Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-07, 22:47
Medlem
Propagandakriget från Ryssland är mer riktade mot Sverige än mot Finland.
Man försöker hitta nazister i allt som härrör Sverige.
Det är ganska tyst med propaganda gentemot Finland.
En video hur många moskvabor ser på Finland
https://youtu.be/fvjJsFCHXtM
Citera
2022-05-07, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonvero
Kanske borde ni börja läsa Financial Times som har en utmärkt artikel om hur US resonerar kring säkerhets garantin. Eller just det ingen garanti var det. Nej.

Fria tider har en usel översättning men essensen är korrekt. Gillar inte Fria tider så länkar inte. Man får anstränga sig och leta själv.

Själv jobbar jag för Kreml, Nordkorea och SSU:s lokal avdelningar.Himla jobbigt är det och bara rubel får jag😂

1. Mr. Blinken har inte fullmakt att lova militär hjälp utan det är förbehållet President Biden under (ifall jag minns rätt) 60 dagar att pyssla med sådant eller tills kongressen, eller senaten ifall det krävs lag beslut, fattar tyngre och mer permanenta beslut i frågan.

2. Sedan kan ju typ Svenska regeringen försöka hålla USA, Mr. Blinken och president Biden "ansvariga" ifall, de liksom "sorry, Russia has nukes, but we will supply you with shells, ammo, and guns, what don't you have a million rifles, worlds most modern army, and worlds top-five-ten militaries no more?".

3. Efter att ha avslöjat denna NATO-medlemskaps "bluff". Kan man dra slutsatsen att NATO handlar om intern politik. Typ visserligen har en massa personer fått ersättningar för att vara NATO-positiva, men det saknas underlag för NATO-medlemskap i S, och S använder NATO-medlemskapsansökan för att flytta väljare till Mp samtidigt som NATO-grejen inte ger oppositionen särskilt många nya röster. Samtidigt utlovas inte NATO-medlemskap utan "eventuellt" en NATO-ansökan. Givetvis har de reservsäkring också, skulle de bli tvingade att lämna in ansökan kommer de att ringa typ Ungern, Kroatien eller Grekerna eller Turkarna och bara "säg nej så får ni lite miljarder i bistånd, - okej, Sverige inte har 2% BNP, måste säga nej till Sverige i NATO". och så där är det.

4. Färdigflashbackat!
Citera
2022-05-08, 00:11
Medlem
U-landsdemokrats avatar
Det är dags att gå med nu i terrororganisationen NATO när Sverige har monterats ner till skräpkultur och historielöshet utan egen identitet jublar Mona Sahlin (S).
Citera
2022-05-08, 00:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av U-landsdemokrat
Det är dags att gå med nu i terrororganisationen NATO när Sverige har monterats ner till skräpkultur och historielöshet utan egen identitet jublar Mona Sahlin (S).

Ja vi behöver gå med i försvarsalliansen Nato med tanke på hotet från den våldtäktsnation som du representerar.
Citera
2022-05-08, 01:12
Medlem
De länder som klarar sig bäst statistiskt är de som är neutrala vid större konflikter... Tyvärr är det vår enda chans!
Citera
2022-05-08, 02:16
Avstängd
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
De länder som klarar sig bäst statistiskt är de som är neutrala vid större konflikter... Tyvärr är det vår enda chans!
Tänkte du 1939 då
och Polen Tjeckien Norge Danmark estland lettland
Holland Belgien osv osv
eller du tänkte inte alls, eller hur.
Citera
2022-05-08, 03:12
Medlem
Knut-Annes avatar
Att vi skulle få en massa kärnvapen utplacerade i Sverige vid medlemskap är givetvis bara trams, Norge som är ett Natoland har aldrig haft kärnvapen.
Man vill tvärtom ha strategiska kärnvapen långt bort, detta gör att man hinner reagera på en attack.

https://twitter.com/andrefrisk/statu...415340033?s=12
Citera
2022-05-08, 03:18
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knez
Nej du har fel. Ukraina och Georgien är bra exempel på det. Inget Nato land har blivit attackerat.
Citera
2022-05-08, 03:30
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honeysuckle2022
Nej! Sverige och Finland bör inte gå med i Nato. Det är min känsla. Våld föder våld och det måste finnas andra metoder.
Inte när Putin är motståndaren. Det går inte att förhandla med en gangsterstat som dessutom är krigsförbrytare.
Citera
2022-05-08, 03:33
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Think-Twice
Med den uppfattningen vet jag inte om jag ska skratta eller gråta.
Men kör på ba, in i Nato så kan finnar o ryssar stå på varsin sida om staketet och fortsätta skrika glåpord med en tegelsten i handen.
För nekar du att det var Ryssland som startade kriget och dödar civila i ett grannland? Det är en Ja eller Nej fråga.
Citera
2022-05-08, 05:19
Medlem
U-landsdemokrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
För nekar du att det var Ryssland som startade kriget och dödar civila i ett grannland? Det är en Ja eller Nej fråga.
USA är skyldiga och det vet alla men skyller på Ryssland.
Citera
2022-05-08, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-landsdemokrat
Det är sant, fan vad jag saknar Åsa Nisse-filmerna och Jussi Björling. Nu är det bara Big Brother och Justin Bieber för hela slanten. Det var bättre förr när vi var vikingar och Nisse talade om för Eulalia var skåpet skulle stå! Länsman jagade tjuvjägare i stället för att slåss med islamister som kastar sten. Jag tror att förfallet startade på 50- och 60-talet när raggarkulturen och Elvis slog igenom och kom till Sverige. Det var nog NWO eller WEF som planerade det. Möjligen Qanon. Någon jävel var det i alla fall som fick alla stolta svenskar att sluta lyssna på Kalle Jularbo och bli fosterlandsförrädare i stället!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in