2022-02-25, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
USA, Storbritannien och Frankrike, dvs NATO:s kärna och ryggrad, är eller har varit militärt inblandade i kriget i Syrien. USA ockuperar i skrivande stund delar av Syrien.

Om du umgås med 4 kollegor på fritiden. Är du då på jobbmöte?
Citera
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Nu får du väl bestämma dig. Vem har attackerat Ryssland?
Du säger att de bara försvarar sig, så vem är anfallaren.
Anfaller Ukraina Ryssland på uppdrag av USA? Är det det du yrar om?
Du är inte frisk.

I vissas ögon är man sjuk om man inte tycker som USA vill att man skall tycka. T ex Putin är ju sjukförklarad i västlig media och bland många politiker i västerlandet, ändå är han oerhört logisk och transparent.

Men logik kanske inte är din starka sida? Om A styrs av B och B gör något, så faller det tillbaks på A. Svårt att förstå?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
eller inatt. mörkret är soldatens bästa vän. förvånad att ukraina inte satt vägar etc i brand. hittat på lite bus helt enkelt för att försvåra intåget.
Blir till att följa live webcams som finns från Självständighetstorget (Kiev) och andra platser.

LIVE: View of Maidan square in Kyiv (MED LJUD, så man lär höra om bomber faller)
https://www.youtube.com/watch?v=jgL0mA2SeGs

Sophia Square Kyiv Ukraine Cam LIVE:
https://www.youtube.com/watch?v=NZK0ChTLb4I

Fox news live cam:
https://www.youtube.com/watch?v=5e-FSBVHv8g

Någon gata live cam i Kiev? (Osäkert)
https://www.youtube.com/watch?v=F_4eppcSj2w

Byggarbetsplats med bra översikt live Kiev:
https://www.youtube.com/watch?v=F3wGWROtklk
Citera
2022-02-25, 00:09
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Jag antar att jag skriver för komplext för dig. Ryssland har inte alls samma möjligheter till expeditioner som USA. Det är ingen hemlighet att det är så. Jag är medveten om att Ryssland har ett utdaterat försvar och en mycket gammal flotta. Det betyder inte att Ryssland inte tillhör de tre militärt starkaste länderna. Hur tror du det hade sett ut i Ukraina om Ryssland hade skjutit sönder trupp istället för material? Det hade varit ett enormt blodbad och spelat USA i händerna. Vidare hade det varit svårt för Kina att förhålla sig neutrala till ett sådant agerande från rysk sida. Det är tråkigt att du inte tar de här frågorna seriöst.

Jag skall ge dig något. Jag hade fel om den ryska intervention. Jag trodde inte att Ryssland skulle göra mer än att försvara Donbass. Det visade sig att jag hade helt fel. Ryssarna har planerat detta i månader. Vi får se hur det går i natt men vad jag förstår så har Ukraina lyckats skjuta ned ett antal flygplan, helikoptrar samt att de lyckats förstöra många markfordon. Vidare verkar ryska trupper ha blockerats i delar av landet. Det jag är rädd för att Ryssland i natt bryter med policy och börjar förstöra trupp istället för material - vilket innebär väldigt många döda människor. I mina ögon sjönk Ryssland efter den här interventionen.
Du skriver makalöst uselt, vad tror du man gör med raketartilleri? Sår solrosfrön?
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag gillar inte Macron men han är nog den av västledarna som kan snacka omkull Putin. Han skulle kunna få Putin att descalera kriget.

Han är också framsynt som satsar på fransk kärnkraft. Synd att han är liberal men samtidigt är han lite nationalistiskt ändå.

Gott iallafall att det finns någon dialog. Att det inte helt börjar urarta...

(Enig i att Macron är för liberal annars)
Citera
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Norge är inte granne med Ryssland, det är inte Litauen och Polen heller. Bara Estland och Lettland är NATO-länder och grannar med Ryssland. Ingen bryr sig om de två betydelselösa länderna.
Du har fel. Lär dig kartan, pojke..innan du tillrättavisar andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
De borde kapitulera. Det skulle spara många liv från att gå till spillo i onödan. Sedan kan man sätta sig vid förhandlingsbordet istället.

Man får vara bra dum i huvudet om man tror att Ryssland vill förhandla EFTER att de redan tagit över.
Citera
Medlem
Citat:
Jag gillar inte Macron men han är nog den av västledarna som kan snacka omkull Putin. Han skulle kunna få Putin att descalera kriget.

Han är också framsynt som satsar på fransk kärnkraft. Synd att han är liberal men samtidigt är han lite nationalistiskt ändå.

Macron är ett skämt.
För någon vecka sedan efter hans möte med Putin sa han att det inte skulle bli krig och att allt var lungt. Ingen tar honom seriöst och han är hatad i sitt egna land. Varje dag är det prostest mot honom men det ser man inte mycket av i median..
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ser inte alls ut så på bilderna på ryssarna som ligger på marken.

De där 200 fallskärmsjägarna som luftlandsattes på militärflygplatsen klarade sig inte länge. En sådan operation kräver snar backup för att inte bli ett självmordsuppdrag. Så efter nio timmar var de nedkämpade.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiF
Min fråga var alltså (eftersom du tror att ryssarna är hjärntvättade som stöttar Putin) om du tror att DU själv också kan vara hjärntvättad? Varför skulle ryssarna vara mer hjärntvättade än europeer och amerikaner? Sannolikheten är ju snarare det motsatta, dvs vi bör vara mer hjärntvättade än dem.
För att media i väst är mycket friare och har mycket större mångfald än i Ryssland.
Ju mer kontrollerad media, desto större risk för hjärntvätt.

I väst kan du kritisera och t.o.m håna de egna ledarna, försök göra det i Ryssland och se vad som händer.
Citera
2022-02-25, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Norge är inte granne med Ryssland, det är inte Litauen och Polen heller. Bara Estland och Lettland är NATO-länder och grannar med Ryssland. Ingen bryr sig om de två betydelselösa länderna.

Vad i helvete. Du kanske ska öppna en karta i så fall ditt jävla megamongo. Alla dessa länder har gräns till Ryssland.
Citera
2022-02-25, 00:10
Medlem
MickeyMantles avatar
Citat:
Ja han hade nog beslutat om invasionen tidigare för man såg truppkoncentrationerna för länge sedan. Och det var inga militärövningar. Positivt att Ukraina inte ger upp.

P1 hade nån kunnig som påstod att man kan se tillbaka att invasionen är planerad sen ett år tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in