Citat:
Ursprungligen postat av
KamratBlue
Lika bra att skriva här som att starta en ny tråd.
Var kör man i trakten av Lund om man vill ha nya däck till mc och monterade, alltså billigt? Går ju alltid att beställa på nätet och få dem monterade någonstans. Men någon säljer väl många däck och håller lägre priser som t.ex. Bröderna Hörberg tidigare gjorde i Lödde. Synd att de konkade men det kan ju knappast berott på däckförsäljningen för där hade de fullt upp.
Var man köper Mc däck i Lund har jag inget svar på tyvärr.
Men det är väl som med allt annat.
Ringer man och frågar prisuppgift hos tio olika däckverkstäder så får man tio olika prisuppgifter.
Billigast tror jag är att beställa på nätet och där direkt välja monteringsverkstad som leveransadress på däcken. Många nätfirmor skyltar ju med anslutna monteringsverkstäder på sin hemsida och där står det ju alltid vad det kostar att få dom monterade.
Och anledningen till att företag för övrigt konkar är väl oftast att dom tar för lite betalt.
Genom alla år som jag har varit företagare så har jag många gånger sett uppstickare som ska slå sig in i området och dom pressar sina marginaler så det inte finns en chans att bygga upp kapital i företaget. Dom tar oftast marknadsandelar i området och sätter press på andra liknande företag, men efter några år blir det konkurs då det oftast inte går att driva företag från hand till mun.
Det enda dom har lyckats med är att förstöra för både sig själva och andra.