2022-02-24, 12:38
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Lite tidigt och säga tror jag, de ska sitta ner i em/kväll och diskutera i NATO. Han kan nog inte stå och bestämma själv.

Jag tycker mig höra samma sak när man lyssnar mellan raderna.
Citera
Medlem
RusImperias avatar
Nu kommer det klipp och vittnesmål om upp emot 30 helikoptrar i närheten av Gostomel, strax utanför Kyiv, på väg öster (mot centrala Kyiv).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Länka källa eller håll klaffen!

Det står i flera tidningar. Aftonbladet, expressen...
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Det spekuleras i att Ukrainas huvudstav Kiev kommer vara omringat redan i eftermiddag.
Hur kan Ukraina vara så pass lamslagna redan? Man måste väl ha varit beredd på en invasion. Det känns inte som att man faktiskt försvarar sig.

Har jag fel?

Jag följer telegram-gruppen hela tiden.
Ukrainas ledning mobiliserade igår, de har inte hunnit sätta landet på krigsfot.
Med lite vett borde Ukraina ha mobiliserat för flera veckor sedan och förberett broar och lämpliga passager för sprängning och planerat för eldöverfall. Allt för att bromsa en invasionsstyrka.
Får en rysk pansarkolonn några vagnar bortskjuta så tar det stopp tills man rensat/undersökt terrängen.
Sen rullar man igen, blir det ett nytt eldöverfall några km fram tar det stopp igen.
Med rätt begränsade medel kan man försena en bataljons framryckning med många timmar och köpa sig tid för egen trupp att omgruppera.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Ärligt talat kan jag för lite om rysk politik, men det borde finnas intelligentare personer som kan ta över. Han citerar gärna historien, men verkar inte ha läst den sista sidan om vad som händer med stollar som honom till slut. Det finns bara ett slut för sådana stollar.

Putin har paranoia. Och till viss del finns det anledning för honom att sova med ett öga öppet. Putin är rädd att få blyförgiftning. Att han nu beter sig som han gör är ju ett försök att skapa en personlig trygghet för sig själv. Du har fullkomligt rätt, galna diktatorer har ett givet slut.
Citera
2022-02-24, 12:39
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Ett svampmoln och den är borta från kartan.

Inte ens Putin är så korkad.
Citera
Avstängd
För att visa hur allvarligt Sverige ser på invasionen och skrämma ryssarna kommer svenska regeringen snart att skicka PM :"detta är OACCEPTABELT"
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifeabroad
Ukraina skjutit ner ytterliggare 3 ryska helikoptrar. Börjar arta sig. Får se hur länge Putler orkar hålla i detta

Risken är väl att den lilla dvärgen drar iväg kärnvapenmissiler för att dölja sitt nederlag.
Citera
Bannlyst
holy shit! gå in på telegram och sök på realnewsnobullshit. helt sjuka videos från marken.

Barn med cykel död
Ukrainska soldater i likhögar
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Ukraina har hittills skjutit ner 7 ryska stridsflygplan, 2 helikoptrar, och förstört 10 tanks.
50 döda ryska soldater och 40 döda ukrainska soldater.

Dessutom meddelar nu Sverige att man drar sig ur bandy-VM som skulle ha spelats i Ryssland.

Det låter bra. Rysken är inte oövervinnelig. Men var läste du denna goda nyhet?
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Trudeau fördömmer..........
https://www.bitchute.com/video/JJzsTalcApol/

Han skulle ju skicka vapen till Kiev, men de hann nog aldrig komma fram.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Jag har vänner i Kiev och en av dem, som är a rysk härkomst, rapporterade nyss följande:

* Ett antal missiler har slagit ned i Kiev, flyglarmet går i bakgrunden.
* Min vän bor 300 meter från där en missil slog ned, den träffade en lokal matvaruaffär, oklart vad målet var tänkt att vara, men många har skadats och/eller dödats.
* Min vän försöker nu få sin familj att nu ta sig från Kiev till gränsområdet mot Rumänien där familjen har en stuga, men vägarna är igenkorkade.

Detta visar att Ryssland inte har några som helst skrupler och att deras vapen saknar precision, man bryr sig inte om civila dödsoffer, oavsett om de är rysktalande eller ukrainsktalande. Detta är inte ett angrepp mot ukrainska staten, det är inledningen på ett gigantiskt folkmord av det ukrainska folket, lett av vår tids Hitler.

Fullt möjligt att mataffären var målet - för att förkorta en belägring.

Vet inte om Ukrainas armé kanske får befogenheter över dylika små matvarulager i krig och det därför kan bli ett militärt mål?
Senast redigerad av ModeratSkeppet 2022-02-24 kl. 13:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in