2022-02-24, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kublai.khan
https://www.twitch.tv/jp_cjrracing

B-52a cirkulerar nu strax norr om Sälen. Varför?

Sverige har gått ut med att Usa och Sverige har en övning pågående.
Citera
2022-02-24, 15:05
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
RT intervjuade någon kinesisk apparatchik tidigare idag. Han sa att konflikten beror på att västvärlden inte respekterat Ryssland som den stora, mäktiga nation den är (hans faktiska ord). Rysslands invasion var helt berättigad givet det säkerhetspolitiska läge som väst orsakat. Jag lyssnade bara med ett halvt öra, men det var idel fördömanden av väst och inte någon direkt kritik mot Ryssland alls så vitt jag kunde höra.

Lite tydligare får det nog vara. Det här gäller inte en fotbollsmatch i division 3.
Citera
2022-02-24, 15:06
Medlem
StigHails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Klaga aldrig på muslimsk massinvandring eller lgbtq+ igen för uppenbarligen älskar du dessa två västpåhitt. Alla som stöder utrotning av Sverige är förrädare så ledsen, det verkar som du är just förrädaren i detta läge. Du kanske ska emigrera tillbaka till Somalia eller nåt? Ryssland vann detta så gråt gärna lite mer, det roar mig.
Landsförrädare, Ryssland är ett mångkulturellt land med mängder av muslimer som du verkar hata, det var inte längesen Putin invigde Europas största moské alldeles vid röda torget.
Du finns inte i verkligheten utan bara på internet, patetiska ensamma incel.
Citera
Medlem
Putlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Fick just ett snack med en granne som har rysk släkt. Han är född i Sverige dock, men säger att han + familj stöttar Ukraina eftersom inofficiellt är de flesta ryssar emot Putin. Det är inget som folk kan säga utåt där tydligen, pga förföljelserisken, men i själva verket skäms många ryssar över att deras ledare lever kvar i forna KGB-tider. Lite intressant just eftersom ryssarna här på forumet glorifierar karln.
Har man ens visat upp några jublande folkmassor i Moskva ännu? Att ingen vågar protestera är en annan sak.
Slå på eliten Väst! Ryska folket har inget med det här att göra.
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-kring-ukraina

"Ryska bomber har träffat den byggnad där Ukrainas underrättelsetjänst har sina kontor. Det bekräftar Ukrainas vice utrikesminister, Emine Dzhepper för BuzzFeedNews.

Ministern ska själv ha bevittnat händelsen och uppger att det i nuläget inte finns någon exakt dödssiffran då kropparna fortfarande räknas."
Konstigt att ha personal där, då det är ett så tydligt mål.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Det finns inga "ukrainare" Både ryssar och ukrainare är östslaver som talar ett östslaviskt språk.

Finns det inga ryssar heller? Bara östslaver?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flukke
Du länkar ju flera uppenbart fakeade videos, tex är fallskärmshoppningen är från en övning som har synts så tidigt som 2019 har och således inget med kriget i Ukraina att göra...

https://www.altnews.in/zee-news-news...arkov-ukraine/
Tack för infon.
Ska erkänna jag gick på det, höll på att börja dela videon.

Viktigt att man inte sprider fakenews, men uppenbart att Ryssland försöker ta över hela Ukraina. Kommer bli blodbad, redan sett videos och bilder på mördade barn.
Citera
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Kan tänka mig att både NATO och övriga länder vill att ryss - ukrainska gruffet ska ta slut så snart som möjligt, oavsett vinnare eller förlorare.
Annars kommer andra länder att drabbas väldigt hårt ekonomiskt vilket i sin tur kan (och mest troligt) sprida oroligheter vidare. Det finns några länder i Europa som i dag redan lever på marginalen.
Vilket i sin tur kan leda till mer oroligheter.

Min fetning.

Visst är det så, ekonomin styr ju allt, så den är prio No:1
Allt annat går att justera över tid.
Citera
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GhangBangTanja
Glömt Warszawa fanboy?

Glömt? Tror inte han ens är medveten om det.
Citera
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Ryssarna är överlägsna Ukraina det förstår nog alla. MEN jag tror inte att man ska underskatta Ukraina i skarpt läge. Jag skulle nog gissa på att dom kan ge Björnarna en rejäl kamp. Likväl som att Ryssland har planerat detta långe så har nog inte Ukraina legat på latsidan. Dom har nog gjort sin hemläxa. Dock tror jag inte att det håller i det långa loppet.

Bara inte skiten eskalerar. Först pandemin och nu detta.

Alla är överlägsna ökenanalfabeter som ISIS i Syrien och Talibaner i Afghanistan som springer runt med 30 år gamla Kalasjnikovs och försöker uppfinna någon sorts ballonger med bomber i. Alla är överlägsna irakier... Ändå vinner man inte.

Alla tror också att dom snabbt ska vinna när dom går inte i ett land.

Kommer inte hända.

Ryssen har satt sig i skiten för all överskådlig framtid.

140 miljoner ryssar mot 40 miljoner intelligenta motiverade vita vältränade ukrainare.
Citera
Medlem
kajus333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Putins krig mot Nato i Ukraina har godkänts av Kina men i tysthet.

Det ska bli intressant när detta kommer upp i säkerhetsrådet.

Hur vet du dewt, om det skedde i tysthet? Löjligt.
Tvärtom har man ju prioncipiellt ställt sig på den sida som respekterar suveräna stater.
Citera
Medlem
E.B.Lustigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonafnorr
Tror ni att Ryssland kommer annektera Ukraina och göra landet till en rysk delrepublik? Eller kommer Putin installera en ryskvänlig regering i Kiev? Eller kommer något annat att hända?

Ryskvänlig regering antar jag? Känns som att det skulle vara jobbigt för dem att ta hand om ett sönderbombat Ukraina, något måste de väl ha lärt sig från Sovjet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in