2025-02-21, 23:01
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IVidere
Förmodligen kommer kriget vara slut senast 9 maj 2025 alltså segerdagen i Moskva. Viktigt att högtidlighålla denna dag för Trump och Putin. Det kommer vara symboliskt. Och efter att ha sett segerparaden kommer Trump åka hem med en önskan att USA inför en liknande parad.

Ännu en ryssapologetskojare som kastat av sig masken. Finns inget symboliskt eller viktigt i att närvara vid en rysk krigsförbrytarparad som firar ryska diktaturens segerdag. Något liknande kommer aldrig att införas då Fria Europa och USA firar 8 maj men det visste du redan, käre ryssapologet.

Skulle Trump närvara sida vid sida med massmördaren KGB-Putin vid hans firande av ryska krigsförbrytare har Trump satt sin sista potatis. Finns ingenting från Tucker Carlsons och Musks clownpropaganda som kan rädda Trump efter ett sådant övertramp.
Citera
2025-02-21, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Africagonzo
Det där med att uppfatta ironi är inte din starka sida va?
Jag vet att det kan vara svårt med ironi i text och det var säkert mitt fel att jag inte lyckades.

Att du tror att ett krig 2025 kan utföras med hjälp av offlinekartor och utan avancerade satellit och kommunikationssystem visar att du inte är insatt.
Drönare i all ära men dom är väldigt begränsade i räckvidd och kan relativt enkelt störas ut om dom inte har fiberoptik.
Fiberoptiska drönare har max 10 km räckvidd. Du ser inte mycket av fiendens truppförflyttningar om du enbart ska använda drönare.

Vi avslutar där, jag kommer aldrig få dig att tro på vad jag vet, fortsätt du leva i din bubbla om att Ukraina och övriga Natoländer kan bedriva krig utan USAs tillåtelse och hjälp.
Kan ryssarna det och i såfall hur. Annars så kan man ju undra hur man inom jordbruket har tillgång till
data som gör att man kan styra jordbruksmaskiner med en prcision som ligger under 5cm.
Sedan så kommer jag ihåg en anekdot från en lumparkompis som hade hört om en som gjorde lumpen på Musköbasen. den killen hade med sig "flygfoton" över Musköbasen, något som kom till befälens kännedom, militärpolisen anhöll vederbörande. Till slut lyckades han i alla fall övertyga alla höjdare att han hade köpt bilderna på postorder från NASA. Han kunde ha startat krig för han hade ju tillgång till måldata. Case closed.
Citera
2025-02-21, 23:06
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Jag önskar att samtliga inblandade världsledare i fred och försoning tillsammans med Zelensky ska avnjuta en parad.

Käre ryssapologet och sverigehatare

Du blev påkommen och nu tramsar du som den ryssapologet du är, om att även Zelenskyy ska närvara i kloaken Moskva för att sida vid sida med massmördaren, krigsförbrytaren och tyrannen KGB-Putin titta på en parad med ryska krigsförbrytare som terrorbombat Ukrainas befolkning senaste tre åren.

Hur störd är du på en skala 1 till 10, käre diktaturkramare?
Citera
2025-02-21, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Ännu en ryssapologetskojare som kastat av sig masken. Finns inget symboliskt eller viktigt i att närvara vid en rysk krigsförbrytarparad som firar ryska diktaturens segerdag. Något liknande kommer aldrig att införas då Fria Europa och USA firar 8 maj men det visste du redan, käre ryssapologet.

Skulle Trump närvara sida vid sida med massmördaren KGB-Putin vid hans firande av ryska krigsförbrytare har Trump satt sin sista potatis. Finns ingenting från Tucker Carlsons och Musks clownpropaganda som kan rädda Trump efter ett sådant övertramp.

Men Trump skiter i det nu. Det är hans sista mandatperiod och han gör vad han vill. Han mår gött. Jag tror också han varit sugen på segerparaden i många år nu. För lite häftigt är det ju tycker han. Speciellt när de flyger stridsflygen i Z formation och släpper ut rök i blått, rött och vit. Som lite pr kommer kamerorna zooma in Trump och Putin när de sitter och småpratar, plötsligt pekar Putin ner mot segerparaden, Trump ser det och de både skrattar gott.

Ryssmutta
Citera
2025-02-21, 23:10
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Mycket trams nu. Men ja, det hinner vi. Europas samlade militär är starkare än många tror. Finns inte en chans att Ryssland anfaller ett Nato-land. Därför hinner vi. Eftersom det inte kommer ske.

Ja Europas tomma vapen /ammunitionsförråd skrämmer nog slag på Ryssland. Å skulle inte det hjälpa så bussar vi Ursssla och den korrupta
kajan Kallas på dom. Och / eller möjligen den gråtande Christoph Heugsen.
Citera
2025-02-21, 23:13
Medlem
Africagonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Från din artikel.

Enligt rykten är du ryssfan?
Samma typ av journalistik.
Ryck upp dig nu.
Det stod ju t o m i artikeln.
Klappträ.

Enligt rykten... Klappträ.. Bra nivå där.
Som du kanske märkt så är allt som står i nyhetsflödet inte sant, det ändras även snabbt i redan publicerat material.

Denna är 15 minuter gammal:

https://www.themoscowtimes.com/2025/...kremlin-a88118

Det jag citerade var från franska Le Point, publicerad även på Tass kl 21,10 idag

https://tass.com/world/1917339

US President Donald Trump may attend a parade in Moscow marking the occasion of the 80th anniversary of Victory in the Great Patriotic War, France’s Le Point said, citing anonymous sources.
Citera
2025-02-21, 23:15
Medlem
Rubio förklarar och klär av Zelensky på ett tacksamt sätt.

”Zelensky, you are fired!”

https://x.com/BigFish3000/status/189...er=BigFish3000
Senast redigerad av Silverryggenn 2025-02-21 kl. 23:17.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jaa, precis så. Men dessvärre tycks inte ryssarna dela den uppfattningen. Det har dom berättat, för den som ville höra, sedan början av 90-talet.

Citat:
Ja Europas tomma vapen /ammunitionsförråd skrämmer nog slag på Ryssland. Å skulle inte det hjälpa så bussar vi Ursssla och den korrupta
kajan Kallas på dom. Och / eller möjligen den gråtande Christoph Heugsen.

Hur ska du ha det?
Visserligen är många oroliga över bristande lager av vapen.
Men så orolig att de skrämmer en till att vilja ha säkerhetsgarantier är ett väldigt stort steg.
Citera
Medlem
Senilixs avatar
Citat:
Förmodligen kommer kriget vara slut senast 9 maj 2025 alltså segerdagen i Moskva. Viktigt att högtidlighålla denna dag för Trump och Putin. Det kommer vara symboliskt. Och efter att ha sett segerparaden kommer Trump åka hem med en önskan att USA inför en liknande parad.
Det är bara i ryssland som vk2 tog slut 9 maj, i väst slutade det tidigare...
Citera
2025-02-21, 23:16
Medlem
Citat:
Tröskeln för ett nytt krig i Europa är nog historiskt sett väldigt låg. Vi hör ju att även flertalet av Europas demokratier har en helt annan förkärlek för krig, än fred. Trump tycker att tullar är det vackraste ord han vet, för EU tycks krig fylla samma funktion.
Tvärtom. Risken för fortsatt krig är historiskt sett mycket hög, tror jag.
Putin kan ju invadera tex Estland, ringa upp Trump och säga att det var Estland som började.
Trump kommer ju troligtvis bara att upprepa detta till omvärlden och säga att NATO artikel 5 inte gäller.
Dessutom kommer den patoligiske lögnaren att påstå att Estlands regering missköter sitt jobb och att bara 4% av befolkningen stödjer den. Estland får skylla sig själv.
Citera
2025-02-21, 23:17
Medlem
Citat:
Men Trump skiter i det nu. Det är hans sista mandatperiod och han gör vad han vill. Han mår gött. Jag tror också han varit sugen på segerparaden i många år nu. För lite häftigt är det ju tycker han. Speciellt när de flyger stridsflygen i Z formation och släpper ut rök i blått, rött och vit. Som lite pr kommer kamerorna zooma in Trump och Putin när de sitter och småpratar, plötsligt pekar Putin ner mot segerparaden, Trump ser det och de både skrattar gott.

Ryssmutta

Ja för senaste årens segerparader har varit så imponerande eller? Förra året när de hade en T34 hade de inte ens börjat använda MadMax och Ladas så hur fan ska årets parad se ut ha ha.
Senast redigerad av pettersson72 2025-02-21 kl. 23:19.
Citera
2025-02-21, 23:19
Medlem
Citat:
Enligt rykten... Klappträ.. Bra nivå där.
Som du kanske märkt så är allt som står i nyhetsflödet inte sant, det ändras även snabbt i redan publicerat material.

Denna är 15 minuter gammal:

https://www.themoscowtimes.com/2025/...kremlin-a88118

Det jag citerade var från franska Le Point, publicerad även på Tass kl 21,10 idag

https://tass.com/world/1917339

US President Donald Trump may attend a parade in Moscow marking the occasion of the 80th anniversary of Victory in the Great Patriotic War, France’s Le Point said, citing anonymous sources.

Nämen. Titta.

Citat:
Kremlin spokesman Dmitry Peskov and U.S. President Donald Trump both poured cold water on reports that Trump would attend the May 9 Victory Day parade in Moscow.

Det står i denna artikel också. Otroligt.
Du läser inte det du länkar till först? Mindre pinsamt om det du länkar till också stödjer dina rykten…
Eller du har tagit del men ej förstått?
Klappträ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in