2022-03-01, 06:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Detta måste väl ses som en krigsförklaring av Putte?

Lär det ju nästan göra. Han har ju redan hotat länder som hjälper ukraina med vapen. Glad lär han inte vara iaf, även om det nu inte hade vart en krigsförklaring
Citera
2022-03-01, 06:39
6,5 mil lång kolonn med bla pansarvagnar och LUV.

Känns nu som att Ukraina kommer få det ordentligt tufft. Tveksamt att dom kan hålla detta.
Citera
2022-03-01, 06:41
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Med hela Europa har redan ställt sig på Ukrainas sida din tönt, vi är inte rädda för Putins vapenskrammel och hot.
Dessutom har Putin just visat hur värdelös hans armé är, så fort den ska röra sig några mil ifrån Ryska järnvägen så faller den ihop som ett korthus.

Att inte vara rädd indikerar idioti! Dessutom så är Ryssland armé mycket större än hela Europas armé tillsammans!

Som sagt Putin har har sina silkesvantar på sig ju nu. När han tar på sig hårdhandskarna så kommer det att smälla till och göra riktigt ont! Ta mig inte fel, jag är emot Putin men var inte dum eller blåögd att tro att de senaste dagarna har visat hur "svag" den ryska armén är. När dete blir fullbordat krig, tro inte att "Uncle Sam" kommer att rädda dig, dom kommer bara att luta sig tillbaka och ta en kaffe tills krutröken har lagt sig och sedan stiga in och dominera mera!
Citera
2022-03-01, 06:41
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Nu får Putler sitt Sovjetunionen. De blir helt avskilda från väst o får börja köra lada bilar igen haha.

O elektronik i Ryssland lär bli på 60 tals nivå när de inte kan köpa av tex tcmc.

Detta är inte bra, tycker du verkligen att det är bra att straffa vanliga ryssar pga Putins galenskaper? Detta händer just nu men det innebär också att vi måste hålla oss lugna och erbjuda folket en bättre framtid utan Putin.

Valet ligger hos Putin och hans närmaste även om Putin oavsett aldrig kommer komma undan detta, för övriga måste förlåtelse kunna ske.

Edit:
Jag fortsätter länka detta för det är så talande ansiktsuttryck hos Putins åhörare;
https://www.dailymail.co.uk/news/art...sanctions.html
Citera
2022-03-01, 06:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
6,5 mil lång kolonn med bla pansarvagnar och LUV.

Känns nu som att Ukraina kommer få det ordentligt tufft. Tveksamt att dom kan hålla detta.

Dom kan garanterat inte hålla emot det. Så länge det är Ukraina mott Ryssland så kan aldrig Ukraina vinna. Ryssland är ju överlägsen dom när det gäller militär kapacitet flera gånger om. Nu vet jag inte exakt allting vad dom har inom försvaret, men dom har nog bättre grejjer i allting än Ukraina också, så dom har ju inte bara övertaget i antalet soldater, dom har teknologin på sin sida också
Citera
2022-03-01, 06:43
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Dom kan garanterat inte hålla emot det. Så länge det är Ukraina mott Ryssland så kan aldrig Ukraina vinna. Ryssland är ju överlägsen dom när det gäller militär kapacitet flera gånger om. Nu vet jag inte exakt allting vad dom har inom försvaret, men dom har nog bättre grejjer i allting än Ukraina också, så dom har ju inte bara övertaget i antalet soldater, dom har teknologin på sin sida också

Mm tyvärr. Önskvärt hade varit att de drönare som använts skulle bomba sönder hela konvojen men händer inget...
Citera
2022-03-01, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Polska gränsen, om NATO inte går in i Ukraina.
I värsta fall blir det krig blandat med flyktinkaos.
Halva Ukraina verkar vandra in i Polen...
Jag verkligen att skiten tar slut innan ryssarna når Polen.

Du menar om Nato går in med marktrupper, jag tänker att stridsflygplan borde räknas in men kanske inte räknas om ukraina använder egna piloter.
Citera
2022-03-01, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Undra var gränser går där man kan säga att Nato står mot Ryssland?

Gränsen går där man anser att kärnvapenkrig är värt en direkt konflikt med Ryssland, vilket innebär att ditt och mitt liv ligger i potten.
Citera
2022-03-01, 06:45
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Nu får Putler sitt Sovjetunionen. De blir helt avskilda från väst o får börja köra lada bilar igen haha.

O elektronik i Ryssland lär bli på 60 tals nivå när de inte kan köpa av tex tcmc.

Ryssarna är inte kvar på Sovjetunionens nivå längre.
De gör bla. sina egna processorer mm. idag.

De har gått frammåt som resten av världen.

De har gjort sig själva riktigt immuna mot sanktioner. Sedan så tror jag inte
att kina tänker bojkotta R. Så, så gott som allt vi får från Kina kommer de få från Kina.
Kina kommer nog gladeligen suga i sig all gas och olja Ryssland kan producera.
Citera
2022-03-01, 06:46
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Detta är inte bra, tycker du verkligen att det är bra att straffa vanliga ryssar pga Putins galenskaper? Detta händer just nu men det innebär också att vi måste hålla oss lugna och erbjuda folket en bättre framtid utan Putin.

Valet ligger hos Putin och hans närmaste även om Putin oavsett aldrig kommer komma undan detta, för övriga måste förlåtelse kunna ske.

Edit:
Jag fortsätter länka detta för det är så talande ansiktsuttryck hos Putins åhörare;
https://www.dailymail.co.uk/news/art...sanctions.html

Det är tyvärr enda sättet att ge Putin sitt Sovjetunionen med allt det innebär. Ryska folket får ju göra revolution om de inte vill ha sovjet tillbaka.
Citera
2022-03-01, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Mm tyvärr. Önskvärt hade varit att de drönare som använts skulle bomba sönder hela konvojen men händer inget...

Tror inte en drönare hade gjort särskilt mycket. Men sen beror det ju på vad för vapen som nu finns i den här konvojen, men det hade ju vart bra iaf om det kunde bli som du säger. Ryssland har nog dock många grövre vapen än vad dom använt hittils som väntar om dom tkr det börjar gå dåligt.
Citera
2022-03-01, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Du menar om Nato går in med marktrupper, jag tänker att stridsflygplan borde räknas in men kanske inte räknas om ukraina använder egna piloter.

Verkar dock inte spela roll snart längre även om Ukraina använder egna piloter. Dom har ju redan hotat länder som skickar vapen till ukraina som kan användas mot ryska soldater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in