Citat:
Ursprungligen postat av
Sanctus
Jag skulle snarare säga att Gotlänningarna har samma koppling till Sverige som folket i Donbass och på Krim har till Ryssland. Men du kanske skrev fel?
Nej jag skrev inte fel. Jag försöker visa att det finns stora likheter med vad Ukrainas regering gör mot folket i Donbass och på Krim, och om Sveriges regering skulle börja kriga mot gotlänningarna om de utropade Gotland som en självständig stat.
Och det tror jag är helt otänkbart att Sverige regering skulle göra, men ändå säger regeringen att Ukrainas regering har rätt att kriga mot folket i Donbass och på Krim, för att behålla/återta kontrollen över både folket och landet där. Och det är det jag tycker är fel av Sveriges regering att säga.
Citat:
Ursprungligen postat av
jhww82
Du är för trög för att fortsätta förklara för. Din "liknelse" var dålig då du endast hade med 2 parter när det ska vara 3 (Ukraina, Ryssland och separatister), samt att du endast hade med ett land (Sverige) när det behövs 2 för att det ska vara en likvärdig jämförelse. Du glömde helt enkelt 3:e part som jag hade med (Ryssland) i min jämförelse.
Ryssland behöver inte tas med i jämförelsen, eftersom jag syftar på att Ukrainas regering krigar mot folket i Donbass och antagligen också vill kriga mot folket på Krim.