Igår, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Men Trump skiter i det nu. Det är hans sista mandatperiod och han gör vad han vill. Han mår gött. Jag tror också han varit sugen på segerparaden i många år nu. För lite häftigt är det ju tycker han. Speciellt när de flyger stridsflygen i Z formation och släpper ut rök i blått, rött och vit. Som lite pr kommer kamerorna zooma in Trump och Putin när de sitter och småpratar, plötsligt pekar Putin ner mot segerparaden, Trump ser det och de både skrattar gott.

Ryssmutta

Ja för senaste årens segerparader har varit så imponerande eller? Förra året när de hade en T34 hade de inte ens börjat använda MadMax och Ladas så hur fan ska årets parad se ut ha ha.
Senast redigerad av pettersson72 Igår kl. 23:19.
Citera
Igår, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Enligt rykten... Klappträ.. Bra nivå där.
Som du kanske märkt så är allt som står i nyhetsflödet inte sant, det ändras även snabbt i redan publicerat material.

Denna är 15 minuter gammal:

https://www.themoscowtimes.com/2025/...kremlin-a88118

Det jag citerade var från franska Le Point, publicerad även på Tass kl 21,10 idag

https://tass.com/world/1917339

US President Donald Trump may attend a parade in Moscow marking the occasion of the 80th anniversary of Victory in the Great Patriotic War, France’s Le Point said, citing anonymous sources.

Nämen. Titta.

Citat:
Kremlin spokesman Dmitry Peskov and U.S. President Donald Trump both poured cold water on reports that Trump would attend the May 9 Victory Day parade in Moscow.

Det står i denna artikel också. Otroligt.
Du läser inte det du länkar till först? Mindre pinsamt om det du länkar till också stödjer dina rykten…
Eller du har tagit del men ej förstått?
Klappträ.
Citera
Igår, 23:20
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ja, det blir lika stort som månlandningen, stora delar av världen skulle se skådespelet när Trump ropar "URRAA"
https://youtu.be/A-txdovfzMU?si=Vas1u-s1LKC5YWtf
Lägg då till Xi så att alla tre sitter på balkongen bland generaler och veteraner så har vi ett historiskt ögonblick.
Kan vi få se Zelensky också så vore det ännu bättre.
Försoning och fred på Röda Torget.

Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Käre ryssapologet och sverigehatare

Du blev påkommen och nu tramsar du som den ryssapologet du är, om att även Zelenskyy ska närvara i kloaken Moskva för att sida vid sida med massmördaren, krigsförbrytaren och tyrannen KGB-Putin titta på en parad med ryska krigsförbrytare som terrorbombat Ukrainas befolkning senaste tre åren.

Hur störd är du på en skala 1 till 10, käre diktaturkramare?

Du kan inte tyda min text som en utopisk önskan om fred och försoning?
Du tror på allvar att Trump ska ropa "URRAA" på Röda Torget tillsammans med Zelensky och Xi?

Och du kallar mig störd????????!
Citera
Igår, 23:21
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Tvärtom. Risken för fortsatt krig är historiskt sett mycket hög, tror jag.
Putin kan ju invadera tex Estland, ringa upp Trump och säga att det var Estland som började.
Trump kommer ju troligtvis bara att upprepa detta till omvärlden och säga att NATO artikel 5 inte gäller.
Dessutom kommer den patoligiske lögnaren att påstå att Estlands regering missköter sitt jobb och att bara 4% av befolkningen stödjer den. Estland får skylla sig själv.

Jaa, det va ju vad jag skrev, men med andra ord.
Citera
Igår, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix
Det är bara i ryssland som vk2 tog slut 9 maj, i väst slutade det tidigare...

Trump skiter väl i det. Han har flera gånger tidigare uttryckt att han vill ha en årlig militärparad i USA. Fast då är det lite större krafter när världens enda militära supermakt ställer upp till parad. Tänkte att 10 hangarfartyg får stå i formation medans 10 Stealth Bomber Plan flyger formation ovanför. Och därefter kommer 100 stridsflyg i "USA" formation. Det hade varit något att sätta in i Ukrainakriget.
Citera
Igår, 23:23
Medlem
Rouens avatar
Citat:
Du kan inte tyda min text som en utopisk önskan om fred och försoning?
Du tror på allvar att Trump ska ropa "URRAA" på Röda Torget tillsammans med Zelensky och Xi?

Kass damage control där Gonzo
Citera
Igår, 23:26
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Kass damage control där Gonzo

Erkänn att det hade varit ett historiskt ögonblick och att du hade bänkat dig framför tjockteven om Zelensky och Trump ropade "URRAA" tillsammans?!
Citera
Igår, 23:27
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:

Käre ryssapologet och sverigehatare

Du har förorenat tråden i tre år med ryssapologetskit. Nu blåljuger du om ditt inlägg där du blev påkommen som den ryssapologet och diktaturkramare du är, och försöker tramsa om Zelenskyy vid röda torget.

Frågan är befogad efter dina senaste tramsinlägg och historik i tråden. Hur störd är du på en skala 1 till 10, käre ryssapologet?

Du är i helt fel tråd med ditt tramsande. Tråden för dig och din sort är Alternativa nyheter kring Ryssland-Ukraina kriget (samlingstråd)
Citera
Igår, 23:31
Medlem
Rouens avatar
Citat:
Erkänn att det hade varit ett historiskt ögonblick och att du hade bänkat dig framför tjockteven om Zelensky och Trump ropade "URRAA" tillsammans?!
Så mycket bryr jag mig inte även om jag önskar död och förödelse åt Putin och hans pojkar.
Citera
Igår, 23:38
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
Ukrainas befolkningsmängd
år 1991, Sovjetunionens upplösning - 52 miljoner
år 2014, statskuppen i Kiev - 46 miljoner
år 2021, året innan ryska interventionen - 44 miljoner
år 2023, efter den första utvandringsvågen - 38 miljoner

Källa: Google [Ukraine+population]

https://newsukraine.rbc.ua/news/how-...730189113.html

Till sist den svåraste biten för alla FB-retards i tråden - matematik.
46 - 30 = 16
46 - 28 = 18
44 - 30 = 14
44 - 28 = 16

Jag skrev att 10-15 miljoner hade lämnat Ukraina, beroende på vilket årsintervall man beaktar och vilka källor man använder. Enligt den ukrainske demografens uppskattningar verkar 10-15 miljoner vara i underkant.
Ja, det har också dött en del ukrainska soldater, men enligt Zelensky handlar det om ynka 50-60 tusen.

Så Mr. Retard, var har resten, skillnaden mellan mina 10-15 miljoner och ukrainske demografens 16-18 miljoner tagit vägen?

Skrattar bäst som skrattar sist!

Tja... titta på Ryska befolkningsmängden från 1991 med samma matematiska genidrag.

Har du lust att göra den beräkningen åt mig? Jag är fan trött på ert svammel!
Senast redigerad av CanisMinor Igår kl. 23:42.
Citera
Igår, 23:40
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Men Trump skiter i det nu. Det är hans sista mandatperiod och han gör vad han vill. Han mår gött. Jag tror också han varit sugen på segerparaden i många år nu. För lite häftigt är det ju tycker han. Speciellt när de flyger stridsflygen i Z formation och släpper ut rök i blått, rött och vit. Som lite pr kommer kamerorna zooma in Trump och Putin när de sitter och småpratar, plötsligt pekar Putin ner mot segerparaden, Trump ser det och de både skrattar gott.

Ryssmutta

Det är nu Trump fastställer sitt arv. Han vill vinna.

Zelensky är en mycket hård nöt, som inte låter sig bli knäckt. Han har även Eu`s stöd i sin rygg. Det stödet växer även sig starkare, för man ser vad Trump håller på med. Det klokaste Trump kan göra (I.o.m att han sk-ter i Nato) är att bara sakta dra sig tillbaka, år för år..med stöd till Ukraina..

..likaså börja boka in tid till golfrundor med diverse V.d`s inom försvarsindustrin, och republikanska senatorer/kongressledamöter med fabriker i sina delstater..för att förklara vad som sker..

Blir nog lite golf, och mycket förklarande.., och ett ännu sämre arv..
Senast redigerad av Snapcount Igår kl. 23:42.
Citera
Igår, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är nu Trump fastställer sitt arv. Han vill vinna.

Zelensky är en mycket hård nöt, som inte låter sig bli knäckt. Han har även Eu`s stöd i sin rygg. Det stödet växer även sig starkare, för man ser vad Trump håller på med. Det klokaste Trump kan göra (I.o.m att han sk-ter i Nato) är att bara sakta dra sig tillbaka, år för år..med stöd till Ukraina..

..likaså börja boka in tid till golfrundor med diverse V.d`s inom försvarsindustrin, och republikanska senatorer/kongressledamöter med fabriker i sina delstater..för att förklara vad som sker..

Blir nog lite golf, och mycket förklarande..

Bra sagt, håller med om att det enda han åstadkommer är att Europa enar sig och bygger upp egen självständighet vad gäller militär styrka och industrikapacitet. Sedan får han som du påpekar sitta där och förklara sig för amerikanska försvarsindustrin varför de tynar bort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in