Citat:
Ursprungligen postat av
Sinestro
Själv äter jag tårta varje år på Palmes dödsdag. Det var startskottet för internationaliseringen av Sverige. Sverige blev en del av världen s a s. Även EU-inträdet håller jag heligt, och hoppades också starkt på EMU men det blev det tyvärr inget med (ännu). Nu är det dags för ett svenskt NATO-medlemskap. (S) säger JA.
Dessa tre hållplatser har varit extremt viktiga för Sveriges utveckling.
1 - Palme. Astrid Lindgren-folkhemmet får på truten, och på det följer tillnyktring.
2 - EU. Sverige blir en del av världen.
3 - NATO. Tillnyktring sker ännu en gång när idiotlandet Sverige tvingas inse att feminism och dialogförsvar inte längre duger. Putin har med all rätt kunnat hånskratta åt den svenska mentaliteten under många års tid. Nu skrattar han inte längre.
Nu tvingas EU-provinsen Sverige äntligen in i det internationella försvarssamarbetet NATO under amerikansk ledning. Inledningsvis ska man verka för att inga kärnvapenbaser ska få etablera sig på svensk mark. Nåväl, ett steg i taget säger jag. Först medlemskap, sen får vi se hur det blir med kärnvapenbaser på sikt.
För ett svenskt NATO-medlemskap i tiden.
Vad var det för fel på Astrid Lindgren-folkhemmet?
I Astrid Lindgren-folkhemmet var landet internt fredligt och effektivt som få andra då.
Astrid Lindgren-folkhemmet hade ett riktigt försvar med till mycket egenproducerade vapen, inte fjantiga nätverks- o insats- försvar. Det var i Astrid Lindgren-folkhemmet som en exceptionell internationell exportindustri med ett förädlingsvärde som få andra byggdes upp.
Du kan nog med tillförsikt se fram emot EMU, om EU inter imploderar innan, vi har inget undantag och Euron är obligatorisk för EU medlemmar.
EU, Nato och sen EMU så är Sverige som suverän nation utraderad, iofs så ger den förda invandringspolitiken på lite sikt samma resultat.