Citat:
Ursprungligen postat av
Fyllskalle
Det blir ju väldigt svårt att veta när en lögnare av Lavrovs rang ljuger och när han talar sanning. Du säger att han ljuger nu och ja du kanske har rätt det är omöjligt att veta.
Ja där håller jag med, våld och hot är tillsammans med lögn och korruption grundbultarna i det ryska samhället och i synnerhet i den ryska regimen.
Istället för att försöka tolka diverse lögnare så hoppas jag att Sverige går med i NATO, då kan mytomanerna sitta på sin kammare och ljuga för varandra tills fan löser av de. Sverige behöver då inte bry sig nämnvärt längre.
Nu ljuger ju alla i krig och konflikter men Ryssland har def. gjort lögnen till en konst. Realpolitik är smutsig business och världen har alltid vilat på en rätt skör tråd av terrorbalans.
Min uppfattning är att Ryssland inte kommer att backa kring medlemskapet. Ryssland är inte kända för att backa. Vilka åtgärder eller vilken retorik man väljer har att göra med situationen. Allt det där om bluff är trams.
Just nu häller Erdogan grus i maskineriet varvid retoriken förändras. Men inget annat. Jag vet inte om du tycker man ska bomba Ryssland sönder och samman o stycka upp det i småstater som många verkar tycka? Det skulle omedelbart utlösa ett tredje världskrig med kärnvapen. Det finns självklart en rad sätt att hantera Ryssland. Varvid vi valde det sämsta men lite sent på dagen att ändra på nu.
Jag skulle alltså inte känna mig lugn för att Ryssland skruvar ner retoriken. Om du förstår vad jag menar.