2022-02-24, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Fast frågan är om de inte borde kapitulera snart ändå? De vet ju att Ryssland kommer att vinna i slutändan. Det enda som händer är att unga grabbar dör i ett krig som de redan har förlorat här och nu. Ukraina kommer ju inte få någon hjälp från NATO.

Att lägga sig är inget alternativ.
Man ger fan aldrig upp - Det är det första du drilla till i om försvaret. Din nästa är din bror och han är aldrig för tung att bära.

När någon kommer för att ta något ifrån dig, din frihet, ditt land och alla dina värderingar, då viker du dig inte. Att ge sig är liksom inget alternativ, Segra eller dö.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tror att Putin vill att Zelensky sitter kvar. Finns ingen anledning att ändra på det. Frågan är snarare om hans uppdragsgivare låter honom göra det.

Och jag är högst allvarlig här.

Eran plot twist blir väl att "banderist nazi fascisterna" försöker mörda judeclownen och Putins stalinistiska "befriare" hinner rädda honom.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RusImperia
Florerar bilder på Telegram nu som sägs vara tjetjenska förband strax norr om Kyiv. Stämmer det så ber jag en kort bön för de ukrainska soldaterna som möter dem...

Tjetjenien borde väl stötta Ukraina?
Citera
Medlem
Sveriges stöd är alltså hissa ukrainska flaggor vid några av våra kommunhus.
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Det är ju inte mångkultur med vita & vi är ju bara världens vandrarhem för ekonomiska manliga migranter fån Mellanöstern & Östafrika så kvinnor & barn som flyt från krig är ju inget "vi" kan ta ansvar för Skamligt är hyckleriet från regeringen!!!!

Vi borde göra som Polen som visar solidaritet!

Ja, detta hyckleri vet inga gränser.

Det är ju precis nu Sverige ska ta emot flyktingar, riktiga flyktingar.

Fyll ett plan med afghaner och afrikaner, ner till Ukraina och byt ut dem mot riktiga flyktingar.
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Ukraina hade kunnat spränga flygplatsen i luften istället för att överlämna den intakt till Ryssland.
Ukrainska styrkor beter sig som amatörer, det här kriget är nog slut snart.
Det kunde de... men nu tillhör väl flygplatsen Antonovs moderkoncern (även om det är statligt)? Kvalificerade ingenjörsförband brukar vara en bristvara redan i fredstid. Att få dem att spränga varenda vägbro, landningsbana och kaj som fienden kan använda är en omöjlig uppgift. Att spendera sitt eget begränsade artilleri för att göra mullvadsfält av landningsbanan är inte heller ett bra alternativ. Granaterna ska sitta i rysk trupp.

Däremot kan det antagligen bli så att Ukraina hinner förstöra delar eller hela flygplatsen om de nu tagit tillbaka den eller har lite artilleri i närheten. De kommer inte kunna hålla den men chansen att artilleriet oskadda retirerar undan ryskt attackflyg och eventuella pansarfordon är liten. Det kan dock vara värt det. Oavsett så kommer det vara en katastrof för flygindustrin i Ukraina oavsett vem som är boss i landet nästa vecka.
Citera
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Ja jag tror verkligen inte en Rysk general väljer att avrätta en random Ukrainsk soldat om denne ger upp. Det är inte Rwanda vi pratar om. Och sluta kolla på Hollywood filmer.

Nu pratar jag om Ryska armén, inte rebeller. De va likadant i Jugoslavien. Där reguljära Armén slogs så var det sällan krigsbrott efter kapitulation. Där rebeller slogs så var det slakt och massmord då det oftast var alkoholiserade idioter som trodde de var napoleon och mer än sällan gav sig på de svagare.

Skillnaden blir väl att Ukraina hamnar under Rysk sfär igen. Det är väl bättre än att bli dödad om man ser att det inte finns en utväg.
Ok, här har du skillnaden jag var ute efter "Skillnaden blir väl att Ukraina hamnar under Rysk sfär igen"
Citera
Medlem
Vart är bäst att följa kriget? Är det denna tråd eller?
Citera
2022-02-24, 21:05
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Jag tror inte att man räknade med att Vitryssland skulle låta dem använda sitt land som språngbräda. Det är trots allt broderfolk. Nästan lika tokigt som Sverige skulle låta Tyskland rulla igenom här för att anfalla Norge. Absurt eller hur?

Vitryssland är broderfolk med Ryssland inte Ukraina. Så nej, håller inte med i din analys.
Men det känns uppgjort. Som om den judiska clownen som är president i Ukrain ( ja...han är jude och var clown i Ukrainsk tv innan han blev president) gav fri led för ryssarna in via Vitryssland.

" All the world´s a stage"
- William Shakespeare

Det vi ser utspelar är med största sannolikhet helt palnerat. Frågan är vem som spelar för oss och vad målet är.
Vad är det vi missar när kriget utpselar sig. För det är uppenbart att detta är vad globalisterna ville...ha krig.
Det avslutade plandemin förra veckan och nu plötsligt existerar inte Covid längre och då börjar de kriga.

Putin har gått i Klaus Schwab WEF skola "Young Leaders". Precisc som Macron, TRudeo, Maggan Andersson och resten av alla globalister.
Så åg inte på medias spel om att Putin är någon diktator. Allt är troligtvis ett spel.
Men vad vet jag. Jag är bara en göteborgare ätit allt för mycket semlor ikväll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RusImperia
Florerar bilder på Telegram nu som sägs vara tjetjenska förband strax norr om Kyiv. Stämmer det så ber jag en kort bön för de ukrainska soldaterna som möter dem...

Inget konstigt, Kadirov har sagt att han väntar på en signal från Rysslaand så tågar Tjetjenerna rakt in i Kiev.

https://www.youtube.com/watch?v=iiVoXrzU_s0
Citera
Medlem
Uberfuhrers avatar
BREAKING NEWS

Polen och Litauen skrev igår på ett avtal att hjälpa Ukraina i egenskap av sig själva, utan Nato..om Ukraina anfalles.

Tankar? Polen och Litauen skyndar sig in i Ukraina, Putin blir upprörd och bombar något i Polen & Litauen, Nato känner sig anfallet och vi har en soppa utan dess like?

Andra funderingar?
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Duvnotsky
Tror Putte har räknat ut allt innan invasionen. Man går inte bara in i ett land utan planering.
Du behöver nog läsa på om psykopater. Putin har grandios självbild och hans psykopati gör att han tror att han kommer ro detta i land. En liten klick ryssar följer honom i tron att Putin har kontroll - vilket han har just nu - men historien är full av psykopater som invaderat andra länder och som givetvis misslyckats. De ryssar som sitter och chattar i Putins trollfabriker är snart döda. Det finns alltid några stackare som följer psykopaten och som begravs tillsammans med denne när det går åt helvete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in