2022-02-25, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Ha lite förtröstan. Och lyssna på den fete Mango Mussolini. Han tycker ju invasionen var GENIAL och du brukar ju svälja varje ord han yppar, så jag förstår inte varför du låtsas va förvånad nu.

Börjat tvivla på din fete idol eller?

(FB) Trump om Putins invasion av Ukraina: "This is genius"

Det enda som var "genialt" var att han lurade Schulz, Macron, Biden och gänget. Men ändå lite credit för Biden för han hade ju rätt till sist.
Jag tror inte att Trumpeten tycker det är genialt som obeslutsamma stridskrafter gör just nu.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Kineserna kommer utnyttja Ryssland trängda ekonomiska situation. De man kan köpa snabbt och utan större investeringar är vete. Senare gas och olja, dvs mer än man redan gör. Kina kommer få fina rabatter. Ryssland har även andra råvaror att sälja till Kina. Men det kommer behövas investeringar.

Ungefär samma problem EU har om de ska börja importera gas från andra länder. Det krävs investeringar.

Sant. Kina kommer till Rysslands undsättning.
Citera
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Och rambo fanns på riktigt i Vietnam.... Sådan information ska man ta med nypa salt

Det fanns en som faktiskt var lik Rambo. Han kidnappade sedan en general i USA. Minns inte hans namn.
Citera
2022-02-25, 11:25
Medlem
Rymdskeppets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Finns ryska minoriteter i de baltiska staterna också. Om det finns ryska minoriteter kan Putin alltid hävda förtryck.

Det stämmer, men finns inga indikationer på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ha lite förtröstan. Och lyssna på den fete Mango Mussolini. Han tycker ju invasionen var GENIAL och du brukar ju svälja varje ord han yppar, så jag förstår inte varför du låtsas va förvånad nu.

Börjat tvivla på din fete idol eller?

(FB) Trump om Putins invasion av Ukraina: "This is genius"
Nog visst är vissa ta mig fan dummare än tåget.

Genial? Har du läst vad han sa och utan att ta det han sa ur kontext?

Vissa är ju så obegåvade så vet inte vad.
Citera
Medlem
Mysteriousstrangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Yupp. Ganska intressant att spela med och ha daglig kontakt med ryssar och ukrainare.

De är alla i 25-35 års åldern, vi är boomers jag vet, men vi har hängt ihop rätt länge.

De anser alla att det är katastrof det här, total idioti. De orkar inte ens med Putin, men har någonstans gett upp att det blir någon förändring innan han är borta, de säger att så säger de flesta yngre ryssarna, för att inte säga alla.

Vi har bannat allt snack om den här konflikten dock, och det accepterade folk. Det är sjukt jobbigt för våra vänner att det händer, så vill inte fiska mer info, vi har bara talat lite om det mina närmsta vänner och jag.

Ok jag förstår det mycket väl. Och som sagt vem orkar med despoten Putin.
Citera
Medlem
CalzoneItalias avatar
Oj nu small det jävlar i mig. Hoppas alla civila Ukrainare har hunnit fly staden för snart blir det inte roligt . Nu kommer dom
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Det där är småpengar. Sen så finns det andra energikällor. Det här är en välbehövlig omställning.

Kul att du påstår att du inte bryr dig efter att ha gjort 5000 inlägg på samma tema i den här tråden. Du ljuger ju lika mycket och dåligt som tjockisen Putain.

Jag är intresserad av temat, jag är fullständigt ointressead vem som vinner konflikten.
Om du nu läst mina inlägg så kan du heller inte ha missat admins inlägg om att sluta kalla andra för troll eller lögnare. Putin är något du är besatt av inte jag.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Ryska soldater kör över en civil personbil (förare äldre pensionär) med pansarvagn:
https://twitter.com/perfiliev/status...QYtrz6FQXVPOVQ

Lokalbefolkning ser ut att försöka få ut pensionären från bilen:
https://twitter.com/HannaLiubakova/s...QYtrz6FQXVPOVQ
Men det är fake news!! Häng med! Det är ett ukrainskt militärfordon! Ryssarna använder inte ens Strela-10
Citera
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ja, jag vet inte vad man ska tro på längre i denna post-sanning värld. Vet ni?

Nej.

Det finns alltid två sidor.
Under konflikt ljuger båda om varandra.
Den låga intellektuella nivån och bristen på kunskap hos den breda lättmanipulerade allmänheten gör inte saken lättare. Vad gäller frågan om vad som är sant alltså.
Att välja sida är däremot väldigt lätt för människor. Det har absolut inget med objektiv sanning att göra.
Citera
2022-02-25, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Det verkar som Ukraina är på väg att kapitulera och kriget äntligen kommer ta slut. Ukraina som har bombat civilbefolkningen i donbas i 8 år klarade tydligen inte av att bli bombade i två dagar innan det gav upp. Det är tydligen inte så roligt att sova i källaren som de i Kiev trodde.

I den ukrainiska befolkningens försvar så röstade de faktiskt på Zelensky precis för att han skulle slutföra minsk 2 avtalet och skapa fred i donbas. Men så länge Kiev var under kontroll av USA så kunde ingen ukrainsk ledare slutföra Minskavtalet.

https://www.naijachoice.com.ng/zelen...russian-media/

Varför ljuger du? Det var enbart ryssarna som var aggressiva i Donbas.
Citera
2022-02-25, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Oj nu small det jävlar i mig. Hoppas alla civila Ukrainare har hunnit fly staden för snart blir det inte roligt . Nu kommer dom
Nu skjuts det oonstant i livestream!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in