2022-03-01, 06:47
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olikafarger
Mm tyvärr. Önskvärt hade varit att de drönare som använts skulle bomba sönder hela konvojen men händer inget...

Det är väl uppenbart att även Ukrainsk militär grupperar sig och förbereder vad som komma skall. De inväntar bla all den förstärkning som omvärlden nu levererar.
Konflikten kommer nu bli blodigare än tidigare med många civila offer. Det enda som kan stoppa det är om Putins egna säger att de har fått nog av hans idioti och jag tror att det kommer ske inom kort.

Jag fortsätter länka detta för det är så talande ansiktsuttryck hos Putins åhörare;
https://www.dailymail.co.uk/news/art...sanctions.html
Citera
2022-03-01, 06:47
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayahem
Och?

Så du svarar på någon annans inlägg som om det var riktat till dig???
Citera
2022-03-01, 06:48
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Jag tror det bästa Ukraina kan göra nu är att försöka demoralisera soldaterna i konvojen. Måste finnas bra lägen för krypskyttar att ta ut eller kanske bara skada soldater för att skapa panik och rädsla.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Ryssarna är inte kvar på Sovjetunionens nivå längre.
De gör bla. sina egna processorer mm. idag.

De har gått frammåt som resten av världen.

De har gjort sig själva riktigt immuna mot sanktioner. Sedan så tror jag inte
att kina tänker bojkotta R. Så, så gott som allt vi får från Kina kommer de få från Kina.
Kina kommer nog gladeligen suga i sig all gas och olja Ryssland kan producera.

Ryska processorer tillverkas i Taiwan. Tcmc har stoppat ryssen. Så blir inga fler "ryska" processorer.

Lika med det mesta ryssarna tillverkar. Utan teknik från vöst är de tillbaka till Sovjetunionen haha
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Dom kan garanterat inte hålla emot det. Så länge det är Ukraina mott Ryssland så kan aldrig Ukraina vinna. Ryssland är ju överlägsen dom när det gäller militär kapacitet flera gånger om. Nu vet jag inte exakt allting vad dom har inom försvaret, men dom har nog bättre grejjer i allting än Ukraina också, så dom har ju inte bara övertaget i antalet soldater, dom har teknologin på sin sida också

Är du säker? Varför åker alla samma väg? Då måste de ta samma väg in i Kiev också. En väg att förstöra och sedan försvara.
Citera
2022-03-01, 06:49
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Vi kommer säkert att få det lite sämre. Men vi har fler som backar oss än vad Putin har.
Alternativet hade varit att låta Putin få sin vilja igenom precis som Hitler fick i början av sitt fälttåg för lebensraum.
Det misstaget ska mänskligheten inte göra om.

Du vet att jag har rätt.

Det kommer till kosta Europa något enormt!

Det enda räddningen är att Ryssland som stat kollapsar men att det ser inte så ut.

Ryssland sitter på enorma resurser, är självförsörjande.

Sverige är inte det tyvärr, vi importerar det mesta.
Citera
2022-03-01, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Är du säker? Varför åker alla samma väg? Då måste de ta samma väg in i Kiev också. En väg att förstöra och sedan försvara.

Nu menade jag dock inte just konvojen . Men om vi nu snackar om konvojen så har jag iaf ingen aning varför man åker samma väg. Jag är ingen militär expert på strategier direkt
Citera
2022-03-01, 06:52
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Att inte vara rädd indikerar idioti! Dessutom så är Ryssland armé mycket större än hela Europas armé tillsammans!

Som sagt Putin har har sina silkesvantar på sig ju nu. När han tar på sig hårdhandskarna så kommer det att smälla till och göra riktigt ont! Ta mig inte fel, jag är emot Putin men var inte dum eller blåögd att tro att de senaste dagarna har visat hur "svag" den ryska armén är. När dete blir fullbordat krig, tro inte att "Uncle Sam" kommer att rädda dig, dom kommer bara att luta sig tillbaka och ta en kaffe tills krutröken har lagt sig och sedan stiga in och dominera mera!

Då är det hög tid för Europa att ta av sig sina silkesvantar, med en så mycket större ekonomi och befolkning bör vi kunna bygga upp en armé som kan matcha ryssarnas ganska fort. Att Putin ska kunna påverka vår politik med militära hot är inte acceptabelt.
Citera
2022-03-01, 06:53
Medlem
Kalle81s avatar
Citat:
Nu menade jag dock inte just konvojen . Men om vi nu snackar om konvojen så har jag iaf ingen aning varför man åker samma väg. Jag är ingen militär expert på strategier direkt

Det liknar alltmer att konvojen är en sockerbit till NATO, man vill locka något medlemsland att bomba denna

För att sedan kunna rättfärdiga det pågående kriget och även rätten att i försvar anfalla Baltikum och Polen
Citera
2022-03-01, 06:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
Du menar om Nato går in med marktrupper, jag tänker att stridsflygplan borde räknas in men kanske inte räknas om ukraina använder egna piloter.

Ja just det jag tänkte marktrupper.
Stridsflyg räknas absolut.. ja som sagt var, det är en tolkningsfråga.

Jag hoppas att ryssarna inte når Polen.
Där ska hjälparbetare, soldater, flyktingar och helvete samsas.

Polen är ju också emotionell mark, djupt symbolisk.
Får polackerna ryssen precis inpå sig, vid gränsen, får de spader och kommer att skrika på militär omedelbart.

NATO har redan tänkt klart och kommer att möta ryssarna. Petar de på Polen, blir de pulveriserade.
Senast redigerad av Eremona2.0 2022-03-01 kl. 06:56.
Citera
2022-03-01, 06:54
Medlem
Citat:
Verkar dock inte spela roll snart längre även om Ukraina använder egna piloter. Dom har ju redan hotat länder som skickar vapen till ukraina som kan användas mot ryska soldater.

Ja, frågan är vad nästa steg blir med de hoten.

Rikta in en kärnvapenmissil mot varje bidragande lands huvudstad kanske.
Oroväckande utveckling är det i alla fall som kan gå hur som helst.
Citera
2022-03-01, 06:55
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Att inte vara rädd indikerar idioti! Dessutom så är Ryssland armé mycket större än hela Europas armé tillsammans!

Som sagt Putin har har sina silkesvantar på sig ju nu. När han tar på sig hårdhandskarna så kommer det att smälla till och göra riktigt ont! Ta mig inte fel, jag är emot Putin men var inte dum eller blåögd att tro att de senaste dagarna har visat hur "svag" den ryska armén är. När dete blir fullbordat krig, tro inte att "Uncle Sam" kommer att rädda dig, dom kommer bara att luta sig tillbaka och ta en kaffe tills krutröken har lagt sig och sedan stiga in och dominera mera!

Han har redan misslyckats i Ukraina, även om han nu lyckas erövra dom.

Tror du Kina skulle se på om Putte startar krig med Europa och väst? Vilka skulle då Kina exportera till? Kina är bara kompis med Putte för Rysslands alla naturtillgångar.

Nej kommer inte hända. Hade Putte lyckas ta Ukraina inom 48 timmar och tillsätta en marjonett regering hade det kanske gått vägen för han, nu är det försent.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in