2022-02-28, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Nja att detta skulle vara medvetet har jag svårt att tro på. Jag tror inte det finns några tänkare alls inom den administrationen, men visst jag kan ha fel.

USA har under Obama, Trump och Biden försökt stoppa Nordstream och det lyckades dem äntligen med.
Biden får ett tal som han läser ifrån, det är inte han som tar några beslut.

Man har folk i bakgrunden som är skarpa och lägger upp plan på vad dem tycker är bäst, och Presidenten lyssnar oftast på dem och tar ett beslut utifrån det.

Han lär sig hur kapabel den ryska militären är, vart deras svagheter ligger och hela världen har äntligen vänt sig mot Ryssland.

Det kunde inte bli bättre för USA.

Varför skulle dem vilja ändra på det?
Citera
Medlem
muskelstals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av User-01
Tjetjenerna stötte på kraftigt motstånd tydligen.. https://www.reddit.com/r/Prematurece...oming_for_you/
Bra!men vet vi de är rätt tjetjenier känns ju lite orimligt att båda de tjetjenska trupperna skulle bli insta kill+ deras general känns som reddit mixar ihop dem
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolglittretsDans
Hur hade kriget sett ut just nu om Putins Wagner Group dödade Zelensky & co den 23/2? Någon spådam här som tittade på det innan?
Jag tvivlar på att Ukrainas försvar står och faller med Zelensky.
Citera
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Vem startade kriget? Ukraina?
Tror du på existensen av sammanhang? Spola bandet till 2008.
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Är nog lika bra hade blivit mer crowded än pool party på musikfestival

Turkarna har alltid varit en sten i Europas sko. Om inte det här är droppen så vet jag ikke.

Turkarna har ju till o med krigat med sina Nato alierade Grekland.

Dags att kasta ut Turkiet från Nato.
Citera
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Vete fan om jag är fjollig eller inte. Jag brukar inte bli rädd, men nu blev jag fan nojig när shuno pratar om kärnvapen.
+1.
En Putin upptryckt mot väggen med hela världen mot sig, kanske vill han ta med sig hela världen i fallet då?
Citera
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Källa?

Nyheterna. Dom säger ju i alla fall att Putin gör i ordning kärnvapen. Eller vad han han sysslar med. Eller är det bara jag som nojar iväg och hör lite vad som helst?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Stort tack Snapcount. Bra med riktiga fakta och insikter. Skulle du kunna delge källan till det? Mvh

Här är en :

EU announces all member countries will take in Ukrainian refugees for up to three years without needing to apply for asylum

https://www.dailymail.co.uk/news/art...lications.html

Har nog läst någon annan även, men detta googlade jag snabbt och nu.
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
NATO är en allians som ett land kan välja att gå med i om man vill. Det är helt frivilligt. NATO finns i Europa eftersom det finns länder i Europa som valt att gå med i NATO-alliansen.
En allians i Europa är frivillig – Sverige och Finland har exempelvis valt att stå utanför NATO.

I Ryssland däremot är en allians inte frivillig. När Moder Ryssland bestämmer att man ska ordna en allians, så skapar man en allians – vare sig de "allierade" vill det eller inte. Rysslands och Belarus allians med Ukraina ska förstås på det sättet. Ryssland bombar Ukraina fram till att det inte finns en levande själ kvar som säger nej till en allians.

På grund av skillnaden i hur Europa och Ryssland ser på allianser så är det lätt att förstå varför ryssarna är så oroliga över NATO. De tror att NATO är en allians (med den rysk definitionen) och att de själva förr eller senare kommer tvingas in i den, på samma sätt som de tvingar andra länder in i sina allianser.

De verkar även tro att NATO är en toppstyrd (av USA) offensiv organisation. Om Biden säger åt lettland att skicka bomber på ryssland så lyder lettland. Det är Putins paranoida gamla cold war-tänk helt enkelt. Han bör verkligen elimineras, tänk så mycket skit en människa kan ställa till med och hur mycket som skulle lösas bara han försvann.

Varför har han sån jävla makt? Är han en levande gud? Har han superkrafter? Jag fattar inte.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novakolia
Är inte ditt resonemang enögt? Du utgår från att Ryssland bär allt ansvar.

Putin sa flera gånger innan invasionen att det handlar om Ukrainas NATO-medlemskap. Han sa till Väst flera gånger att lägga ner projektet men de lyssnade inte. Väst tvingade Ryssland tända elden och nu heller de bensin på den. Europa är de stora förlorarna då de står närmast elden. USA klarar sig hursomhelst.

Zelensky verkar anse att ett NATO-medlemskap är så pass värt att Ukraina får lida. Vilken ledare.Tänker verkligen på sitt folk. Precis som Maggan som nu blandat in Sverige in en konflikt som inte angår oss.

Det var inte mitt resonemang, jag gav dig ett uppenbart alternativ, för att påvisa ditt egna cyklop-seende.

Ingen har tvingat någon att leka med elden. Väldans gärna du vill slänga brasan ifrån dig..... Putin sa till dem att låta bli visst. Och? Det är rätt tydligt att de inte hade någon direkt anledning, om vi tittar med andra glasögon. De sa nej, inget annat och då tände Putin elden. Nu får han snällt hålla i den själv, med andras ögon.

Du har visat mycket dåliga kunskaper i att gissa utgången av en skärmytsling flera ggr om. Så pfff på den.

Ja, när grannen klampar in med militären och tänder brasor, kan man ju undra varför Z tyckt det kan ha varit en bra idé....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Men snälla, varför spelar du dum?
Ingen jag hellre önskar än att det går åt helvete för Ryssarna.

Men du läser för mycket ensidiga nyheter.
Du tror på alla historier, det kanske inte går så jävla bra som Ukraina vill få oss att tro?
Det är min känsla efter att följt alternativa nyhetskällor tillsammans med Ukrainska.

Man kan inte stirra sig blind, gäller se båda sidorna av myntet.
Vänligen nämn EN rysk framgång hittills
Citera
2022-02-28, 22:51
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Lite så är det sett en av nicken inne på ett annat ställe och svamlade lika mycket där som han gör här liksom, Tror dessa konton kommer tystna då Ryssland kommer dra sig ur el då kontona töms..

Att detta är en kollaps på g i Ryssland det är helt klart för folket som varit kuvade börjar smått vakna till liv och börjar göra uppror, Tror nog att Putins dagar är rätt räknade men det inser han inte alls utan forts tugga på som inget hänt i sin tro han kan åter uppliva imperiet Stor Ryssland och bli den sista Tsaren skev verklighetsförankring över det hela!
Putin har nog själv insett att det inte finns någon väg ut för honom. Hans grandiosa självbild har lurat honom att tro att han kan ro detta iland med en snabb tvådagarsinsats. Men nu måste det ha gått upp för honom att loppet är kört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in