2022-03-04, 08:18
Avstängd
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Vad tycker du angående de 44 miljonerna i ”lilla Ukraina” (Europas näst största land); borde man fråga dem om de vill leva i Putins mysiga diktatur?

Och vad tänker du om Gotland, skall ”lilla Sverige” verkligen bråka om Putin kräver en flottbas i Slite för att ”skydda nationella intressen”, t.ex. Nordstream 1 & 2?

Sedan kanske du kan berätta hur ”USA, Nato, Väst judarna” ”går över lik” när det är ryska missiler som detonerar i Ukrainas städer. Det är helt häpnadsväckande att vuxna tänkande människor sitter och spånar fram en alternativ verklighet där Putin inte invaderat (2014) och startat krig (2014, 2022) mot ett fredligt grannland, utan det är någon annans fel.

Varför engagerar du dig nu och inte i andra krig lika mycket? Det är Ryssen du hatar, inte att du attackerar Ukraina egentligen. Det är bara en ursäkt till ett världskrik, som du nu vill ha... Helt absurt hur någon 2022 kan sitta och förespråka världskrig. Fråga dig själv varför det blev så?
Citera
2022-03-04, 08:22
Avstängd
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FFL96
Han sitter och gnäller för han blev överkörd och utmanövrerad i sitt eget maktspel

Du ser datumen va? Han sa vad som skulle hända och infriar det. Vi tror det är en lek och vill eskalera.
Citera
2022-03-04, 08:26
Medlem
Ja jag tror inte Putin vill skada medborgarna han vill nog bara komma åt dom som gör det möjligt för EU. Och NATO att placera en armé där
Citera
2022-03-04, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Ja, det är sorgligt på riktigt att den här forumsdelen till 90% består av rysstroll. Hur många ryssvänliga svenskar stöter man på IRL egentligen? Precis, dom existerar knappt medan dom här verkar vara i klar majoritet.

Sorgligt? Kanske. Men framförallt intressant! Det ger oss möjligheten att få en helt unik inblick i Rysslands strategier för psykologisk krigsföring.

Man märker väldigt tydligt vilken desinformation som pushas (att det är en etnisk konflikt, att många rysktalande ukrainare hellre vill att Ukraina ska vara en del av Ryssland, försök att misskreditera Ukrainas ledare, demokrati och försvarsförmåga etc etc). Kan vara kul att jämföra med vilka narrativ andra opinionsbildare och politiker pushar. Exempelvis vad en populistisk partiledare i Örebro säger i sin podd.

Kan även vara intressant att gå in och läsa vad dessa konton skriver i andra trådar. Man kan ana en tendens att de försöker elda på och driva konflikter mellan män och kvinnor samt etniska motsättningar. Ganska likt hur ryska påverkanskampanjer på andra platser sett ut.

https://repository.law.umich.edu/cgi...0&context=mjrl
Citera
2022-03-04, 08:43
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Varför engagerar du dig nu och inte i andra krig lika mycket? Det är Ryssen du hatar, inte att du attackerar Ukraina egentligen. Det är bara en ursäkt till ett världskrik, som du nu vill ha... Helt absurt hur någon 2022 kan sitta och förespråka världskrig. Fråga dig själv varför det blev så?
Att vi alla är engagerade i största (och i princip det första) kriget mellan två länder i Europa sedan 1945, är det konstigt menar du? Du verkar mer än lovligt förvirrad om du tror att någon vill ha ett världskrig.

Sedan kan du kanske återkomma till frågan jag ställde: på vilket sätt ”går NATO över lik” när det är Ryssland som beskjuter Ukrainska städer och dödar civila?
Citera
2022-03-04, 08:46
Avstängd
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Att vi alla är engagerade i största (och inprincip det första) kriget mellan två länder i Europa sedan 1945, är det konstigt menar du? Du verkar mer än lovligt förvirrad om du tror att någon vill ha ett världskrig.

Sedan kan du kanske återkomma till frågan jag ställde: på vilket sätt ”går NATO över lik” när det är Ryssland som beskjuter Ukrainska städer och dödar civila?

NATO/EU eller alla som stöttar militärt är beredda att kasta in världen i ett världskrig för att vinna över Ryssland. Det skulle jag kalla gå över lik. Värt det, not so much enligt mig. Jag föredrar alternativet att låta Ryssland ta ledarna som han ville vi hjälper humanitärt men inte militärt. Putin kommer bli tvungen att sätta sig ner vid bordet ändå när dammet lagt sig.

Hur gick det förresten med vapenvilan skulle den vara idag?
Citera
2022-03-04, 08:48
Avstängd
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottis1956
Ja jag tror inte Putin vill skada medborgarna han vill nog bara komma åt dom som gör det möjligt för EU. Och NATO att placera en armé där

Så klart det är ju därför det tar sån jävla tid, byborna kan ju till och med gå ut och stoppa konvojer. När ska folk förstå han endast vill ha ledarna i Ukraina som han sa. Jag vet inget om dem egentligen men fan låt han ha dem och sen tvinga dem till förhandling och nya avtal. Inte fortsätta eskalera militärt!
Citera
2022-03-04, 08:55
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skojarn
Jag tror inte det är en Ukrainsk konspiration eller false flag-operation heller, som syftar till börskrasch eller nåt.

Jag har lyssnat på hela Putin-talet (30 min) och kontentan är "Jag är trött på USAs skit, att dom saboterar land efter land, och nu försöker sabotera Ukraina också för att jävlas med oss ryssar. Jag ska därför lösa det här nu och spränga bort den som försöker lägga sig i".

Han säger inte uttryckligen att han ska invadera Kiev men han bjuder också på en permanent lösning av problemet, vilket ger sken av att det är en större operation än att kasta några granater över gränsen och åka hem sen.

Så, vad hände egentligen? Var han berusad när han beordrade invasion men nyktrade till dagen efter, och nu sitter dom på krismöte där och vet inte hur dom ska ta sig ur detta?

Eller har han mött så stort internt motstånd att dom inte kommer vidare i hela projektet, därav tystnad från Ryssland, från kanonerna, från media...?

Putin (precis som Zelensky, Biden, Xi, Trump, Magdalena Andersson och resten av världens höguppsatta politiker) är endast skådespelare i en teaterpjäs. Alla är på samma sida. Sluta dras med i detta. Först ”Covid”, nu krig. Efter det så blir det en ”cyberpandemi”.

Allt är fake och uppgjort. Målet är ”The Great Reset” innan år 2030.
Citera
2022-03-04, 09:06
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Det är en teater som tillsammans med covid och kanske fler katastrofer ska skapa "the great reset".

Ryssarna ska förlora i slutändan kanske efter att några atombomer har smällt på båda sidor så att alla människor i världen blir mycket rädda och chockade. Ryssarna ska skämmas för att deras land har gjort hemska saker i likhet med tyskarna efter andra världskriget. Det ska leda till demilitarisering av Ryssland och att västerländsk globohomo fejkdemokrati kan införas och Ryssland kanske delas upp i flera delar. Sen så är det bara Kina kvar som NATO kan omringa från alla håll. Därefter kan det totala världsherraväldet och de flesta människors förslavande med total övervakning införas.

Kina är på samma sida som resten. De är också deltagare i teaterpjäsen (precis som Putin/Ryssland och Joe Biden/USA). Det finns inga fienden ”där uppe”. Alla lyder under Klaus Schwab (som i sin tur lyder under ett gäng bra mycket mer mäktiga men mer anonyma personer).
Citera
2022-03-04, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Putin (precis som Zelensky, Biden, Xi, Trump, Magdalena Andersson och resten av världens höguppsatta politiker) är endast skådespelare i en teaterpjäs. Alla är på samma sida. Sluta dras med i detta. Först ”Covid”, nu krig. Efter det så blir det en ”cyberpandemi”.

Allt är fake och uppgjort. Målet är ”The Great Reset” innan år 2030.

Det verkar som att WEF i så fall förlorat striden om vaccinen. Ingen verkar ju tro på skiten längre och nu börjar de exprimentella vaccinen (mRNA) bytas ut som traditionella eller helt enkelt att folk skiter i att vaccinera sig.

Du som verkar vara lite påläst om denna konspiration, hur tänker du här?
Operation Covid är besegrad av folket? Vad Var syftet?
Fattar inte riktigt hur man knyter ihop detta till något meningsfullt.
Jag har även svårt att tro att Maggan är en del av WEF. Om konspirationen stämmer är det ju snarare bara de stora pojkarna som får vara med där.
Citera
2022-03-04, 09:16
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
NATO/EU eller alla som stöttar militärt är beredda att kasta in världen i ett världskrig för att vinna över Ryssland. Det skulle jag kalla gå över lik. Värt det, not so much enligt mig. Jag föredrar alternativet att låta Ryssland ta ledarna som han ville vi hjälper humanitärt men inte militärt. Putin kommer bli tvungen att sätta sig ner vid bordet ändå när dammet lagt sig.

Hur gick det förresten med vapenvilan skulle den vara idag?
Vad anser du om de 44 miljonerna Ukrainarna som inte valt Putin till sin president/diktator, skall de ha något att säga till om enligt dig? De har trots allt valt ”ledarna”, om du skulle glömt det.
Citera
2022-03-04, 09:24
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
En sak är säker.

När USAs, canadas, frankrikes och EUs ledare engagerar sig så in i helvete i ett "krig" dom inte har ett skit med att göra. Lägger jag mina pengar på Putin.

Canada och frankrike mördar sitt eget folk, tvångsvaccinerar dom och sitter sen i media och pratar om demokratin i Ukraina.

Så jävla många måste sluta läsa aftonbladet och öppna ögonen. Trump och putin försöker förhindra the great reset och globaliseringen av världen. Tyvärr kan detta vara sista chansen.

Ja, västländerna tar död på sitt eget folk, men det gör även ryssarna. Ryssland hade lika starka restriktioner som Australien (om inte värre).

Jag förstår att du vill välja sida i den här ”konflikten”. Du vill tro att det finns en god sida och en ond sida. Men det är just detta tankesätt som de (eliten) vill installera i dig (”divide and conquer”).

Dra inte in dig själv i denna teater (för det är just vad det är). Putin och Zelensky är i samma team.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in