Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-02, 08:40
  #25
Medlem
TheKhurgans avatar
Att inte gemene man ser detta? Alla Ukrainska män i stridbart skick (och icke stridbart skick) stannar kvar och slåss för sitt land, medans kvinnor och barn ges fri lejd till närliggande länder.
I Syrien samt (insert valfritt arabland där det krigas) stannar kvinnor och barn kvar, medans männen flyr med svansen mellan benen.
Män av samma etnicitet beter sig också på samma sätt nu i Ukraina.
HUR KAN MAN INTE SE DETTA?????

Såna jävla ynkryggar.
2022-03-02, 08:57
  #26
Medlem
Människoströmmarna används av Putin som ett sätt att sätta press på Europa. Vi kan vara säkra på att det transporteras personer från Afrika och Mellanöstern till Belarus kontinuerligt. Det var exakt det man gjorde i slutet av förra året, och som jag inte tvekar på fortfarande pågår.
2022-03-02, 08:59
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKhurgan
Att inte gemene man ser detta? Alla Ukrainska män i stridbart skick (och icke stridbart skick) stannar kvar och slåss för sitt land, medans kvinnor och barn ges fri lejd till närliggande länder.
I Syrien samt (insert valfritt arabland där det krigas) stannar kvinnor och barn kvar, medans männen flyr med svansen mellan benen.
Män av samma etnicitet beter sig också på samma sätt nu i Ukraina.
HUR KAN MAN INTE SE DETTA?????

Såna jävla ynkryggar.

Precis, allt handlar om gener. Synd att rasbiologi är så tabu, när det gäller människor iallafall.
2022-03-02, 09:03
  #28
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Om dessa individer förväntar sig kunna leva på socialbidrag i Polen så kommer de har de en liten surprise att vänta
Tur för dem att de kan komma till Sverige i stället då.
2022-03-02, 09:03
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Deodorant
Som några tagit upp lär flertalet på bilderna vara medicinstudenter som utnyttjat att Ukraina är ett billigare land att läsa medicin i än t ex Polen.
Det är många hundra svenskar som studerat där sista 20-30 åren.

https://www.studin.se/universitet-oc...ical-sciences/
Muslimskor med småbarn är studenter? Hur kom dessa studenter till Ukraina, via Polen?
2022-03-02, 09:08
  #30
Medlem
OlleHelges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Du verkar ha svalt en massa propaganda. Ryssarna anfaller bara militära mål och propagandacentraler/sändare, samt omringar städerna. De vill ta Ukraina intakt, fånga, inte förstöra. Tågen går fortfarande mellan Kiev och Kharkov vilket du kan se på denna amerikan som tog tåget igår, och som går igenom läget. https://youtu.be/5zXeIBIpXfc?t=3199

Propaganda, grabben, jag är där jag kan hjälpa till, så jag använder ögonen . Det är bara sådana som du som sitter i Sverige, eller i Ryssland, med någon jävla förljugen bild av vad som händer.

Det här kriget är smutsigt.

Det är dygnslanga köer till många av övergångarna. Människor har flytt länge, de fryser har inte ätit, de är sjuka, har förlorat allt de äger, och nu försöker de rädda sig själva och sina egna barn, och du försöker släta över detta.

Du är inte mycket bättre än mördarna i Kreml.

Slava Ukraina!
2022-03-02, 09:10
  #31
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViskSten
Muslimskor med småbarn är studenter? Hur kom dessa studenter till Ukraina, via Polen?
Nu ska jag varken säga bu eller bä här då det är svårt att veta i nuläget vem det är som kommer. Det jag kan säga däremot är att det är fullt möjligt att ta med sig sin familj vid dom allra flesta utlandsstudier.
2022-03-02, 09:14
  #32
Medlem
Jag läste expressen-artikeln igår och reagerade på att de klagade över att bli hänvisade till en hundra meter lång kö av svarta män som fick vänta.

Liksom, de har ingen skam i kroppen. De är i Ukraina och alla andra som flyr är kvinnor och barn.

De tänker inte ett enda dugg på att när de flyr så har de tagit en plats på tåget eller i efterföljande mottagningsplatser som kunde gått till kvinnor och barn.

De flyr landet där de påstår sig fått möjlighet att studera, där finns inte en endaste tanke om att kämpa för de som hjälpt dem till ett bättre liv.

Finns inte ett uns av solidaritet eller tanke att hjälpa de andra flyktingarna.

Istället bråkar de om att de inte får vara först att fly landet.

(Det finns rapporter om att Belarus kört busslaster till Ukraina, med MENA-folk som inte kom vidare efter de blev stoppade vid polska gränsen förra året, dessa kan ha fått order att uppge sig vara studenter).
2022-03-02, 09:34
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Jag reagerade på detta på nyheterna (de på SVT) igår kväll också. Kommer aldrig förstå denna fascination som svenskar, i synnerhet kvinnor, har med dessa exotiska, spännande män. Det viktigaste i hela kriget verkar ju vara dessa "studenter" som Ukraina kryllar av helt plötsligt, och att de inte får gå före i kön.
När SVT igår började med snyfthistorier om rasism vid Polska gränsen förstod man ju direkt vad det handlade om egentligen.
Nu passar de på https://www.friatider.se/valdskaoset...innor-och-barn
2022-03-02, 09:34
  #34
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Då blir nog svenska kvinnor positiva till flyktingar från Ukraina.
2022-03-02, 09:43
  #35
Medlem
Jag har skrivit om detta i dagar.
Det är uppenbart att något är skumt här..

Du ska nog se att de står på vår gräns om några dagar/veckor.
2022-03-02, 09:48
  #36
Medlem
snowbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Jag läste expressen-artikeln igår och reagerade på att de klagade över att bli hänvisade till en hundra meter lång kö av svarta män som fick vänta.

Liksom, de har ingen skam i kroppen. De är i Ukraina och alla andra som flyr är kvinnor och barn.

De tänker inte ett enda dugg på att när de flyr så har de tagit en plats på tåget eller i efterföljande mottagningsplatser som kunde gått till kvinnor och barn.

De flyr landet där de påstår sig fått möjlighet att studera, där finns inte en endaste tanke om att kämpa för de som hjälpt dem till ett bättre liv.

Finns inte ett uns av solidaritet eller tanke att hjälpa de andra flyktingarna.

Istället bråkar de om att de inte får vara först att fly landet.

(Det finns rapporter om att Belarus kört busslaster till Ukraina, med MENA-folk som inte kom vidare efter de blev stoppade vid polska gränsen förra året, dessa kan ha fått order att uppge sig vara studenter).

Den som skrivit artikeln har inget kritiskt tänkande, kom ihåg hennes arikel om Mehdi Sachit.

https://twitter.com/EvaPettersson3/s...08029725560833

De här "studenterna" är snart i Sverige....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in