2022-02-28, 17:26
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Macron är en fullständig idiot om han tror på dom löftena.
Kort sagt; Ja.
Där sjönk han rejält i min aktning.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Kommer inte något konstruktivt ut ur mötet har Putin förlorat sitt anseende.

Vet inte om du missat det, men Putins anseende är helt förbrukat i samma sekund hans militär gick över gränsen till Ukraina.
Vad som skett sedan dess, är ett hagel av vidimeringar att hans anseende de facto är förbrukat.

Tom en oproportionerligt stor opposition inom Ryssland bekräftar detta.

Du kan gärna tolka mitt inlägg som en slags äkta antipseudo-propaganda...
Citera
Medlem
Zingo2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClasZtefanYngwezon
Han jämförde Putin med Hitler och de är ganska lika.
Ja, så måste det varit.👍
Citera
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Jämför du Ukrainas president med Hitler? Är du dum i huvudet?

Nej och nej.

Jag svarade på ett inlägg där skribenten ansåg att ukrainas president skulle få fredspriset. Jag skrev upplysningsvis att även Hitler fått det.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Ursäkta? Vadå enligt internationell rätt?
Och donetak och Luhansk har inte erkänts av NÅGON förutom Ryssland. Är du tappad?

Syrien har erkänt dem, men inte ens Rysslands allierade Kazakstan har gjort det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Vi har officiellt kallat det Anfallskrig mot Ukraina. Vi skickar officiellt vapen till Ukraina. Vi är allt annat än neutrala i denna konflikten.

Edit: sen kan man vrida och vända på teknikaliteter men jag betvivlar att Putin ser oss som neutrala även om Magda hävdar motsatsen.
Eller hur, vi är inte neutrala när vi stöder den ena sidan. Vet inte riktigt vad jag tycker om att vi blandar oss in i denna konflikten. Visst Synd om Ukraina och dom är en viktig handelspartner för EU, men hade nog varit bättre med bara sanktioner samt finansiellt stöd.
Citera
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du har någon missuppfattning där. Det är lätt hänt, det kan vara klurigt att förstå hur allianser och medlemsorganisationer fungerar.

Så här ligger det i själva verket till:
NATO är inte en entitet som egenhändigt "expanderar".
På samma sätt som med EU, EFTA, AU och andra samarbetsorgan, så söker länder medlemsskap i NATO om de vill vara medlemmar. För att få medlemsskap i NATO ska en mängd punkter vara uppfyllda. När de formella kraven är uppfyllda, avgör NATO om de vill ta acceptera medlemsansökan.
Det är så märkligt att folk inte förstår skillnaden mellan
1. Att tvinga någon in i ett ofrivilligt medlemskap medelst våld

2. Frivilliga organisationer där medlemmarna ingår frivilligt och tillochmed aktivt ansöker om medlemskap.

Och detta basala mycket IQ befriade missförstånd kan alltså leda till krig. Det är bara så tragiskt hur högljudd och destruktiv dumhet så ofta tenderar att vara.
Citera
Medlem
JackBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Jag vet inte om det är så bra moraliskt stöd att ha kineserna på sin sida.
Du pratar om USAs agerande i östeuropa men missar att större delen av Österuopa självmant närmat sig väst som ex Polen och baltländerna.
Kina är i en liknande sits som Ryssland. De vill annektera Taiwan och utplåna uigurerna så skurkregimer brukar smeka varandras ryggar.
Jag tänkte främst på Vitryssland och Ukraina. I andra länder så var ryssvänligheten inte så stor från början vilket gjorde att USA inte behöver arbeta så mycket.
Citera
2022-02-28, 17:27
Medlem
Konfucius2s avatar
Mycket är tyvärr också Joe Bidens fel!

Ryssland har vid upprepade tillfällen sagt att de inte kan tolerera en utvidgning av NATO-samarbetet. De vill att styrkor som placerats i tidigare Sovjetrepubliker efter 1997 dras tillbaka och att Ukraina inte ska delta i några NATO-ledda övningar.

Med den tidigare presidenten, Donald Trump, fanns en känsla av överenskommelse i frågan om NATO och nu vill Putin visa att han inte tolererar någon överträdelse av det status quo-läge som varit de senaste åren. Under sin presidentvalskampanj pekade nuvarande president Joe Biden på hårdare tag och ett starkare NATO,

Hade vi haft Donald Trump vid rodret hade detta troligtvis inte hänt…
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lursan
nu är väll tanken att molotovsen ska användas när ryssen intar större städer och dem är effektiva mot både pansar och lastbilar

Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
...

Förlåt om jag spammar men jag undrar som sagt om inte de ryska generalerna därmed ser dessa civila som kombatanter och enligt sina manualer tillåts de engagera artilleri, raketanfall och flyg. Dvs. avståndsvapen där inga Ryska militärer känner att de vill stoppa anfallet mot bröder och systrar.
Citera
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Underbart och se! Toppen på grädden är ju sista ryssen som är död.
Hur vet man att de är sabotörer? Kan inte vara plundrare? Bilen är full med grejer som ser ut som stöldgods eller missar jag något?
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Rysslands ekonomi går i diket väldigt fort nu. Tacka fan för att några oligarjer vill ha fred.

Företag och banker kommer konka en massa.

Putin kan inte hålla detta länge.

Rysslands största sparbank, Sberbank, är bland de första man förväntar sig skall gå i putten. Intressant att se vad konsekvensen för ryska låntagare blir när kreditgivaren defaultar samtidigt som valutan går åt helvete och styrräntan dubblas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in