2022-02-24, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Det är inte så farligt, 97 rubler för 1 Euro just nu. Den har legat kring 90 före den fredsbevarande insatsen idag. Så ganska marginell förändring. Ryssland har ju en enorm valutareserv.

Fredsbevarande...
Snart blir Ukrainarna befriade från sin självständighet....
Citera
Medlem
Snart ska Biden hålla tal till nationen samt presentera nya hårda sanktioner. 18:30 svensk tid gäller.

https://www.youtube.com/watch?v=lyrvIYWsK_E
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Jo mer man tänker på detta desto mer obegripligt och obehagligare blir Putins tilltag.

Vad i helvete mer är dåren kapabel till?!
Ja du, om han fortsätts trängas in i en hörna så blir du snart nog vittne till det

Titta på videon där khaddafi våldtas till döds med en pinne i röven.. så kanske du förstår mer
Citera
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Baltikum är NATO. Då är vi alla rökta.
Putin har gett upp Baltikum, han har insett att loppet är kört där. Men för att förhindra att resten av forna Östeuropa ansluter till Nato har han beslutat sätta stopp för att samma sak sker i Ukraina. Till varje pris.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
https://twitter.com/julianroepcke/st...767145478?s=21

Har ryssarna tagit detta på 12 timmar är landet kört inom en vecka

Så låter det jämt...
I Irak, i Vietnam, i Afghanistan.. antagligen sa ryssen samma sak när han försökte med Finland..
Stormakter kan köra fast i leran och bli nermalda av gerilla osv... Till slut får man åka hem, utan att ha gjort nåt vettigt.
Detta kan sluta hur som helst men Ukraina är inte kört om en vecka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag får ta en liten paus nu. Mycket goda nyheter. Ukraina fungerar och Zelensky har fått ut budskapet att Ukrainska marktrupper går till hårda motanfall vid Tjernobyl,

Tjernobyl eller Chernobyl skall försvaras mot inkräktarna. FAN jag trodde att Chernobyl låg i Vitryssland? Men vad bra att man går till hårda attacker för att krossa ryssarna. Bra jobbat. Även radioaktiv mark skall försvaras.

dom slås ut snart av rysskt flygvapen.
Citera
Medlem
qups avatar
Per Enerud var arg i radio nu. Men bra att prata om källkritik. Synd bara att det bara verkar gälla för vissa källor.
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skeggmuff
Varför är det logiskt? Ryssland måste ju förlora något enormt på detta i slutändan oavsett utgång. Vad vill han uppnå med denna invasion ens? Byta ut Ukrainas regering eller något annat?

Ryssland har redan vunnit. Syftet är att undanröja att Ukraina används av USA för angrepp på Ryssland och detta har Putin redan lyckats med.

Detta är för övrigt en gammal sovjetisk tradition. Finland fick säkerhetsgarantier av USSR efter ww2 när Mannheimer skrev under avtal om att inte ha utländsk trupp på Finlands territorium.

Du kommer att få se, samma utveckling kommer att hända i Ukraina. Dess ledarskap kommer att skriva under ett VSB-avtal med Ryssland när den pågående fredsbevarande operationen är slutförd.
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Vad vill Putin EGENTLIGEN? De bombar barn, sjukhus och strider vid Tchernobyl.

Känns mest som han vill trigga andra länder att gå in? Vad har han tänkt göra då?
Citera
2022-02-24, 16:32
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Som sagt, vänta några dagar på dödssiffror innan du uttalar dig.
Räcker inte bilder på blodig civilbefolkning för att du ska fatta att ryssarna skjuter på allt som rör sig, jämte att dom bombar militära mål?

Försök fundera på varför man går in från varje håll, istället för att förskansa sig lugnt i dom erkända regionerna och låta dom som vill, bli ryska/anknutna.
Medräknat vissa stridigheter inom dessa områden. Hade inte det varit det mer sunda att göra, för en med Putins intresse/agenda?

Putins uttal om erkännanden och planer för synen på vad han avser med dessa erkända områden går nämligen kraftigt isär mot vad hans verkar militär beordrats göra, och det är ingen fråga - Det är som det ser ut just nu.
Dom bombar och skjuter på allt öster om Kiev. Just nu.
Kan ha att göra med den kraftiga upprustningen och massiva leveranser av militär utrustning till Ukraina.

Jo, jag hade väntat mig att han först skulle åka in i de två regionerna för att lugna ner allt. Men ett anfall för att slå ut Ukrainas förmåga har alltid varit en möjligt har jag sagt om du kollar tillbaka bland mina inlägg. Han kan ju ha fått indikationer på något som gjorde att han snabbare tog det beslutet.
Citera
Bannlyst
Är det verkligen ett Jättesvårt jobb, med betoning på Jätte att verifiera bombkartan i Ukraina?

Jättesvårt jobb tycker jag man ska kalla det som verkligen är ett jättesvårt jobb. Inte att jobba med grafik i en SVT-studio
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shizukesa
Hade Ukraina kört alliansfrihets politiken som Sverige driver hade inget krig startat
Snacka om victim blaming.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in