2022-03-01, 18:35
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Felet är väl att logistiken har brutit samman. Över hela Ukraina ser man övergivna fordon, hela konvojer och ryska soldater som ger sig. Inte pga att de är slagna i strid utan därför att de övergivits av Putin och de ryska generalerna. Bränslet är slut. Maten är slut. USA uppger nu också att det är just därför konvojkön utanför Kiev bara växer. De kan inte rycka fram pga bränslebrist. Operationen har varit extremt dåligt planerad och man har bara skickat in en massa värnpliktiga utan nån plan, utan förberedelser och utan att informera soldaterna om att de invaderar ett grannland. Tusentals värnpliktiga har dödats.. Kan tänka mig att moralen hos de ryska angriparna sjunker snabbt nu.
Om det stämmer så verkar det bäst att inte trappa upp mer nu utan låta dem köra slut på logistiken själva. Sen får de gå hem.
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Fick en säker rapport från Ryssland :

PUTIN HAR LOVAT ALLMÄNHETEN ATT TILL FREDAG DÅ PARAOLYMPICS BÖRJAR I KINA SKA ALLT VARA KLART I UKRAINA.

Det har han alltså sagt till ryssar i media. Så 2dygn alltså..om Putte nu kan leverera.

För övrigt har jag hört att ryssar börjat våndas och säga till varann:
Det här är kanske min sista I Phone.

Han planerar sin invasion omkring OS. Snacka om skrivbordsgeneral.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milankrupic1057
Dom behöver inte sånt heller. Dom har 6000 kärnvapen
Problemet med kärnvapen är att det är en sista utväg. Har man en helt urkass konventionell militär så blir det som i Ukraina. Man får svårt att få något som helst inflytande utan att själva annihileras.

Rysslands kärnvapenarsenal är också under all kritik. De har förvisso 6500 kärnvapen med bara cirka 1500 sitter på missiler. Fler kärnvapenmissiler har inte Ryssland råd med. De senaste 10 åren har väst utvecklat mer och mer sofistikerade missilsköldar. Om dessa kärnvapenmissiler är lika utdaterade som allt annat i Ryssland så kommer den stora majoriteten att skjutas ner. Ryssland själva har dock inte råd med några missilsköldar så alla kärnvapen som avfyras mot Ryssland kommer att ta död på rysk ohyra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhww82
Har konvojen fått soppatorsk? Va fan är detta för amatörer? De ska tydligen vara kontraktssoldater.

Kan även vara att man ligger före tidplan, inväntar andra trupper?
Citera
2022-03-01, 18:36
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Boris är snart populär i UK igen, helt otroligt isf.

En väljares minne räcker ungefär en vecka bakåt i tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Fan också jag får ingen överblick i tråden och vägrar läsa Aftonhoran.

Jag tror det är bra att den stora kolonnen sitter som en propp. Den Ukrainska armén har större bekymmer och naturligtvis arbetar den ukrainska staben hela tiden med att få information. Men Ukraina ser ut att ha lite problem i söder men jag tror ändå att man kan bemästra detta, man får in mer och mer vapen och till slut så är det motivationen som avgör kriget.

Det har inte alls gått som Ryssland vill och moraliskt sitter dom i en fälla. Jag skulle kunna tänka mig att till slut Kina får medla mellan parterna eftersom Joe Biden och tyske Schultz är så värdelösa och Boris Johnson är bakfull vissa dagar.

Men alltsammans är tråkigt för nationen Ukraina som utsattes för denna skit.
Ryssarna tuggar i sig bit för bit nu..
Citera
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Nån måste stoppa zelensky NU! Han vädjar om hjälp från Biden.

Denna man vill ha kärnvapenkrig, tyvärr

Ja, han är skådespelare
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Felet är väl att logistiken har brutit samman. Över hela Ukraina ser man övergivna fordon, hela konvojer och ryska soldater som ger sig. Inte pga att de är slagna i strid utan därför att de är övergivna. Bränslet är slut. Maten är slut. USA uppger nu också att det är just därför konvojkön utanför Kiev bara växer. De kan inte rycka fram pga bränslebrist. Operationen har varit extremt dåligt planerad och man har bara skickat in en massa värnpliktiga utan nån plan, utan förberedelser och utan att informera soldaterna om att de invaderar ett grannland. Tusentals värnpliktiga har dödats.. Kan tänka mig att moralen hos de ryska angriparna sjunker snabbt nu.

Haha Ännu ett ryskt praktfiasko alltså.
"Supermakten" har kört fast, efter knappt en vecka.
Varför är jag inte förvånad?
Är ukrainarna elaka, jagar de i små grupper på natten och nackar de ryska valparna, en efter en..
Är de humana, får ryssarna bara rejält med stryk innan de fotvandrar hem...
Jag röstar för det andra alternativet...
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Har konvojen fått soppatorsk? Va fan är detta för amatörer? De ska tydligen vara kontraktssoldater.

Kanske, en idè är att de sitter där som "sitting ducks", soldater och fordon som kommer att offras och på så sätt ge Putin en anledning att gå ännu hårdare fram. Jag har inget tvivel på att Putin utan att blinka skulle ofta ryska soldaters liv för sina mål.
Citera
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serbiskneger
Här har vi en hög med ryska krigsfångar

https://twitter.com/i/status/1498703452784021505

Hahahah!!

Är detta på riktigt? Har han en hjäl från 50-taket på sig? Herregud vilket skräp.

De ryska soldaterna är offer i detta också. Totalt lurade.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:

Bensinstationerna på vägen hade stängt;-)

Kanske e så kallt att de står på tomgång för att värma sig o att den rört sig i krypfart?

Kul problem att få fram soppa när det är kaos på vägen o lervälling vid sidan om
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Var precis inne på darknet och flera Oligarker har lovat $100milj till den som likviderar Putin.
Jag har tänkt på det en del också. Om sådana budskap når ut på ett trovärdigt vis kan han fan inte överleva länge. Å andra sidan verkar han leva extremt isolerat och omger sig sannolikt bara med en handfull människor dagar som dessa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in