2022-03-02, 20:25
Avstängd
De ryska soldaterna är yngre än socialdemokraternas älskade ensamkommande.

https://www.youtube.com/watch?v=C6v3nnxOrh4
Citera
2022-03-02, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merrymaiden
De ryska soldaterna har strikta order om att inte döda VARKEN civila ELLER soldater.
Då tar det längre tid och blir svårare.

Dom skulle avmilitisera Ukraina då får man såklart offra soldater.
Citera
2022-03-02, 20:51
Medlem
jiZZeds avatar
Citat:
TT: Hur täpper man till kryphålet med kryptovalutor?

– Det får vi återkomma till, det är kommissionen som i så fall får återkomma med tankar kring det, säger Damberg.

Så nu är det snack om att krypto används för att komma runt sanktionererna..
Är det såhär väst ska kunna rättfärdiga ett kryptoförud i EU som i sin tur gör att de kan försöka få kontroll över sina pengar igen?
Citera
2022-03-02, 20:53
Medlem
Pomperipossa76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
den här klaus schwab tillskrivs mer makt och inflytande än vad han har. precis som george soros och rothschild. det är väldigt sällan enskilda aktörer formar historien, det är helt enkelt en förenklad världsbild som bara tilltalar människor med bristande förmåga att analysera geopolitiska skeenden.

Sa aldrig att det är EN person som står bakom detta men visst alla har rätt till en åsikt, vi lever fortfarande i en demokrati dock kan jag säga att när den dagen kommer då vi alla står utan inkomster och alla våra ägodelar så kommer ni säkerligen att dra en lövfen dvs. ”Oj då, det där såg vi inte komma, vi har nog varit naiva”
Det mest ironiska i hela kråksången är att Davos eliten pratar och förespråkar öppet om ”the great reset”. Det finns överallt oändliga material gällande ämnet. Vet inte vem som har förvräng syn om verkligheten men fortsätt ni att sova och svälj allt som ni matas med av msm. 😂👍
Allt går enligt planerna mina vänner alla bevis finns framme och tyder på det, men majoriteten väljer att stoppa huvudet i sanden och helt enkelt litar blint på nån ljus framtid med Davos eliten.
Har ni hört senna förut” you will own nothing and still be happy”? WEF’s slogan.
Som sagt inget hemligt eller konspirationsklassat, detta är förespråkas friskt och konstant av WEF och Davos eliten.
Informera er lite eller fortsätt sova…
Senast redigerad av Pomperipossa76 2022-03-02 kl. 20:59.
Citera
2022-03-02, 20:58
Medlem
KolarhustrunsPastas avatar
Jag börjar mer och mer tro att det här faktiskt är allt Ryssland har.
Gammal skitutrustning och unga omotiverade tonåringar.

Dom klarar ju för fan ingenting. Har sett hur många videor som helst på reddit med tillfångatagna ryska soldater, till och med spetznas förband som bli infångade och sitter och ser molokna ut bredvid deras rostiga lastbilar från 40-talet.

Var är all yrkers-militär? Var är alla moderna vapen och all övrig modern krigsmateriell?
Varför irrar ryssar runt ensamma och försöker ta sig in i Teknik-butiker?
(https://www.youtube.com/watch?v=KF60...annel=MiniDave)

Känns mer och mer som om Putin gjort bort sig? Det här börjar ju bli pinsamt.
Ryssarna bli stoppade av ölflaskor med bensin i, de kan inte öppna dörrar, glömmer att ta med sig drivmedel till sina fordon.

Tänk om Ukraina bara hade satt upp en dörr vid gränsen, då hade kanske hela invasionen kunnat undvikas.
Citera
2022-03-02, 21:04
Medlem
Plics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skojarn
Så, vad är det som egentligen pågår i Ukraina?

Följande förstår jag - Putin vill visa musklerna och att det Ryska riket är "great again". Vad man tidigare åstadkommit är mirakulöst - man lyckades slå tillbaka världshistoriens största offensiv (Barbarossa) och totalt 52 miljoner män slogs i nuvarande Ukraina innan ryssen slutligen kunde tåga in i Berlin.

Sedan dess har världen evolverat och så även den ryska armén, som rustats upp och förberetts i över 20 år. När invasionen nu inleddes tänkte jag att vi har en sensation framför oss - efter 70 år rullar Röda Armén och i en värld där kameror är överallt trodde jag vi skulle få se himlen fyllas med helikoptrar och se hundratals moderna ryska pansarvagnar dra över nån slätt i Ukraina, som typ Slaget vid Kursk fast i 4k.

Nu, flera dagar in i "invasionen", har inte ett skit hänt. Ryska landtrupper ska ju ha gått i land i Odessa och mängder med pansar påstås ha rullat in från norr. Var är Normandie-landstigningen i Odessa? Var är dom här pansarförbanden? Var är striderna?

Då och då får vi något hemmagjort videoklipp på en ensam rysk förbandsvagn eller en ensam rysk lastbil som snurrar runt i nån by eller på Kievs gator. Ibland "tillfångatar" man den ryska soldaten som sitter och gråter där bredvid sin lastbil från 1948. Sen ser man massa ukrainska soldater ligga på rad på en motorväg i Kiev, och väntar på att bli bortsprängda.

Vad är det alltså jag ska tro på? Att samma nation som repellerade Napoleon och Hitler, nu försöker ta över Kiev genom att skicka in en förvirrad lastbilschaufför per dag? Jag ser helt enkelt inte något krig nånstans. Fine, ett höghus i Kiev har fått skador på nåt sätt. Det sprängdes säkert med i Rosengård den kvällen. Jag tänker mig att något av följande skett

1) Putin har missuppfattats. Han avsåg utföra precisionsbombningar och spänna musklerna lite. Ukraina och väst har då blåst upp detta till att en fullskalig invasion är på gång och det står mängder med pansar utanför Kiev, bara att dom inte syns riktigt än.

2) För närvarande har endast förtrupper skickats in, för att kolla om Ukrainarna har något stridsmoral och för att se vilken teknologi Ukrainarna besitter.

3) Förtrupper har endast skickats in för att kolla de egna truppernas stridsmoral, så inte massa ryssar deserterar med den främsta militära utrustningen och lämnar över den till fienden - en PR-katastrof utan dess like.

4) Putin har internt motstånd för kriget och kanske är invasionen saboterad av egna generaler innan den ens påbörjats. Kanske krigar man knappt alls och rapporterar till Putin att motståndet är större än man trott.

5) Putin har fått kalla fötter väldigt fort, när han insåg att han just startade ett krig. Jag kan också bli arg på jobbet och tjafsa med nån för att nästa dag inse att jag överreagerade. Hade Putin bara en dålig dag eller? Han har ju i 20 års tid varit väldigt försiktig, eftertänksam och kalkylerande i övrigt.

6) ?????? Ja, vad för fler alternativ finns det? Att den mäktiga Röda Armén gör sitt bästa för att blitzkriega Ukraina, men Ukrainarnas idé med molotov cocktail gick så bra att hela Zjukovs armé sitter fast i någon by i norra Ukraina för att gamlingarna där kastar molotov cocktails.

Man har väl inte saboterat hela Rysslands anseende, ekonomi, handel etc för en halvmesyr där det Ryska riket ska förlora ett minikrig mot kaoslandet Ukraina? Och om man är seriös med att visa världen vilken kraft man är att räkna med - var fan är musklerna då?

Att någonting väldigt skumt pågår tydliggörs ju av att inte ens RT lyckas rapportera något vettigt alls om kriget. De skriver varken om strider, att hela grejen skulle vara ett missförstånd, vad planen är, eller nånting alls.

Om det här är en rysk invasion så kan man ju dra hem hälften av dom där gubbarna och gummorna som man skickade till Gotland - jag bedömer att ön klarar sig med 50 pensionärer som har varsin molotov cocktail.

Jag tror att Carl Bildt är ganska spot on med sin analys av Putin här:

https://www.project-syndicate.org/on...Y6xIp_qOo2Hd5s
Citera
2022-03-02, 21:32
Medlem
area50s avatar
Kriget har pågått i ca 1 vecka nu och det börjar redan att kännas som att det normaliseras in mer och mer i människors vardag... Tillslut är det inget som vi utanför UA & RU brys sig speciellt mycket om tyvärr...
Citera
2022-03-02, 21:38
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
Ja. Demokratin blir helt meningslös i dessa stora enheter. Lokalbefolkningar kan lika gott sluta ha åsikter.

Ukraina har än så länge frost i marken. Det går att köra pansarvagnar där nu. Men snart tinar marken upp och blir gegga under tunga fordon. Ryssarna får skynda sig.
De hade inte tjäle före invasionen så varför skulle de ha det nu?
Citera
2022-03-02, 22:02
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macklin
Var hittar jag ryska nyheter på engelska? Allt spärras via google. Struntar om det är propaganda. Jag vill kunna läsa och bilda mig en egen uppfattning om hur dom rättfärdigar invasionen, inte vad västmedia säger att dom säger.

Märkligt att deras nyheter nu spärras i Europa. Jag tror inte det är i västvärldens intresse att censurera allting, det brukar indikera att man är på fel sida historien.

Läser jag media i Sverige så låter det som att Ukraina håller på spöa Ryssland vilket vi kan se på invasionskartorna att det troligtvis inte stämmer.

Rt.com
Citera
2022-03-02, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Vet inte om du skojar eller. Hur som helst fick jag mig ett gott skratt.

Du vet väl att DN är ägda av samma familj som äger expressen? Nämligen judefamiljen Bonniers, vilka även äger tv4 och massa annan maintream media.
SvD och Aftonbladet ägs båda av schibsted så det är i stort sätt samma skit.

Där kom det. Judehatet. New world order och allt det där. Medierna äger medarbetarna och deras åsikter, yrkesstolthet, integritet och personliga värderingar. Ingen människa hr någon fri vilja utan rapporterar det som judarna vill.

Jösses alltså.
Citera
2022-03-02, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwensson
"Uppgifterna Valideras"...men av vem? Sitter vänsterfolk och validerar. Nä det blir bara propaganda ändå.

Ja det anser en rasist, antiglobalist, konspiratör och någon som tror att Bill Clinton och Rockefeller är några onda master minds. Det måste vara en hemsk plats den där mörka avgrunden somliga drömmer om.

Det finns tillräckligt med dramatik i världen som den är. Utan tillsatt fiktion.
Citera
2022-03-02, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jiZZed
Så nu är det snack om att krypto används för att komma runt sanktionererna..
Är det såhär väst ska kunna rättfärdiga ett kryptoförud i EU som i sin tur gör att de kan försöka få kontroll över sina pengar igen?

Hela grejen med crypto är att ingen kan stoppa den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in