2022-02-24, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Jag bygger det på att han aldrig agerade och sa att han inte skulle agera. Är du av en annan uppfattning?
Var/när har han sagt att han aldrig skulle agera mot Ryssland?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Sluta se NATO som en försvarsallians. Det handlar bara om business. Hålla igång vapenindustrin. Bomba sönder länder som vill vara självständiga.

Tror ni NATO bombade sönder Libyen för att införa Demokrati? Ser ni någon Demokrati därnere idag? De förstörde landet eftersom det ville vara självständigt! Khadaffi byggde upp det. Enorma pipelines med vatten från underjordiska sjöar . Överallt började de odla mat. Khadaffi ville skippa Dollarn och införa äkta pengar...Guld dinarer. Då bombar NATO sönder alltihop.
Och Ryssland invaderade Georgien 2008, Ukraina 2014 och igen idag. Tycker du att din husse Putte med den lilla snoppen blir en bättre person för att Nato bombade Khadaffi? Det står alla länder fritt att betala med guldpengar, Sverige hade i förra seklets början 10kr mynt i 90% guld, någon större uppodling av öknen hände inte under Khadaffis tid eftersom oljeexporten drog in rikligt med hårdvaluta.
Citera
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RusImperia
Florerar bilder på Telegram nu som sägs vara tjetjenska förband strax norr om Kyiv. Stämmer det så ber jag en kort bön för de ukrainska soldaterna som möter dem...

Hörde att Ukrainare engagerade en del Gurkha förband influgna från Nepal. De brukar samla på sina fienders huvuden som de hugger av som krigstroféer och för att räkna fiendens förluster
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysch
Spelar ingen roll, fortfarande civilt område.

Så... Ukrainarna skall rulla in sina fordon bland civila områden och skjuta utåt hej vilt för att använda civilister som mänskliga sköldar?

Fungerar inte så. Står det en tank med luftvördns robotar någonstans är det ett legitimt mål. Så fungerar ett krig. Tyvärr.
Citera
Medlem
midvintermorkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Låter demokratiskt i det demokratiska sverige

Ja, vi är alla enade om att ni ska lida mycket och länge.
Citera
Medlem
WhereIsRussias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikeasson
SVT:s korrespondent: ”Det värsta sedan andra världskriget”

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/svt-s-rysslandskorrespondent-det-varsta-sedan-andra-varldskriget'

Undrar när någon ska få käft på den här horungen alltsp 🤦🏽‍♂️

srebrenica var det värsta som skett i EU sen andra världskriget, otroligt hur media ljuger.

Reagerade också på det, varför utelämnas Bosnienkriget helt?
Citera
Medlem
Polis2010s avatar
Alla ser ju att Ukraina har gett upp. Ryssland är övermäktigt. Fallskärmsjägare i Kievs flygbas. Jag håller inte på Putin men om Rysslands existens är i fara så skulle jag agera precis om Putin.
Citera
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Jag tror inte att man räknade med att Vitryssland skulle låta dem använda sitt land som språngbräda. Det är trots allt broderfolk. Nästan lika tokigt som Sverige skulle låta Tyskland rulla igenom här för att anfalla Norge. Absurt eller hur?

Vitryssland är broderfolk med Ryssland inte Ukraina. Så nej, håller inte med i din analys.
Men det känns uppgjort. Som om den judiska clownen som är president i Ukrain ( ja...han är jude och var clown i Ukrainsk tv innan han blev president) gav fri led för ryssarna in via Vitryssland.

" All the world´s a stage"
- William Shakespeare

Det vi ser utspelar är med största sannolikhet helt palnerat. Frågan är vem som spelar för oss och vad målet är?
Vad är det vi missar när kriget utspelar sig. För det är uppenbart att detta är vad globalisterna ville...ha krig.
Det avslutade plandemin förra veckan och nu plötsligt existerar inte Covid längre och då börjar de kriga.

Putin har gått i Klaus Schwab WEF skola "Young Leaders". Precis som Macron, Trudeau, Maggan Andersson och resten av alla globalister.
Så gå inte på medias spel om att Putin är någon diktator. Han spelar diktator. Allt är troligtvis ett spel.
Men vad vet jag. Jag är bara en göteborgare ätit allt för mycket semlor ikväll.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2022-02-24 kl. 21:16.
Citera
2022-02-24, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Va? Tjetjenien vill väl vara självstyrande också? Låter märkligt.

Det är väl Kydrov, Putins bästa vän som styr dessa krigare från Tjetjenien, de har varit och härjat i östra Ukraina också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Sveriges stöd är alltså hissa ukrainska flaggor vid några av våra kommunhus.
Det är värdegrunden som är viktig, inte handlingar...
Ord och agerade är i det Nya Sverige samma sak.
Citera
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
Snart nästan bara ryska troll här, att ens försöka berättiga Rysslands agerande är bara komedi och varenda människa med en gnutta intelligens förstår det. Att den ryska trollfabriken var stor det visste jag men detta börjar bli absurt och argumenten likaså.

Eller så är det ni som är trollen? Eller hänger ni inte med i turerna helt enkelt?

När en majoritet verkar vara "Ryska troll" på sveriges strörsta forum, då kanske du bör inse att det är svenskarna som har "hajjat" helt enkelt, så det är lönlöst för er att hålla charaden uppe.
Citera
Medlem
slashxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ukraina har mycket bättre soldater än Sverige. Dom är inte bortskämda men dom skulle behöva fler pansarskott.
Jävligt synd att Ukraina inte köpt in iron dome eller c-ram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in