• 1
  • 2
2022-02-23, 14:45
Medlem
Polisen tankar alla sina bilar.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-ukrainakrisen

I min fantasi trodde jag faktiskt polisväsendet hade nödlager med tankar för drivmedel.

Hur sårbara är vi egentligen? När soppan är slut i snutbilarna, får polisen alltså rycka ut till fots? Eller har de ett hemligt lager segways och rollerblades som kommer utöka handlingskraften några kilometer en laddning/ork i någons spiror?

Vad hade ni plundrat om krisen slår till? Hifiklubben? Systembolaget? Guldfynd?
Citera
2022-02-23, 14:53
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas

I min fantasi trodde jag faktiskt polisväsendet hade nödlager med tankar för drivmedel.

Hur sårbara är vi egentligen? När soppan är slut i snutbilarna, får polisen alltså rycka ut till fots? Eller har de ett hemligt lager segways och rollerblades som kommer utöka handlingskraften några kilometer en laddning/ork i någons spiror?

Ställ dig frågan - hur länge klarar du dig utan hjälp från samhället? Vi har inga lager, monterat ner bergrummen med olja osv. Det kan fort gå på tok. Jag tänker inte plundra något, bara försvara mina egna lager.
Citera
2022-02-23, 14:57
Medlem
GanjaFarfars avatar
Vi har faktiskt fortfarande Ridande Polis här i landet. Om soppan går åt helvete blir dessa den nya insatsstyrkan. Tänk på det innan ni kallar en häst för "hamburgare" nästa gång!
Citera
2022-02-23, 15:01
Medlem
Straminskys avatar
Nu blir det att hänga i prepperforumet igen, trodde vi var klara med det efter pandemin men inte!
Jag börjar med att köpa toalettpapper innan rusningen.
Citera
2022-02-23, 15:02
Medlem
Soterns avatar
"Polisen tankar alla sina bilar" Med dessa priser på bränsle. Är det ett skämt, eller? Tänker de sjappa från landet?
Varför skulle polisen gå i in i stabsläge och tanka bilarna på grund av läget i Ukraina?
i Sverige är det svårt numera och veta vad som är skämt eller allvar.
Citera
2022-02-23, 15:04
Medlem
Dags för polisen att köpa in elcyklar så de inte släpper ut så mycket föroreningar.
Citera
2022-02-23, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaFarfar
Vi har faktiskt fortfarande Ridande Polis här i landet. Om soppan går åt helvete blir dessa den nya insatsstyrkan. Tänk på det innan ni kallar en häst för "hamburgare" nästa gång!

Den ridande polisen! Jag glömde dem faktiskt! Minsta lilla ponny kan bli inkallad att tjänstgöra! Och feministiska poliser lär vara kunniga ryttare! En del kvinnor rider bra.

Dock är jag orolig över att Havrefras lär ta slut i butikshyllorna. Havrefras och mjölk.
Senast redigerad av enigmaticas 2022-02-23 kl. 15:16.
Citera
2022-02-23, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uea
Dags för polisen att köpa in elcyklar så de inte släpper ut så mycket föroreningar.

Sparkcyklar utan el måste väl ändå vara mer miljövänligt?
Citera
2022-02-23, 15:07
Medlem
Skulle det bli totalstopp på importen av varor så tar det inte så lång tid innan det blir bristvaror på det mesta.

På det sättet är Sverige ganska sårbart.

Men nu tror jag inte på att det blir totalstopp. Det krävs nästan ett kärnvapenkrig för att uppnå det.
Citera
2022-02-23, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
"Polisen tankar alla sina bilar" Med dessa priser på bränsle. Är det ett skämt, eller? Tänker de sjappa från landet?
Varför skulle polisen gå i in i stabsläge och tanka bilarna på grund av läget i Ukraina?
i Sverige är det svårt numera och veta vad som är skämt eller allvar.

Det är väl inte så konstigt med tanke på hur svenskarna hamstrade toapapper och spaghetti under början av coronan? Polisen vill inte behöva köa eller riskera att det är slut i pumpen. Även om det finns nödlager av bensin så är de inte distribuerade, så man kanske måste ödsla en timme eller två på att åka och tanka. Då hinner tjyven långt...
Citera
2022-02-23, 15:12
Medlem
DonaldTrummps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enigmaticas

Har dom inte alltid tankat sina bilar? Viken är nyheten? Tänk om vi sluppit Putin, då hade vi inte behövt tanka? Jag är som vanligt tveksam.

Mike Pence
Citera
2022-02-23, 15:17
Medlem
Aftonbladet, media, den tredje makten eldar på för att få läsare. Hur mycket påverkar media folk ? Kommersiell media.

Vi har demokrati och tidningar får nästan skriva vad som helst för att få läsare.

Men ibland undrar jag om inte media bidrar till att "kalla på vargen" som det heter. Nyhetsvärde och objektivitet får stå tillbaka för "klickandet".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in