2022-02-28, 19:05
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du tänker att jag registrerade mitt Flashback-konto när jag var fyra år?

Ok säg 10 år då vid registrering. Vilket skulle göra dig till 28, sorry. Någon vidare världsuppfattning har du i alla fall inte hunnit skaffa dig.
Citera
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Fast det är väl lite skillnad om man har sitt ursprung i territoriet där man är bosatt eller hur? Ungefär som att säga att svenskar i norrland inte är svenskar längre.
Tycker jag inte alls.
Ukraina är Ukraina och ska också förbli Ukraina. Gillar man inte Ukraina så kan man packa och dra.
Citera
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doppl3r
https://www.youtube.com/watch?v=iZebYm-nenY
Tack.
Citera
2022-02-28, 19:06
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Det skulle jag inte vilja testa😱

Joakim Paasikivi, överstelöjtnant och lärare i militärstrategi vid Försvarshögskolan, beskriver Pansarskott 86 som en granat i ett förstärkt glasfiberrör.

Nackdelen med Pansarskott 86 är att den gamla modellen, vilken han tror är den som Sverige ska skicka, inte går att använda inomhus på grund av trycket från eldflamman.

Av gamla modellen då blir man själv en eldfackla iaf får det inte vara ett slutet utrymme Nyare varianten av HEAT roboten går att använda inomhus tom i ett stängt rum.
Citera
2022-02-28, 19:06
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Bekräftat: Fifa och Uefa stänger av Ryssland

https://www.svt.se/sport/fotboll/dqwd

De är redan utslängda ifrån hockeyn och kommer inte få ett VM på minst 20år framöver... det svider nog hårdare än fotbollen för ryssarna.
Citera
2022-02-28, 19:07
Medlem
qwerty-66s avatar
28 sekunder in en rysk stridsvagn med de galler ryssarna monterat som skydd mot NLAW. Men verkar ju inte ha hjälpt mycket.

https://youtu.be/vkahpiV-EYw
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Hur vet du det?

För att han hade ett möte med Peskov i Kreml tidigare idag.
Citera
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Nej, det kommer sannerligen inte vara särskilt kul att vara ryss under åratal framöver. Man ska ju komma ihåg att ryssar ändå har vant sig vid ett liv och levnadsstandard som liknar vårt. Jag tror inte heller man ska underskatta den totala kulturella bojkotten. Ryssar kommer inte kunna resa på semester längre. Inte kunna se amerikansk filmer på bio. Inte delta i eurovision. Inte delta i fotbolls-VM. Inte kunna köpa tyska bilar. Osv, osv.. Livet i Ryssland kommer plötsligt vara som livet i Sovjet igen och det under väldigt lång tid. De kommer att tvingas kräla i smutsen och både be om ursäkt och betala skadestånd innan de släpps in i värmen igen. Undrar om Putin börjar inse vad han har ställt till med för sitt land?
Faktum att de har en jävla massa kärnvapen tror jag komplicerar saken lite, läget blir mer förhandlingsbart, förhoppningsvis med lättnader för ryssen om de slutar hota och till och med avrustar lite, då finns det nog hopp även för ryssarna, beror på vem som tar över landet
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
Ok säg 10 år då vid registrering. Vilket skulle göra dig till 28, sorry. Någon vidare världsuppfattning har du i alla fall inte hunnit skaffa dig.
Nej så är det kanske. Du tänker att jag gör fel som står upp för Ukrainarna när de blir invaderade?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
40% använder utedass... japp de är rika och lever ett bekvämt liv där borta..... 😜

Du har givetsvis rätt men tillräckligt många är av bekväm medelklass som inte tolererar att deras lön inte räcker till eller att de inte är välkomna i de civiliserade delarna av världen.
Många ryssar är nyrika.

Tror nog inte att det är helt betydelselöst att det svider rent ekonomiskt just nu.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Råd/instruktioner för de som vill åka till Ukraina för att kriga: https://www.militarytimes.com/flashp...20Bird%20Brief
Citera
2022-02-28, 19:08
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Det är givetvis inte möjligt. Det finns egentligen bara ett sätt ur den här krisen utan att det kommer till atomvapen. Och det är att Ukraina får strida själva och göra det till det bittra slutet. För förlora gör de ju givetvis förr eller senare.

Frågan är därefter som dvärgen stannar med Ukraina. Eller om han tänker fortsätta med samma argument. Då är vi där igen och då kan Nato inte backa undan.

Så. Världens enda chans att slippa kärnvapenkrig är att Ukraina utplånas och en förhoppning om att Putte nöjer sig med det.

Jävligt pissig situation men som jag ser det är det de enda två alternativen som finns i realiteten

Precis. Och Ukraina kan rimligen inte vara kullen som hela västvärlden är villiga att dö på (tillsammans med resten av världen). Skulle ryssen "fortsätta" hamnar allt i annan dager, då blir det ju plötsligt en existenshotande situation för västeuropa, men vi är ju långt ifrån där. I princip inget pekar på det.

Ukraina är en före detta sovjetstat placerad i Rysslands bakgård. Jag förstår att folk kan vara upprörda, "hata Putin" etc, men detta är verkligheten. Detta är en av tusentals militära konflikter som människan upplevt. Kriget i Ukraina bär inga utmärkande attribut som gör den värd att riskera atomkrig för.

Jag är i grunden principfast men idag hoppas jag pragmatismen segrar. Folk verkar vara villiga att riskera sina barn för att "lära Putin en läxa". Verklighetsfrämmande för mig. Slå på en feel good-rulle istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in