2025-02-17, 01:29
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
De har upplevt ukrainska paleonationalisters grymheter mot polacker också, men det bryr du dig förstås inte om.

UPA:s ("Ukrainska folkarmén", allierade med Hitler) massakrer på polacker, judar och andra under 1943-45: https://en.wikipedia.org/wiki/Massac...astern_Galicia
Trots Banderas grymheter så är polackerna ändå inställda till att det är Ryssland som är världens cancer som bör utrotas
Citera
2025-02-17, 01:30
Medlem
Citat:
Den roligaste missuppfattning av min hållniing jag har sett här på forumet var f ö när någon skrev: "Sluta genast med det där - du verkar se dig som någon sorts kommunistisk Gud!"

Tomte. Inte gud. Denne någon skrev ”kommunistisk tomte. Inte gud.
Citera
2025-02-17, 01:32
Medlem
Citat:
De har upplevt ukrainska paleonationalisters grymheter mot polacker också, men det bryr du dig förstås inte om.

UPA:s ("Ukrainska folkarmén", allierade med Hitler) massakrer på polacker, judar och andra under 1943-45: https://en.wikipedia.org/wiki/Massac...astern_Galicia

Nä, nånstans måste man dra streck. Typ 75 år. När det inte lever några personer längre som var med. Så, framåt år 2100 kanske ukrainarna kan börja prata om försoning.

Och just nu, är den ryska cancerbehandling betydligt mer påtaglig och betydligt mer aktuell.
Citera
2025-02-17, 01:38
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Läste att de flesta vapen som skickades till Ukraina var vapen från kalla kriget som skulle uppgraderas eller skrotas.

Om någon skulle få för sig att USA börjar få slut på vapen borde se dessa klipp från en vapendepå från Arizona.

https://m.youtube.com/watch?v=JsgPYs...cG9uIGRlcG8%3D

https://m.youtube.com/watch?v=ZHRMpaupIHk&t=59s

Jo...jag har också sett film på uppställda flyg. Kommer inte ihåg men det var ett betydligt antal F-16 som bara stod parkerade. Var en amerikansk pilot som sa att...ja det var många F-16 som bara kunde skänkas, och det skulle inte göra ett blekaste ingenting för Usa.!
Citera
2025-02-17, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Solovjov som vill utplåna London har samtidigt sin son boende där.
Ryskt hyckleri i ett nötskal.
Han har dessutom gått helt loko över att hans hus i Italien har blivit konfiskerade.
Italien är medlem i Nato, varför vill han vara i fiendeland? Det är inte som att vi åker till Moskva för att bo samtidigt som vi hatar landet.
Ingen vill väl ens mellanlanda i Ryssland.

Numera vill man inte heller flyga över ryskt territorium, trigger happy som dom är.
Citera
2025-02-17, 01:54
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jo...jag har också sett film på uppställda flyg. Kommer inte ihåg men det var ett betydligt antal F-16 som bara stod parkerade. Var en amerikansk pilot som sa att...ja det var många F-16 som bara kunde skänkas, och det skulle inte göra ett blekaste ingenting för Usa.!

Problemet är väl att du, jag och många likt oss kunde ha haft 100 st F1-bilar till vårt förfogande men skulle vi kunnat framföra dem likt Veerstappen eller Hamilton?

Om inte, är det bara bortkastat materiel.
Citera
2025-02-17, 02:03
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Problemet är väl att du, jag och många likt oss kunde ha haft 100 st F1-bilar till vårt förfogande men skulle vi kunnat framföra dem likt Veerstappen eller Hamilton?

Om inte, är det bara bortkastat materiel.

Givetvis.

Poängen var bara att visa jänkarnas lager på allt, och det är i samma andetag viktigt att påpeka att detta är jänkarnas lager. Inte "våra". Inte ens till låns..

..och det ser man nu vad har lett till för Europa, som Ukraina.
Citera
2025-02-17, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nej. Det kommer dö ut om inte USA finns där och drar.
EU mycket snack och lite verkstad. Man behöver fundera över sig själva istället äntligen och inte bekvämt tro att USA finns där hela tiden.
Det är ju det som händer. Först när USA ändrar sin politik så gör även EU det.

Ukraina tillhör Europa. Först ut verkar Storbritannien vara redo att placera trupper: https://www.telegraph.co.uk/

Jag tror tyvärr det här kommer eskalera. Galningen Putin vill ju återskapa Soviet så försvar av Ukraina är av EUs högsta prioritet just nu.
Citera
2025-02-17, 03:22
Medlem
BBC news.
Ryssland laddar upp med 150 000 soldater i Belarus nu.
Citera
2025-02-17, 04:11
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
BBC news.
Ryssland laddar upp med 150 000 soldater i Belarus nu.

Skicka källan
Citera
2025-02-17, 06:46
Medlem
Ryssarna trycks tillbaka vid Pokrovsk just nu. Enligt Combat veteran Paul. Hoppas det fortsätter
Citera
2025-02-17, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av the_creator
Tur att vi har haft Ryssland som visat vart skåpet ska stå. Utan deras återhållsamhet hade saker och ting blivit mycket värre.

Krigsivrarna i EU har inte med fredsförhandlingarna att göra då de vill ha krig mot Ryssland även om det är lönlöst och de flörtar med kärnvapenkrig. Hmm.
Svarar i annan tråd!

Appropå krigshetsare... Varför lämnar inte bara Ryssland Ukraina? Och varför var de ens tvungna att gå in i Ukraina från första början? Varför inte hålla sig i sitt eget skithål till land så skulle det aldrig blivit krig?

Dina svar vet jag vilka de kommer bli men jag är väl förberedd!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in