2022-03-02, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Finns lagar som tillåter Ryssland att ha kärnvapen. Så det är fullt lagligt. NATO har inte så långt österut att göra, inte ens lite. De provocerade ryssen medvetet och när Ryssland gjorde det som krävdes så blir alla förvånade, trots att Ryssland har varit väldigt tydlig om vad de kommer göra om de placerar NATO i Ukraina. Detta är ingen nyhet, detta har vi vetat sedan 2008.
Finns NATO i Ukraina? Nej
Har Ukrainas ansökan om NATO-medlemskap accepterats? Nej
Har Ukraina kärnvapen? Nej
Har Ryssland kärnvapenmissiler nära NATOs gränser Ja
Har NATO kärnvapenmissiler nära Ryssland? Nej
Citera
Medlem
Det här var intressant, rysk krigsfånge som får ringa hem till förälder: https://twitter.com/MArizanti/status...05604039856135

Citat:
Son says: "Mom, get together... I'm a prisoner in Ukraine. There is a horror going on here, our people are destroying peaceful cities. We have to bomb preschools and birthing homes.
Mom, there was a peaceful life until our president did this, look what he's done. I am alright, but please tell all this to the War Mothers' committee, let the people know what's true"

Mother says: "I will do. I love you so much, son."
Citera
Medlem
tarek90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Förstörd rysk T-90

https://mobile.twitter.com/TheDeadDi...872393/photo/1

Tror ryssarna lämnar så många fordon att Ukraina hinner täcka upp sina som förstörs lol
Han gör bara propaganda för Ukraina alla hans inlägg är såna!
Inte alls pålitlig.
Citera
2022-03-02, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tarek90
Det är fake propaganda postaren är inte trovärdig alls!

Alla hans inlägg handlar om Ukrainska vinningar.

Bara skräp nyheter

Problemet är att det är svårt att överblicka. Väldigt många nyheter tuggas om 2 dagar men just denna händelse tror jag var från igår.

Jag säger som jag sagt tidigare. Ukraina är bra på att angripa dom mindre truppkoncentrationerna och undviker dom större. Dom mindre kolonnerna och låter dom större fortsätta. Men tror gör man i moskén och jag kan ha fel för mig.
Citera
Avstängd
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ja fasen tänka dig vad USA skulle kunnat gjort med denna kolonn, ryssarna skulle få tillbaka samma missilregn om än inte sju resor värre i konventionell krigföring.
Ukraina har väl fått en hel del kortdistans-raketgevär av omvärlden nu också? Jag är inte så säker på att den där konvojen vill åka in i Kiev, i synnerhet när de främsta fordonen sprängs och låser in de bakom...

Jag ser rapporter om ryska soldater som vägrar lämna sina bepansrade trupptransporter också, då deras intrångsstyrka i Ukraina har allvarliga brister i allt från sjukvård till support? Detta kommer bara förvärra bortfallet av trupper när de kommer inom räckhåll för ukrainsk beväpning och varje fordon som tas ut innebär X garanterade förluster.
Citera
Medlem
browneyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Är det någon som har koll på detta med den försvunna rumänska MIG-21:an och kraschade helikoptern vid svarta havet? Sägs bero på dåligt väder?

Två kraschade luftfartyg inom ett fåtal timmar? Känns otroligt att det skulle bero på en olycka.
Citera
2022-03-02, 22:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Mer rysk övergiven materiel.

https://twitter.com/AlexandruC4/stat...C5lbOXyM0pAAAA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Att Ryssland är en ekonomisk dvärg är fakta. Ett fattigt och korrupt land med kärnvapen ärvda från en
f d supermakt med en lång tradition av tyranner är däremot farlig, speciellt om landet har en grandios självbild och kräver "respekt" av omvärlden.

Jo men det har vi ju vetat i 50 år kompis.

Pakistan har samma shit och dom byter regeringar var 50:e dag.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Finns det någon kulturell komponent i det här kriget från Ryssland och Putins sida? Dvs. vill han på något sätt bevara en "slavisk sfär och slavisk kultur"?

Hur ser Putin på det vänsterliberala Europa och USA, med HBTQ, värdegrunder, tolerans och mångkultur? Ja, jag vet att Ryssland är mångkulturellt, men man kanske inte gör så stor grej av det på samma sätt.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastersatan
Jag fortsätter att ropa på småpittarna som fäktas dagarna i ända här vad tror ni om avskaffande av Sveriges militär men att istället rikta 500st vedergällnings robotar mot st Petersburg
Taurus.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Taurus_(robot)
Citera
Medlem
Citat:
Har inte NATO tillgång till kärnvapen, driver du?

Varför då provocera länder med kärnvapen ifrån början?
Har inte Ryssland tillgång till kärnvapen, driver du?

Det är Ryssland som har hotat tre kärnvapenmakter - USA, Frankrike och Storbritannien
Citera
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Har inte NATO tillgång till kärnvapen, driver du?
Alla NATO-länder är inte kärnvapenbestyckade, faktum är att endast ett fåtal av dem är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in