2022-04-08, 12:54
Medlem
bomhulls avatar
Nu får vi se om ryssland släpper några raketer i helsingfors för att avskrämma finnen.
Citera
2022-04-08, 12:55
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Ryssland är inte intresserade att ta över sverige eller finland däremot så känner dom sig hotade över att ha nato som grannar.

Vad lustigt då att så många av Rysslands grannar känner sig hotade av dem.

Ditt inlägg är typiskt för ryssvännernas när det kräver att det ska vara specialregler för Ryssland. De kan per definition inte hota någon ens när de invaderar grannländer och massmördar civila...
Citera
2022-04-08, 12:55
Medlem
sebnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
Har du missat att det pågår ett krig i Ukraina?

Vilket orsakades av att Ukraina vägrade skriva på Anti-NATO avtalet 5 dagar innan.
Citera
2022-04-08, 12:56
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Nu får vi se om ryssland släpper några raketer i helsingfors för att avskrämma finnen.

Då upphör Ryssland att existera. Det vore en välgärning för oss alla men jag tror inte ens mongolen är så korkad.

Det är för att undvika din typ av hot vi ska med i Nato.
Citera
2022-04-08, 12:57
Medlem
Citat:
Ryssland är inte intresserade att ta över sverige eller finland däremot så känner dom sig hotade över att ha nato som grannar.
Tråkigt för de. Men nu är ju Nato en försvarsallians och inte an anfallsallians…

Men om vi nu känner oss hotade av aggressiva Ryssland och vill gå med i Nato då?
Citera
2022-04-08, 12:59
Medlem
bomhulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Vad lustigt då att så många av Rysslands grannar känner sig hotade av dem.
Du kanske har missat hela ukraina konflikten innan ryssland valde att go all in?
Jag försvarar verkligen inte rysslands handlingar men man måste komma ihåg bakgrunden till kriget.
Det finns ingen anledning för ryssland att invadera oss eller finland i nuläget .
Citera
2022-04-08, 12:59
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
Vilket orsakades av att Ukraina vägrade skriva på Anti-NATO avtalet 5 dagar innan.

Jag vet att du är både svagbegåvad och sjuk men det här den här typen av argument som är ogiltiga.

Det fanns inget seriöst avtal att ta ställning till. Ryssland hotade med invasion och massmord om inte Ukraina underordnade sig dem. Det är exakt den typen av hot och beteende som Nato skyddar mot.

Svenska patrioter bör fundera på vems ärenden den här typen av debattörer går.
Citera
2022-04-08, 13:00
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Du kanske har missat hela ukraina konflikten innan ryssland valde att go all in?
Jag försvarar verkligen inte rysslands handlingar men man måste komma ihåg bakgrunden till kriget.
Det finns ingen anledning för ryssland att invadera oss eller finland i nuläget .

Bakgrunden till kriget är att Ryssland är en kleptokrati med imperiedrömmar.

Jag förutsätter att det står Natotrupper på finsk(och svensk) mark inom kort. Det råkar bara vara övning där...
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Fast Ukraina vägrade skriva på Anti-NATO avtalet 5 dagar innan kriget, således fick Ryssland anledning att attackera.
Trodde att du gillade fred? det kanske inte gäller om det är Ryssland som är aggressorn.
Citera
Medlem
svartsoppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Läs på. Nato har inte startat nåt krig baserat på artikel 5.
Att enstaka länder deltar är en annan sak. I fd Jugoslavien beslutade fn att delta och bad då Nato om att administrera det.
Att enstaka Natoländerna deltar i vissa sammanhang har inget med Nato att göra.

Att blanda ihop Nato och usa är en medveten strategi baserad på kremls retorik.

Att vara verksam i maskineriet då det begav sig och ha en del fakta hjälper. Om du inte inser att Kuwait och delvis Irak var en krigshandling så är du borta i min bok.
Är själv så neutral man kan bli. Men gjort vad jag kunnat.
Citera
2022-04-08, 13:01
Medlem
Citat:
Nej, det var bara en ursäkt.
Citera
2022-04-08, 13:02
Avstängd
WatchItNows avatar
Finland bör gå med i NATO.

Sverige behöver inte gå med i NATO. Vi blir ju omgivna av NATO-länder. Dessutom är vi världens fredligaste land så vi behöver inte krigshjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in