2025-02-17, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeekinTT
Inte för dig. Men för Ryssland som fått utstå hot. Men jag förstår. Du är inte kapabel till att tänka utifrån någon annans ståndpunkt.

CIA som iaf fixade Maidan och möjliggjort allting.

CIA kommer att lura Putin till fler invasionsförsök. För Putin är så otroligt lättlurad. Och han fattar inte att han blir lurad. Han har redan förlorat en miljon ryssar. Iochförsig rör det sig om rena bottenskrapet, men ändå.

Nu kommer CIA lura Putin att anfalla ett västland, helt utan anledning. Men de kommer att få Putin att ”känna”, att han bara ”måste” anfalla.

Dom kanske övertygar Putin att något av baltländerna kommer att anfalla? Det köper ju lättlurade Putin lätt.

De kanske lurar Putin att tro att Polen förstörde North stream? Ett skäl gott som något.
Citera
2025-02-17, 22:44
Medlem
Citat:
Det finns otaliga skäl.

Okej men bara för att Svensson på TV4 skulle skrika att Sverige ska anfalla Ryssland så betyder det ju inte att det kommer att ske.

Putins imperialism är inget skäl.
Citera
2025-02-17, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Youtubern "Reporting from Ukraine" rapporterar ikväll att Ukrainska specialstyrkor har intagit ett stronghold nära Pishchane i Pokrovsk direction.

Detta sätter ryzzka styrkor i en svår situation och Ukraina fortsätter att trycka bort uttröttade och illa organiserade ryzzka förband.

Youtubern kallar detta för "Turning point" och hur skulle Pokrovsk kunna falla?

Vi ser än en gång att Ryzzland slösat bort sina krafter och lagt för mycket ansträngningar på mångfald, genus, HBTQ och försummat sina stridskrafter.

Citat:
Ursprungligen postat av glimmande
Aldrig slagit dig att dina inlägg är ren projektion?

Projektion?

Ren fakta om du frågar mig,

Det här är ju på riktigt. Ukrainarna slår tillbaka ryssen vid Pokrovsk. Mycket bättre än så här blir det inte.

Slaktade, söndersprängda, utmattade ryska clowner.
Citera
2025-02-17, 22:52
Medlem
Citat:
Inte för dig. Men för Ryssland som fått utstå hot. Men jag förstår. Du är inte kapabel till att tänka utifrån någon annans ståndpunkt.

CIA som iaf fixade Maidan och möjliggjort allting.

Pro-ryssar brukar kräva länkar till att Putin ska ha uttalat sig om att Ryska planen verkligen var 3 dagar till Kyiv vilket den var.
Så var är länken till ett uttalande från Obama att CIA fixade detta?
Citera
2025-02-17, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Ny staty av Vladolf Putler i Litauen

New statue just dropped in Lithuania. Putin – khuilo!

https://x.com/zvalgasrytuose/status/...7yAauFbWQ&s=19

Vad Putin ska känna sig stolt.

Först krigsförbrytare i Haag, och nu denna spontana hyllning!
Citera
2025-02-17, 23:02
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:

Ryssland har inte fått utstå hot. Ryssråttorna hotar konstant sin omvärld istället.
Citera
2025-02-17, 23:03
Medlem
Alltså Trump är helt otrolig. Helvete vad vi kommer att kunna få garva, i 4 år till.

”- USA kommer nu att sluta stötta Ukraina, och vi kommer att sätta upp enorma handelshinder mot alla europeiska länder.

- Men i all min vänlighet så kommer Europa nu få tillåtelse att få köpa amerikanska vapen!

Citat:
U.S. President Donald Trump reaffirmed on Feb. 16 that Zelensky would have a say in the process and mentioned the possibility of allowing European nations to purchase U.S.-made weapons for Ukraine.
Citera
2025-02-17, 23:04
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ismx
Eftersom Ukraina inte är ett land som är oberoende av andra länder, tvärt om 99% beroende av USA så klipper USA så rasar allt vilket betyder att han har otroligt dåliga kort.

Se även Musk kommentar nedan, helt underbar
https://kyivindependent.com/musk-mocks-zelensky/

Nej, vatnik. Ukraina kommer inte att ge upp. Ryssråttorna kan ju inte ens försvara sina egna gränser.
Citera
2025-02-17, 23:08
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65
Alltså Trump är helt otrolig. Helvete vad vi kommer att kunna få garva, i 4 år till.

”- USA kommer nu att sluta stötta Ukraina, och vi kommer att sätta upp enorma handelshinder mot alla europeiska länder.

- Men i all min vänlighet så kommer Europa nu få tillåtelse att få köpa amerikanska vapen!

Den där länken..."tack"..
Citera
2025-02-17, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Nej du, det är ryssland och ingen annan som har förklarat krig mot Ukraina och hela Europa. Ukraina (och nu snart Europa) försvarar sig.
Ryssland har angripit Ukraina, bara Ukraina. Det är EU och Nato som hotar Ryssland. Ryssland har inte förklarat krig mot Ukraina, man har gått in i landet för att rätta till vissa missförhållanden. Det är stor skillnad.
Citera
2025-02-17, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Specsavers65

Han är en businessman. Som hoppas få göra en bra deal i Ukraina i samband med fredsavtalet som han kommer ta äran åt sig för att ha förhandlat fram.
Citera
2025-02-17, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Nej, vatnik. Ukraina kommer inte att ge upp. Ryssråttorna kan ju inte ens försvara sina egna gränser.

Nä. Hösten 2024 tog det 3 dagar att erövra ett landområde i Ukraina motsvarande storleken av Manhattan.

I december 2024 tog det 6 dagar.

I januari 2025 12 dagar.

Nu i februari har ryssarna hitintills inte tagit några landområden.

Nu är inte jag någon matematiker men inte helt oäven att extrapolera mätvärden.

Och det är förmodligen inte ryssarna heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in