsta dagarna. Men jag tror inte på rysk promenadseger.
Hoppas att någon sätter en kula i Europas nya Hitler.
Citera
Medlem
Nu har Kharkiv tagits över av ryssarna. Detta är den näst största staden i Ukraina och den ligger i en del där det bor huvudsakligen ryssar.
Jag börjar tro att planen som Putin har är att dela Ukraina. I de östra delarna kommer troligen de flesta att acceptera rysk överhöghet. Men i västra Ukraina bor det nästan bara ukrainare.
Så på lång sikt kommer det att vara svårt att hålla den delen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Visst är det intressant vilken skillnad de gör på "flyktingar" och folk inom Europa som faktiskt flyr krig? Nu är det helt plötsligt grannländers ansvar och gränspoliser ska sättas in. Så lät det inte 2015 precis.

Ska jag vara lite kritisk så ser jag hur man har sagt det enda sedan 2015 men inte menat allvar eftersom att det på senare år kommit över 70000 mena-flyktingar.

Det vore synd om vi stänger gränserna när människor som vi faktiskt har en del gemensamt med behöver ett nytt hem.

Jag ser detta som en chans att rädda Sverige från förfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in