2022-02-24, 15:02
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Hur kan ni anse att videoklipp som uppenbart är från kriget är fake?

Jag avsåg klippet jag fetade. Det är avslöjat som fake och är från en övning. Se kommentarer under klippet.
Citera
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannbaggen
Jag skriver under på detta.

Hittills (fram till ca senaste årsskiftet) så har jag tyckt att han var en auktoritär ledare, men inte mer än så. Han startade som demokratiskt vald och duktig år 2000, via skojsning och skratt tillsammans med Obama år 2010, till nu going full Hitler och världens paria, Kim Jon Un nummer 2.

Snacka om resa....
Jobbar du på Expo eller? Inte för att jag spekulerar men du verkar älska dom och deras svenskfientliga åsikter. Putin är en populär demokratisk vald ledare i Ryssland. Varken Andersson eller Biden är populära eller ens valda av sina medborgare utan ditsatta av de som vill ha sina marionetter vid makten.
Citera
Medlem
serbisknegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flying.Swine
Stor humor! Tack för ett gott skratt. Hela Azovgänget är redan döda. Resten av nazisterna är på väg att dö. Hoppas Putin gett order om omedelbar avrättning för ALLA utländska medborgare som tillfångatas stridande för nazisterna i Kiev.
Du är en stor humor. Misstänker av hur du skriver, att du inte är svensk. Möjligt rysk mongol?
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Fatta att den ryska staten inte fungerar utan folket. Maskinen kommer snurra ett tag men det är en tidsfråga tills den kollapsar precis som den gjorde förra gången med Sovjet.

Men befolkningen kontrollerar han via skräck och terror. De hatar men fruktar och tolererar honom.

Förhoppningsvis kan Chabad Putins post-Sovjetiska Eurasiatiska Khanat fortfarande kollapsa från insidan dock. Det finns säkert vettiga Ryssar som inte vill bedriva nazistjakter i Ukraina inom det militära som kanske har stake nog att kuppa bort WEF Chabad Putin. Men det skulle ju såklart inte var rätt sorts revolt mot honom enligt dig, eller hur? Du vill ju bara ersätta honom med någon vänsterliberal tomte istället eftersom det enda du egentligen har emot Putin är att han är fel sorts globalist och sionist i dina ögon.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kajus333
Kina har inte alls uttryckt något stöd för Putins invasion av Ukraina. Inte på något sätt.

Putins krig mot Nato i Ukraina har godkänts av Kina men i tysthet.

Det ska bli intressant när detta kommer upp i säkerhetsrådet.
Citera
Medlem
rex144s avatar
Såg precis en video 130km in i Ukraina där på en landsväg färdas 4-5 lada bilar och de möter en rysk stridsvagnskolumn... fy fan de ukrainska bilförarna måste nog blivit skraja.

Det hade räckt för dessa stridsvagnar att närma sig mittlinjen och frontalkrockat med dessa bilar eller skrämt de så körde i diket.
Citera
2022-02-24, 15:03
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smegma
Ryssarna är överlägsna Ukraina det förstår nog alla. MEN jag tror inte att man ska underskatta Ukraina i skarpt läge. Jag skulle nog gissa på att dom kan ge Björnarna en rejäl kamp. Likväl som att Ryssland har planerat detta långe så har nog inte Ukraina legat på latsidan. Dom har nog gjort sin hemläxa. Dock tror jag inte att det håller i det långa loppet.

Bara inte skiten eskalerar. Först pandemin och nu detta.

Ukraina får väl ge sig på Moskva släppa några bomber där.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Hur kan ni anse att videoklipp som uppenbart är från kriget är fake? Enligt mig är Ukrainarna mycket mera motiverade till att försvara sitt land än jag inledningsvis trodde.

En till som anser detta är fejk. Jag är skeptiskt till att Ryssland "äger detta" som du utrycker det. Men jag har inga starka bevis utan mest en känsla, utifrån min kunskap om att det är extremt svårt och resurskrävande att invadera ett land.

Propagandamål. Kan lika väl vara från övningar.
Citera
Medlem
SpencerPratts avatar
Kan inte gubben Biden få hjärnsläpp och kasta in USA med huvudet före i eländet.
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Japan self defence forces.

Budget: 50 miljarder USD om året.

Självförsvar ja, men inte att användas vid operationer utomlands. Någon i tråden tyckte att Japan skulle börja kriga med Kina vid en eventuell eskalering av kriget som skulle innefatta Taiwan.

Self defence forces säger ju vad den Japanska militären skall användas till. Bara försvara det egna landet, och inte blanda sig i konflikter utomlands.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engback
Konstigt, de har väl rustat upp något kopiöst sista 20 åren.
Jepp, o jo ja det har dom gjort
Citera
Medlem
kublai.khans avatar
https://www.twitch.tv/jp_cjrracing

B-52a cirkulerar nu strax norr om Sälen. Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in