2025-01-16, 22:15
Medlem
Fina Gubbens avatar
Ser fram emot releasen. Originalet har varit en trogen tjänare i 8 år. Tror att 2an kommer ge mer av de goda med lite Nintendo sauce här och där.

Tror på MK vid release och en 3D Mario till jul.
Citera
2025-01-17, 06:51
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straightuphappy
Jag har läst på flera sidor nu att 400 dollar är den generella gissningen, cirka 4500 kr.

Så med våra skatter momser osv så blir det runt 6000 här då.. inte sådär billigt men.. det är inte nintendos fel att vi har såna priser här
Citera
2025-01-17, 10:58
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Så med våra skatter momser osv så blir det runt 6000 här då.. inte sådär billigt men.. det är inte nintendos fel att vi har såna priser här
Hur var skatterna 2017 jämfört nu? Vet ärligt talat inte, men tänker att Switch kostade 299 euro/dollar vid release, vilket blev 3500 kr i Sverige. Finns kanske en chans att det blir 5000 då, med tanke på inflation och att växelkursen gör det till typ 4800?
Citera
2025-01-17, 15:35
Medlem
Jodå lite hypad är man allt. Designmässigt är jag inget stort fan av att den är så mörk, särskilt kontrollerna. Jag välkomnar dock den större skärmen och kontrollerna. Blir nog ett köp i framtiden, fast inte vid releasen. Får se vad folket säger om den efter att ha haft den en tag. Vill vänta på en rea, och se vad för spel som kommer.
Citera
2025-01-17, 15:43
Medlem
bananjuices avatar
Helt okej specs, vilket är det främsta som håller mig från att köpa spel på Switchen. Jag spelar i stort sett enbart dockat och tycker att prestandan är katastrofal.

Hoppas att den blir bra och att pro-kontrollen är kompatibel.
Citera
2025-01-18, 09:26
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Blir priset 399.99USD så kan vi räkna med runt 5000:- i Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av Xavian
Jodå lite hypad är man allt. Designmässigt är jag inget stort fan av att den är så mörk, särskilt kontrollerna. Jag välkomnar dock den större skärmen och kontrollerna. Blir nog ett köp i framtiden, fast inte vid releasen. Får se vad folket säger om den efter att ha haft den en tag. Vill vänta på en rea, och se vad för spel som kommer.

Tycker den är klart fulare än gamla Switch, men det är pga. den enorma storleken, tror jag...och att 95% av konsolen nu är skärm. Finns tyvärr inte mycket utrymme för designdetaljer. Nedåtriktade högtalare också då ramen blir så tunn nu att de inte får plats med framåtriktade speakers. Hoppas det släpps någon mer SKU vid release med lite färggrannare joy-cons.
Citera
2025-01-18, 20:16
Medlem
Elementarts avatar
Lite trist att läckorna stämde till 100% där förstår jag inte varför Nintendo inte bara släppte videon ganska omgående istället. För vi fick ju ändå inte se några spel förutom pytte-lite av Mario Kart 9. Det blir ju ett köp så klart, men jag hoppas att Nintendo släpper fler färgvarianter än det lilla blå-orangea och jag gillar verkligen inte att vi kommer behöva vänta ytterligare flera månader innan vi får se lite spel + konsol-släppet. Det känns nästan bara mer idiotiskt.
Citera
2025-01-26, 19:10
Medlem
Elementarts avatar
Jag hoppas att många fler spel använder sig av ordentlig co-op ifall de ska ha något. Som i Super Mario Galaxy 2 är det ju inte mycket till co-op om den andra spelaren bara ska styra styrkorset som syns på skärmen.
Citera
2025-01-27, 15:37
Medlem
Mx_1337s avatar
Fortfarande lite frågetecken kring bakåtkompatibilitet. Jag skulle bli besviken om det inte åtminstone gick att spela alla Nintendos egna, exklusiva, Switch-spel på Switch 2. Både digitalt och fysiskt då.

https://www.nintendo.com/us/whatsnew...eased-in-2025/
Citat:
Ursprungligen postat av nintendo.com
Nintendo Switch 2 plays Nintendo Switch 2 exclusive games, as well as both physical and digital Nintendo Switch games. Certain Nintendo Switch games may not be supported on or fully compatible with Nintendo Switch 2. Details will be shared on the Nintendo website at a later date.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in