2022-03-01, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Räkna upp tecken på högteknologiskt krig är du snäll, det finns ingenting som pekar på att det finns någon form av avancerad teknik inblandad i det här,

Snacka om att man har byggt ett luftslott, läs denna artikel

https://cornucopia.se/2019/04/ryssla...r-skrota-sitt/
Jag tror att man nu tillandahållit tändare till gengasaggregaten eftersom tändstickor är besvärligt i regnväder.
Citera
2022-03-01, 14:07
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Inga kärnvapen än iallafall.

Det är väl därför man inte har sprängt något i Kreml.
Citera
2022-03-01, 14:08
Medlem
fishANDchipss avatar
2 ryska helikoptrar blir nedskjutna i närheten av Kiev. Jag undrar om någon vet om det är en färsk händelse eller om den är ett par dagar gammal?

https://youtu.be/oc146Rs7eRQ
Citera
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ja. Putin tror att kineserna ser honom som sin jämlike. Detta stämmer inte. De ser på honom på samma sätt som de ser på korrupta afrikanska ledare de lurar av varenda naturtillgång av till rea-pris.

Samma kommer ske med Ryssland. Kineserna kommer köpa upp hela Rysslands tillgångar till rea-pris, och Ryssland kommer kunna betraktas som en kinesisk koloni på samma sätt som stora delar av Afrika är det.

Kina har dessutom ögonen på stora delar av Sibirien och har haft så länge. Förmodligen behöver kineserna inte ens avlossa ett skott för att få tillbaks dessa områden när Ryssland faller ihop inifrån av sin ekonomiska kollaps.

Gud, vad jag önskar att du måtte ha rätt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Ukraina har sedan 2016 drivit kampanjen #KyivnotKiev.

Fast det är ju fortfarande på Engelska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Man underskattar Ryssland idag..otroligt folk tror detta e allt Ryssland har komma med..
Precis, Ryssarna har knappt börjat, vänta tills de kommer igång då får ni se. Bästa vore om komikern och clownen Zelensky tog sitt förnuft till fånga och gick med på Rysslands mycket naturliga krav.
Citera
2022-03-01, 14:09
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Det är just min ukrainska vän som flyttade till Sverige ifjol men har sina vänner och pappa i kharkiv som berättar hur det är på plats !

” Could you imagine conflict Sweden with Norway?
- no
-That is what Russia and Ukraine. Unfortunately usa propaganda made all of this shit. ..

Läser man mellan raderna betyder det mer eller mindre:

Om inte Ukraina hade blivit kuppade med en väst-vänlig regering så hade det här aldrig hänt,
mao om vi hade haft kvar ryskvänlig regering.

Vilket är lite problemet, att Ryssland är agressiva och påverkar andra länders fria val och frihet.
Om Norge blivit nazister eller kommunister så hade inte Sverige brytt sig ett skit. Möjligtvis stängt gränsen.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Afganistan. Är Ryssland kvar? Är USA kvar?
Vietnam.
Behöver man säga mer?

Ingen begär heller att Ryssland ska kapitulera. Det räcker med att de åker hem. Det är straff nog i nuläget.

Jämför inte äpplen och päron. Ukrainas krigsmakt är närmast totalt utslagen efter några dagar genom de operationer på långt över 1000 attacker som den ryska militären genomfört. Ukraina ligger inte tusentals mil från Ryssland. Ukrainare och ryssar är samma folk, samma blod. De ukrainare som vill fly till väst kan stanna där, ryssar flyttar in. Ryssland vinner hur Kiev-juntan än försöker se det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Vad säger du om google då? Skriver jag Kyiv så hittar jag bara sidor på Engelska. Skriver jag Kiev. Så är allt som kommer upp på Svenska.

Kiev funkar nog på/för svenskar, det är ju en "svensk stad" grundad av en snubbe från roslagen enligt de "historiskt" närmsta dokumentationen.
Citera
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Vet man vilken värdegrund som styr Putin? Det vore intressant att veta.
Vladimir putinism samt drömmar om ett stort mäktigt Ryssland. Inget fel i det men det kanske hade varit bättre att haft drömmen om ett fungerande Ryssland?
Tänker främst på stackarna som bor i landet.

Putin tycker att Sovjetunionens upplösning är en av de värsta saker som hänt.
Men nu när människor inte kommer ha råd med nånting, det inte kommer finnas varor, repressionen blir mer och mer total så kanske man kan säga att han har lyckats? Lite som det var på Sovjettiden igen.

Bra putin. Din sopa.

Mvh
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
De bor i sina bostadsområden och försöker gömma sig så mycket som möjligt för att överleva. Men ryssornas rått-armé skickar klusterbomber i Ukrainska bostadsområden i syfte att mörda så många ryska civila som möjligt. Det ser nästan ut som att ryssar njuter av att mörda kvinnor och barn. Kan det vara ett generellt fel i ryssarnas hjärnor?

Lugna dig lite med sådana kommentarer. Det finns gott om folk från olika delar av världen som begått styggelser mot andra. Krig desensiterar, man rationaliserar och till och med gör sig lustig över andras trauman och dylikt för att klara sig genom dagen. De allra flesta är inte psykopater som njuter av våld eller dylikt. Men människor är läskiga på det viset att vi har lätt för att förminska våra egna onda gärningar om vi känner oss tvungna.
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Tror du att man helt har släppt polska, baltiska och finska gränsen? Och gränserna mot alla de forna sovjetiska republikerna i söder och sydost?

Dribbla inte bort min fråga. Gränspersonlal är inte reguljära styrkor. Var har du hämtat informationen om 5 gånger fler styrkor. Eller höftar du helt själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in