Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2022-02-25, 13:10
Medlem
Regeringstillsatta ”Kommittén Demokratin 100 år” påstår sig arbeta för en starkare svensk demokrati. I praktiken är gruppen dock starkt ideologiskt präglad bland annat av ökända antinationalister som driver på för ytterligare bekämpning av invandringskritik.

För ett drygt år sedan lät Sveriges regering meddela att man för att uppmärksamma att det är 100 år sedan män och kvinnor för första gången fick rösta i riksdagsval drar igång en nationell satsning på temat – som bland annat inkluderar en kommitté ”som ska planera, samordna och genomföra en samling av insatser och aktiviteter för en stark demokrati.”

Kommittén Demokratin 100 år har bland annat tagit fram en ”deklaration för en stark demokrati” som man menar syftar till att ”samla och engagera de krafter som stödjer demokratin som styrelseskick

I kommittén ingår Lena Posner-Körösi – som är helt öppen med att hon vill kriminalisera politiskt oliktänkande.

”Politikerna borde allvarligt överväga att förbjuda nazistiska organisationer som NMR, precis som man gjort i Tyskland, och att också se till att den lagstiftning som redan finns vad avser hets mot folkgrupp fullt ut efterlevs”, skriver hon i en debattartikel tillsammans med Gabriel Urwitz.

https://nyadagbladet.se/inrikes/rege...inationalister

Fler namn som ingår i det demokratiska väktarförbundet är Daniel Poohl,Peter Örn , Emma Frans.

Frågeställning.
Är dessa personer de bäst lämpade för att värna demokratin?
Bekänner vår regering färg när de visar vilken form av "demokrati" de eftersträvar ?
Senast redigerad av just-let-me-rock 2022-02-25 kl. 13:17.
Citera
2022-02-25, 13:13
Medlem
Linda.Hermosas avatar
Är de inte oroliga att deras organisationer kommer bli förbjudna om det blir regimskifte?

Är det inte därför vi vill ha yttrandefrihet och inte förbjudna åsikter? Alltså om de förbjuder de inte gillar och nästa regering förbjuder de som de inte gillar vilka blir kvar?

Jag tycker yttrandefrihet och åsiktsfrihet är bra och att det verkar dumt att förbjuda någon bara för att den tycker annorlunda.
Citera
2022-02-25, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linda.Hermosa
Är de inte oroliga att deras organisationer kommer bli förbjudna om det blir regimskifte?

Är det inte därför vi vill ha yttrandefrihet och inte förbjudna åsikter? Alltså om de förbjuder de inte gillar och nästa regering förbjuder de som de inte gillar vilka blir kvar?

Jag tycker yttrandefrihet och åsiktsfrihet är bra och att det verkar dumt att förbjuda någon bara för att den tycker annorlunda.

Vad menar du skulle Expo och Paideia bli förbjudna OM det blir en "borglig regering"
Citera
2022-02-25, 13:21
Medlem
Zopencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av just-let-me-rock
Vad menar du skulle Expo och Paideia bli förbjudna OM det blir en "borglig regering"

Såklart hon inte menar! Hon menar naturligtvis att det vore följdriktigt utifrån deras logik gällande demokratibegreppet.
Citera
2022-02-25, 13:21
Medlem
Här är vad Paideia står för:
https://www.youtube.com/watch?v=G45WthPTo24

Och det är INTE demokrati!
Citera
2022-02-25, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zopenco
Såklart hon inte menar! Hon menar naturligtvis att det vore följdriktigt utifrån deras logik gällande demokratibegreppet.

"I Tyskland hämtade de först kommunisterna, och jag protesterade inte, för jag var inte kommunist;
sedan hämtade de de fackanslutna, och jag protesterade inte, för jag var inte fackansluten;
sedan hämtade de judarna, och jag protesterade inte, för jag var inte jude;
sedan hämtade de mig, och då fanns ingen kvar som protesterade"

Som Pastor Martin Niemöller skrev.
Snacka om en dikt som är lätt att travestera "För jag var inte jude"
Citera
2022-02-25, 13:27
Medlem
Citat:
[i][i]

Fler namn som ingår i det demokratiska väktarförbundet är Daniel Poohl,Peter Örn , Emma Frans.

Dessa anti-demokrater bör givetvis inte få sitta med i ett sådant här arbete.
Citera
2022-02-25, 13:40
Medlem
Zopencos avatar
Citat:
"I Tyskland hämtade de först kommunisterna, och jag protesterade inte, för jag var inte kommunist;
sedan hämtade de de fackanslutna, och jag protesterade inte, för jag var inte fackansluten;
sedan hämtade de judarna, och jag protesterade inte, för jag var inte jude;
sedan hämtade de mig, och då fanns ingen kvar som protesterade"

Som Pastor Martin Niemöller skrev.
Snacka om en dikt som är lätt att travestera "För jag var inte jude"

Dessa åsiktsförtryckare förstår kanske inte bättre än att beredvilligt medverka till att skapa ett ofritt samhälle för oss alla.

"Sioniststyrda Expo driver oliktänkande till självmord" - https://experimentlandet.blogg.se/20...sjalvmord.html
Citera
2022-02-25, 13:47
Medlem
idjits avatar
Citat:
Är dessa personer de bäst lämpade för att värna demokratin?
Bekänner vår regering färg när de visar vilken form av "demokrati" de eftersträvar ?
Allt handlar om definitioner. Dessa parasiter gillar ju att ändra betydelser utav ord så att det bättre passar deras agenda. "Vaccin" och "pandemi" är t.ex. några ord som nyligen har ändrat betydelse.

Tycker att Ezra Pound bäst har beskrivit vad västerländsk "demokrati" numera betyder:
"Democracy is now currently defined in Europe as 'a country run by Jews'."

Med andra ord är allt som hotar det judiska styret ett "hot mot demokratin". Det spelar ingen roll att det inte är riktig demokrati som avses eftersom de har ändrat definitionen. Det är så äckligt subversivt att man känner sig smutsig nog för att gå och duscha.
Citera
2022-02-25, 13:50
Medlem
MissAjDiHiDis avatar
Extrema hycklar landet Sverige slår till igen.

Men då antar jag partiet nyans också kommer att förbjudas 😁

Åter till din TS å frågor..
Nej dom är verkligen inte lämpade. Ja regeringen bekänner färg, men det var längesen dom gjorde det.
Citera
2022-02-25, 14:24
Medlem
DeValeras avatar
Mycket märkligt. Den svenska myndigheten FOI, Totalförsvarets Forsknings Institut klassade Expo som en del av den icke-demokratiska våldsvänstern tillsammans med organisationer som AFA, Revolutionera Fronten.

Således så har vi en expertmyndighet som anser att Expo bekämpar demokrati och mänskliga rättigheter och en regering som menar att en person som är medlem i en sådan organisation är lämplig att sitta i en kommitté som skall stärka demokratin. Är inte detta helt absurt, så säg.

Den där Lena Posener är hon släkt med Joachim Posener, den värsta eko-brottsling som Sverige har hyst. Intressant om hon har någon form av koppling till Israel, en av de allra värsta stater att förbryta sig mot de mänskliga rättigheterna. I så fall har regimen skrapat ihop verkligen ett snyggt gäng att företräda demokrati.

Emma Frans är verksam inom laboratoriemiljö. Känns inte som den naturliga bakgrunden att vara med i en sådan här typ av kommitté. Ska hon kolla upp bacillnivån hos de övriga?
Citera
2022-02-25, 14:31
Avstängd
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linda.Hermosa

Tänk vad skönt vid ett maktskifte att kunna nyttja deras gummiregler och lagar och paragrafer på samma sätt som de har gjort
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in