2025-02-02, 18:22
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Men man måste börja nånstans. Och Zelenskyj är beredd att sätta sig ned med Ryssland, EU och USA och förhandla.

Nej det var inte vad Zelensky sa . Vad han sa var att det vore väldigt farligt om Trump och Putin förhandlade utan att Ukraina var involverat .

Snyggt försök till att glida ifrån den rådande situationen dock .

Samt varför skulle Ukraina ge upp nu ? Samt varför tror du att USA eller EU är intresserade Du förstår alla känner Ryssland och alla vet att Ryssland kommer att bryta detta avtalet också . De vet också att sanktionerna fungerar och att rysk ekonomi smular sönder Ryssland inifrån .
Citera
2025-02-02, 18:23
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Beror på, länka så ska jag utvärdera.

Nevermind, jag föll i er fälla. Taktiskt misstag av mig... Det kommer bara sluta med mer Natosnack, USA och allt annat som inte hör hemma i en tråd som handlar om Rysslands invasion av Ukraina.

Men om jag skulle börja det spåret. Jag skulle börja med osintkällor som hänvisar till Sydkoreas säkerhetstjänst och hur dom spårade fartyg från Nordkorea till Ryssland och sedan byggdes det på med mer information.

Jag antar att du är ute efter en intervju med en Nordkoreansk soldat i Rysk teve, kanske Solovyov som är ute i tjänsten och berättar hur bra det går och intervjuar en Nordkoreansk soldat? Skulle det duga för dig som bevis?
Citera
2025-02-02, 18:24
Medlem
Citat:
Man kan ge säkerhetsgarantier utan trupper i landet.

Problemet är att de är inte värda nånting. Ukraina fick säkerhetsgarantier 1994 och du kan själv se hur väl de förhindrat att landet invaderats.
Citera
2025-02-02, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Nej det var inte vad Zelensky sa . Vad han sa var att det vore väldigt farligt om Trump och Putin förhandlade utan att Ukraina var involverat .

Samt varför skulle Ukraina ge upp nu ? Samt varför tror du att USA eller EU är intresserade Du förstår alla känner Ryssland och alla vet att Ryssland kommer att bryta detta avtalet också . De vet också att sanktionerna fungerar och att rysk ekonomi smular sönder Ryssland inifrån .

Precis det är bara för Ukraina att fortsätta bomba RyZZland och deras oljeinfrastruktur de har bara börjat nu i Januari med de största de har, bara fortsätta i princip dagligen som de gjort hitills.

2025 kommer de ändå ha byggt 30 000 långdistansdrönare och 3000 kryssningsrobotar så det finns mycket smaskigt att se framemot nu under 2025. RyZZland brinner konstant nu i början av 2025.
Citera
2025-02-02, 18:31
Medlem
🇺🇦 The 61st Separate Jaeger Brigade once again repelled a Russian attempt to capture the village of Makhnivka in Kursk Oblast. Russia tried to storm the village for several times but failed each time.

https://t.me/noel_reports/23736
Citera
2025-02-02, 18:32
Medlem
Citat:
Om du har några trovärdiga källor får du gärna länka dem, jag har ett öppet intellekt.

Du är i fel tråd för dina bevis.
Öppet intellekt? Klarar inte av att vara i rätt tråd.
Citera
2025-02-02, 18:33
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ha ha ja för kriget så fort för ryZZarna med betoning på nazistiska Z i Ukraina med snigeloffensiven, de har inte gjort något större genombrott i fronten på snart 3 år nu och inte uppnått ett enda krigsmål.

Det är ett utnötningskrig som pågår, målet är att förstöra Ukrainas militära förmåga, och så vitt jag kan bedöma gör ryssarna just det. Med förödande effektivitet. Vi får helt enkelt avvakta och se vad som finns kvar av Ukraina när freden väl kommer.
Citera
2025-02-02, 18:35
Medlem
Citat:
Det är ett utnötningskrig som pågår, målet är att förstöra Ukrainas militära förmåga, och så vitt jag kan bedöma gör ryssarna just det. Med förödande effektivitet. Vi får helt enkelt avvakta och se vad som finns kvar av Ukraina när freden väl kommer.

MadMax fordon och ladas och kinesiska golfbilar och pro ryska bloggare som erkänner att lagren börjar ta slut jag undra jag vem det är som blir avmilitariserad.
Citera
2025-02-02, 18:49
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:

Sant skrivet. Jag själv sitter och väntar på vad utgången ska bli.
(FB) Botten ur för den ryska ekonomin. - Klarar inte längre att betala räntorna.

Av det jag läser och förstår så är hela Ryssland på väg ner i dasshålet tack vare den store intellektuella ledaren som ni andra följer. Jag för min del försöker med så många ord förmå er att tänka lite större. (Bortom Brics som är..)

Ryssland är ett skitland. Ni har en diktator som bestämmer. När diktatorer bestämmer så slutar det illa för diktatorns befolkning. (Läs Ryssarna) Vad är det inte att förstå här?
Citera
2025-02-02, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Sverige skickade nyligen 13 miljarder till Ukraina. Sveriges stadsskuld är ca 1100 miljarder. Det går jävligt bra för Sverige nu.

13 miljarder vilket i helheten är bra lite eller menar att allt som ska läggas på olika saker borde enbart gå till att betala av statsskulden? Du tror inte att det är budgeterat för dessa miljarder i stöd? De får gärna ta mina pengar och de tar även rysstrollens och dina skattepengar till att döda ryssar så det är bara win win.
Citera
2025-02-02, 18:57
Medlem
Citat:
Zelenskyj uttalar sig igen om tron på Trump och ett fredsavtal.

"Zelenskyj hoppas på snart möte med Trump"

"Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj ser fram mot ett möte snarast med kollegan Donald Trump i USA, men fruktar direktsamtal mellan Moskva och Washington.

Det framkommer i en intervju i Kiev med nyhetsbyrån AP."

"Han lade till att Trump kan få Ryssland till verkliga förhandlingar genom utökade sanktioner mot Rysslands bank- och energisektor, samt genom fortsatt stöd till Ukrainas militär."

"Han hoppas att ett möte med Trump kan leda till verkliga förhandlingar med Ryssland:

– Vi borde då kunna hitta ett format. . . där USA, Ukraina och ryssarna sitter vid förhandlingsbordet. Och om jag ska vara ärlig, EU ska också vara med. Jag tror det skulle kunna bli rättvist, effektivt. Men hur det kommer att sluta, det vet jag inte, sade Zelenskyj under den timslånga intervjun."

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/ut...6c532ec89&ei=9

Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973

Från ovan citat av mig:

"Han hoppas att ett möte med Trump kan leda till verkliga förhandlingar med Ryssland:

– Vi borde då kunna hitta ett format. . . där USA, Ukraina och ryssarna sitter vid förhandlingsbordet. Och om jag ska vara ärlig, EU ska också vara med. Jag tror det skulle kunna bli rättvist, effektivt. Men hur det kommer att sluta, det vet jag inte, sade Zelenskyj under den timslånga intervjun."
Citera
2025-02-02, 18:59
Medlem
Citat:
Från ovan citat av mig:

Problemet är att Putin vägrar sitta med Zelensky då han menar att han inte är legitim.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in