2022-04-08, 12:13
Medlem
svartsoppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Klassisk ryssretorik:"Skriv under det här avtalet annars blir vi provocerade och invaderar dig".

En försvarsallians behövs verkligen mot sådana maffianationer!
Trollfasoner! Polen som är ett av länder som i nationalistisk anda en gång röstade MOT förslag om en vettig fördelning av flyktingar i EU. Är idag de bästa och gör allt de kan.
Citera
Medlem
NativeVLANs avatar
Man undrar om alla som nu skriker om att gå med i NATO kommer vara glada över att se Amerikanska soldater på Sveriges gator. När de kanske får en amerikansk militärbas som granne? Att det kanske placeras kärnvapen i Sverige?

Folk tänker inte längre än näsan räcker. Ett starkt samarbete med NATO räcker gott och väl, istället borde man fokusera på en allians med Danmark, Norge och Finland.
Citera
Medlem
bomhulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Snarare motsatsen till självmord! Hur många NATO-länder har blivit invaderade sedan 1949?
Att gå med i nato just nu när det är ett brinnade krig i ukraina är en krigshandling och inte samma sak.
Ingen har väl missat rysslands otaliga pressmeddelanden om detta?
Tror du att senila biden( usas svagaste president någonsin)kommer att riskera sin egna befolkning för att rädda oss ifrån ryssland?
Citera
2022-04-08, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Mina uppdragsgivare? Haha! Paranoian växer förstår jag Hur vet du att han företräder den goda sidan? Det är ju NATO och EU som triggat hela Ukraina kaoset!

Ja kamrat! NATO och EU "triggade" ryssland (i.e. putain) så till den milda grad att han "tvingades" att inleda anfallskrig mot Ukraina! Förlåt kamrat, putain har ju inte startat något krig överhuvudtaget, utan endast genomfört en liten "defensiv fredsbevarande försvarsinvasion", eller hur?

Vidare var det i rättan tid som putain invaderade (förlåt, "befriade") Ukraina, ty det låg ju i farans riktning att Ukraina hade invaderat ryssland och tagit över hela landet inom kort med sin överlägsna militär för det fall putain INTE hade genomfört sin "defensiva fredsbevarande försvarsinvasion"? Stämmer det med det kontemporära narrativet?
Citera
2022-04-08, 12:14
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Riktiga män är inte rädda för Ryssland som du.

Ryssarna har varnat oss. För att understryka att dom menar allvar kan dom ju sätta en maffig missil i riksdagshusen i Stockholm och Helsingfors. Eller varför inte i nåt av våra kärnkraftverk. Bara att trycka på knappen. Coolt.
Vad gör riktiga män då?
Citera
2022-04-08, 12:15
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Tyvärr för dig stämmer det inte. Nato har inte startat ett enda krig. Till skillnad från skithögarna i Kreml….
Det är inte många år som USA inte varit inblandat i något krig.
Citera
2022-04-08, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Att gå med i nato just nu när det är ett brinnade krig i ukraina är en krigshandling och inte samma sak.
Tror du att senila biden( usas svagaste president någonsin)kommer att riskera sin egna befolkning för att rädda oss ifrån ryssland?

Nej, det är ingen "krigshandling" att gå med i en försvarsorganisation, oavsett vad den paranoida dvärgen i kreml säger.

Varför tror du Ukraina vill bli medlem i försvarsalliansen NATO? Vad tror du var anledningen till att Tjeckien, Ungern, Polen, Bulgarien, Estland, Lettland, Litauen, Rumänien, Slovakien och Slovenien gick med i försvarsalliansen NATO? Kan det ha något att göra med att dom INTE vill bli invaderad, och ockuperade, av ryssland (igen)?

Många länder VILL bli medlemmar i NATO för att skydda sig från aggression. Försvarsorganisationen har inget behov av att tvinga någon att bli medlem. Detta i stark kontrast till putain, vars "organisation" (ryssland) inga länder (i den civiliserade världen) vill "bli medlemmar i"...
Citera
2022-04-08, 12:17
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Hur mycket du än provocerar mig så rättigfärdar det aldrig att jag skjuter dig.

Det har du helt och hållet rätt i, att det är aldrig rätt att attackera någon för att känner sig provocerad.

MEN sedan kan man tänka såhär: Om jag går runt på stan och skriker "Snälla döda mig!" och någon angriper mig. Visst, inte rätt att angripa mig, men har jag inte en skuld till attacken på mig?

Ska vi verkligen säga till Ryssland: "Snälla kom o anfall oss!" eller? Är det vettigt? Bättre att hålla tyst och ge fan i NATO och ge fan i att upprusta försvaret så låter Ryssland oss va.
Senast redigerad av sebnie 2022-04-08 kl. 12:19.
Citera
2022-04-08, 12:21
Medlem
TasteMyGlocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NativeVLAN
Man undrar om alla som nu skriker om att gå med i NATO kommer vara glada över att se Amerikanska soldater på Sveriges gator. När de kanske får en amerikansk militärbas som granne? Att det kanske placeras kärnvapen i Sverige?

Folk tänker inte längre än näsan räcker. Ett starkt samarbete med NATO räcker gott och väl, istället borde man fokusera på en allians med Danmark, Norge och Finland.

Men Norge, Danmark och snart Finland är ju redan med i en allians - NATO. Norge och Danmark är väldigt nöjda med sina val, varför skulle de lämna NATO för en nordisk allians?

Vi samövar ju redan med Norge, Danmark, Finland och NATO. Vi samövar inte med Ryssland.

All militär utrustning i Sverige som behöver vara NATO-anpassad är redan det. Vi är inte neutrala - det bara heter att vi är det.
Citera
2022-04-08, 12:22
Medlem
Citat:

Finns inget intresse från de länderna. Deras historia gör även medlemskapet i Nato ännu fastare.
Samarbete räcker inte vilket Ukraina visat.
Citera
2022-04-08, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
På vilket sätt är det en krigshandling om vi går med? Att Kreml blir arg för att de inte får göra som de vill?
Citera
2022-04-08, 12:25
Medlem
svartsoppas avatar
Citat:

OM det blir så. Vad är problemet? Att NATOS funderingar flyttar österut med 60 mil eller är det Amerikaner på Svensk mark som blåser ditt topplock?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in