2025-02-02, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Men man måste börja nånstans. Och Zelenskyj är beredd att sätta sig ned med Ryssland, EU och USA och förhandla.

Du inser va att RyZZland aldrig kommer att göra någon kompromiss? Vladolf Putler säger att alla ursprungliga krigsmål skall infrias så glöm något fredsavtal där RyZZland kommer att kompromissa.

Det är bara i den orange mannens dröm att han ska få till någon fred i Ukraina.
Citera
2025-02-02, 18:13
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Om du har några trovärdiga källor får du gärna länka dem, jag har ett öppet intellekt.

Duger Pentagon som en trovärdig källa för dig?
Citera
2025-02-02, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Om du har några trovärdiga källor får du gärna länka dem, jag har ett öppet intellekt.

Ja ta och kolla in de Ukrainska specialstyrkornas telegram kanske till att börja med om du ska ha bevis på Nordkoreaner i Kursk, annars varför är det helt plötsligt så många sneögdingar de dödar där helt plötsligt, tror du att RyZZland har satt in så många Buryater helt plötsligt? ha ha.
Citera
2025-02-02, 18:15
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Duger Pentagon som en trovärdig källa för dig?

Beror på, länka så ska jag utvärdera.
Citera
2025-02-02, 18:16
Medlem
Citat:
Den kanske inte kollapsar men läget är ansträngt på båda sidor. Zelenskyj vill snarast träffa Trump. Zelenskyj vill främst se säkerhetsgarantier i ett eventuellt fredsavtal. Trump vill avsluta kriget och han kommer prata med både Putin och Zelenskyj om det.

Och därmed blir ett avtal omöjligt. Det finns nämligen ingen som kan ge Ukraina några säkerhetsgarantier, såvida inte Putin accepterar att Nato-trupper placeras i Ukraina....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Mertext trollet som nedvärderar svenska Leopard 2 missade tydligen klippet längre bak i tråden när en svensk Leopard 2 slog ut en hel kolonn av ryska fordon själv så dålig är den tydligen ha ha ryssrollet uno 1 som inte vet ett skit.
Är du du dum i huvudet? Jag skrev om Hägglunds CV90 och att dom plockas som alla andra av minor och drönare. Sen din Leopard 2 skiter jag i för snart finns det inga kvar i Ukriana.
Citera
Medlem
Citat:
Du inser va att RyZZland aldrig kommer att göra någon kompromiss? Vladolf Putler säger att alla ursprungliga krigsmål skall infrias så glöm något fredsavtal där RyZZland kommer att kompromissa.

Om inte Ryssland förhandlar kommer USA införa totala sanktioner mot Ryssland och öka stödet till Ukraina. Trump har lagt sin heder i pant för att få fred i detta onödiga anfallskrig att han aldrig kommer att acceptera att Ryssland inte förhandlar.
Citera
2025-02-02, 18:17
Medlem
Citat:

Det kan hända att det inte blir något fredsavtal. Men då kommer kriget fortsätta och båda sidor är ansträngda. Vi vet inte heller om Trump kommer stödja Ukraina militärt i samma utsträckning som Joe Briben gjorde. Eller så kanske Trump gör det i ännu större utsträckning om inte Ryssland accepterar ett avtal.
Citera
2025-02-02, 18:18
Medlem
Citat:
Försök förstå att Ryssland kanske inte kommer lämna Ukraina. Och Zelenskyj har förstått detta men kräver säkerhetsgarantier istället ifrån Väst. Ryssland är ett problem vi får jobba med på sikt. Ukraina kan få tillbaks sina landområden i framtiden.

Garantier som ju tyvärr inte kan ges av någon. Visst kan man skriva något på ett papper, men det finns inget land som i realiteten kan garantera Ukrainas säkerhet mot Ryssland.
Citera
2025-02-02, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Och därmed blir ett avtal omöjligt. Det finns nämligen ingen som kan ge Ukraina några säkerhetsgarantier, såvida inte Putin accepterar att Nato-trupper placeras i Ukraina....

Ja det kommer inte bli lätt att få till ett avtal.
Citera
2025-02-02, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Garantier som ju tyvärr inte kan ges av någon. Visst kan man skriva något på ett papper, men det finns inget land som i realiteten kan garantera Ukrainas säkerhet mot Ryssland.

Man kan ge säkerhetsgarantier utan trupper i landet.
Citera
2025-02-02, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Är du du dum i huvudet? Jag skrev om Hägglunds CV90 och att dom plockas som alla andra av minor och drönare. Sen din Leopard 2 skiter jag i för snart finns det inga kvar i Ukriana.

CV-90 använder de för understöd av infanteri, men även hämtaa skadade och trupptransport någon som är dum i huvudet är du om någon. Alla utslagna i Kursk har du något bevis för det eller har du dragit det ur röven som vanligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in