2022-02-28, 16:55
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MakingteaattheBBC
Ska väst böja sig för vad än Putin vill göra? Gränsen måste ju gå någonstans även om Ryssland råkar ha kärnvapen.

Gränsen måste gå någonstans, det håller jag med om. Det finns en gräns som när den är passerad innebär att man är beredd att göra vad som helst oavsett konsekvenser. Om Ukraina är den gränsen för Ryssland så blir frågan vi ska ställa oss "är vi beredda att gå hur långt som helst också?"

Jag ser Ukraina som en av tusentals konflikter, strider och krig som utspelats i historien. De flesta känner jag inte till, andra bryr jag mig inte mycket om, men likväl är de ur ett mänskligt perspektiv tragiska. Vad gäller Ukraina sticker det dock inte ut ur mängden på ett sätt som gör att jag är beredd att riskera ALLT. En ung slavisk före detta sovjetstat är helt enkelt inte kullen jag vill dö på, men andra gör sina egna bedömningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Så kan det nog vara och därför skjuter man med grad mot bostadsområden om jag fattat rätt. kanske ukrainska soldater placerar artilleri där, vad vet jag.

Det visar kanske vikten av att hålla slagfälten utanför städerna. Det är vedervärdigt och jag undrar verkligen om man följt sin egen Rule 20;

"Russian Federation
Practice Relating to Rule 20. Advance Warning
III. Military Manuals
The Russian Federation’s Regulations on the Application of IHL (2001) states: “Whenever the situation permits, during combat operations an advance warning shall be given to the civilian population concerning attacks that may affect it.”
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joneskuusi
Du får nog läsa på lite
Jag har läst på lite.
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Jag vet inte om Zelenskij personligen är med på mötet?

För om han är det, så kan man ju gripa honom direkt när mötet är avslutat.
Zelenskij lär inte vara där. Jag skulle bli förvånad om han är kvar i Ukraina ens. Jag läste att de ukrainska representanterna hade blivit besvikna på att Ryssland skickat representanter av relativt låg rang.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Vet inte om det är live från FN mötet på Sky News just nu men vilket fall som helst står det där nu en ryss och gör bort Ryssland ännu mera inför världen
Citera
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Zelensky är helt galen och vi behöver klippa honom snarast.

Han har en dröm likt grossdeutschland och börjar kräva Krim och Donbass områden som aldrig har varit ukrainska!!!

Han sitter i sin bunker likt Hitler och lever i villfarelser och droger. Det bästa är att vi befriar Ukraina och påbörjar denzasifiseringen direkt! Vem vet vad alla barn i ukrainska skolor och dagisar får lära sig.

I Ryssland däremot, där är det bara sanningen som presenteras för folket via rysk statsmedia. Hahaha.
Citera
2022-02-28, 16:56
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Zelensky är helt galen och vi behöver klippa honom snarast.

Han har en dröm likt grossdeutschland och börjar kräva Krim och Donbass områden som aldrig har varit ukrainska!!!

Han sitter i sin bunker likt Hitler och lever i villfarelser och droger. Det bästa är att vi befriar Ukraina och påbörjar denzasifiseringen direkt! Vem vet vad alla barn i ukrainska skolor och dagisar får lära sig.
Den här typen av tugga-fradga hysteriska inlägg verkar öka i antal samtidigt som Rysslands invasion går i stå.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Är du blåst?

Hon sa att Ryssland kränkte Ukrainas territorium .
Nej, jag är inte blåst. Men du har uppenbara problem med svensk grammatik.

Du skrev: "Hon stod inte så jävla rakryggad när hon stammade fram en kränkning av Ukrainskt territorium"

Det betyder att du menar att hon kränkte Ukrainskt territorium.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Ryssland är världens rikaste land hahahavavavvavavavavhahacacacaccacacaca

Varför är det så jävla fattigt där då, din jävla slashas till rysstroll.

Rikedom mäts i naturresurser, inte i marknadsvärde (som bara är ett kapitalistiskt påfund). Den som har mest naturresurser är rikast. Detta visar sig främst i krig och konflikt. Vissa länder som idag anses bland världens rikaste har ingen chans om de skärs av från omvärlden. Ryssland klarar allt sådant. Därför spelar det ingen roll vilka sanktioner som riktas mot Ryssland i samband med ukrainakrisen.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Ryssland kan inte förlora.

Du vet inte hur ledarna i Ryssland tänker. Frågan om Ukraina har ingen prislapp, då det är frågan om ett existentiellt hot som måste undanröjas.

Ryssland är världens rikaste land. Det har enorma resurser. Det spelar ingen roll vad den fientliga västvärlden gör i anslutning till Ukrainakrisen, Ryssland klarar sig alltid.

Det som dock händer, pga västs fanatiska hållning till Ryssland, är att Ryssland troligen helt gör slut på projektet Ukraina som statsbildning.
Ryssland världens rikaste land? Du är verkligen tappad bakom en vagn.
Citera
Medlem
Aakkes avatar
Ska Vitryssland sätta ekonomiska sanktioner mot västvärlden. Hur ska det gå.
Citera
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thegymer
SINGAPORE, Feb 28 (Reuters)*-*Bank of China's*601988.SS*Singapore operation has stopped financing deals involving Russian oil and Russian companies, amid concerns of western sanctions following Russia's invasion of Ukraine, said a source on Monday with knowledge of the matter.

Bank of China did not immediately commen
https://www.google.com/amp/s/www.nas...s-source%3famp

Nämner detta igen.

Det är Singapore som fattar alla ekonomiska beslut åt regimen i Kina.

Ryssland är fattigare än nord Korea just nu

Din länk funkar inte men det låter ju onekligen intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in