2022-05-18, 08:12
Medlem
Nu är ansökningarna inlämnade 🥳
Citera
2022-05-18, 08:17
Avstängd
löls avatar
Suck!!!!

Att vi har ledare som är fega och verklighets frånvarande visste de flesta. Och korkade.

Men att gå med i Nato när det börjar bli lite jobbigt, är skrattretande.

Kom ihåg att det är inte invasionen av Ukraina som får oss att gå med i NATO.
Det är en konsekvens av åratal av fullständig verklighetsfrånvaro gällande våran säkerhet.
Stort tack och applåder för er!!! som röstat på dessa partier som våldtagit och misshandlat försvaret i 30 år. Nu helt plötsligt är det viktigt med ett försvar. Ahh säger väljarna och tar kuken i munnen.

Förstår ni väljare inte hur usla våra ledare är?
Det proaktiva tänkandet är som bortblåst.
Och ni väljare står med byxorna nere och tar kuken i röven.
Senast redigerad av löl 2022-05-18 kl. 08:21.
Citera
2022-05-18, 08:18
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepDepp

Vi kommer nog få ångra det
Citera
2022-05-18, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Vi kommer nog få ångra det
Nej det kommer vi inte att göra. Sluta vara dum.
Citera
2022-05-18, 08:22
Medlem
Trump var under sitt presidentskap mycket skeptisk till Nato och enligt John Bolton den tidigare nationella säkerhetsrådgivaren under president Trump så övervägde presidenten att USA skulle lämna militäralliansen. Skulle Trump bli president på nytt tror inte Bolton att han gett upp tanken på att USA skulle kunna lämna Nato i framtiden.

https://sverigesradio.se/artikel/bol...ighet-for-nato

Trump 2.0 ocn NATO är fortfarande en osäkerhetsfaktor....
Citera
2022-05-18, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Det blir ju väldigt svårt att veta när en lögnare av Lavrovs rang ljuger och när han talar sanning. Du säger att han ljuger nu och ja du kanske har rätt det är omöjligt att veta.

Ja där håller jag med, våld och hot är tillsammans med lögn och korruption grundbultarna i det ryska samhället och i synnerhet i den ryska regimen.

Istället för att försöka tolka diverse lögnare så hoppas jag att Sverige går med i NATO, då kan mytomanerna sitta på sin kammare och ljuga för varandra tills fan löser av de. Sverige behöver då inte bry sig nämnvärt längre.

Nu ljuger ju alla i krig och konflikter men Ryssland har def. gjort lögnen till en konst. Realpolitik är smutsig business och världen har alltid vilat på en rätt skör tråd av terrorbalans.

Min uppfattning är att Ryssland inte kommer att backa kring medlemskapet. Ryssland är inte kända för att backa. Vilka åtgärder eller vilken retorik man väljer har att göra med situationen. Allt det där om bluff är trams.

Just nu häller Erdogan grus i maskineriet varvid retoriken förändras. Men inget annat. Jag vet inte om du tycker man ska bomba Ryssland sönder och samman o stycka upp det i småstater som många verkar tycka? Det skulle omedelbart utlösa ett tredje världskrig med kärnvapen. Det finns självklart en rad sätt att hantera Ryssland. Varvid vi valde det sämsta men lite sent på dagen att ändra på nu.

Jag skulle alltså inte känna mig lugn för att Ryssland skruvar ner retoriken. Om du förstår vad jag menar.
Senast redigerad av Nonvero 2022-05-18 kl. 08:39. Anledning: Stav
Citera
2022-05-18, 08:28
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ett litet påpekande, nåt vi inte tänker på och som aldrig diskuteras för att vi är européer.

Ryssland och USA ligger mycket nära varandra, det är 83 km som skiljer. Jag pratar om östgränsen, Berings sund mellan Sibirien och Alaska. Räknar man med öarna är det bara 4 km emellan!

Nu är ju Alaska liksom Kaliningrad exklaver och dessutom områden som man ömsesidigt har accepterat historiskt. Problemen som uppstår är ju kopplad till utvidgningar och som jag underströk är landgränser utan vatten emellan alltid mer laddade.
Citera
2022-05-18, 08:32
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Nej det kommer vi inte att göra. Sluta vara dum.

Med tiden kommer det att visa sig att det uppstår nya problem som ingen kunnat förutse. Det är lite komiskt att höra alla naiva röster som likt barn inför julafton tror att livets höjdpunkt är nådd.
Citera
2022-05-18, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Det kallas solidaritet, "du ställer upp för mig och jag ställer upp för dig".
Du vill ha, "du ställer upp för mig, men jag ställer inte upp för dig", hör du inte hur konstigt det låter?

Ja känns himla tryggt att ha Turkiet vid sin sida
Citera
2022-05-18, 09:09
Avstängd
Citat:

Äntligen🥳
Citera
2022-05-18, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Äntligen🥳
Och säkerhetsgarantier under resan mot fullt Natomedlemskap skall väl vara utformade inom några dagar vad jag förstod.
Citera
2022-05-18, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Kina kommer försöka inta Taiwan.
USA fyller på med krigsfartyg i området och kommer antagligen att skicka vapen till Taiwan.
Det är ett gyllene läge med Biden eller Harris som President. Många gissar på att det blir så snart Biden tvingas avgå.

Så USA krigar inte i Ukraina mot Ryssland men mot Kina skulle de kriga? Sannolikhet extremt låg, hoppas du inser varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in