Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-04, 00:38
  #121
Medlem
cerns avatar
Det blir inge Switch 2 i år haha allt har ju bara varit spekulationer
Citera
2024-02-04, 00:57
  #122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Det blir inge Switch 2 i år haha allt har ju bara varit spekulationer

Oja ignorera att Switch fyller 7 år nästa månad, att Nintendo själva är medvetna om Switchens tillbakagång i försäljningstakt, att spelutbudet i år är torftigt jämfört med tidigare år, att större och pålitligare aktörer har alla sagt att Nintendo visade upp prototypen under senaste Gamescom bakom stängda dörrar.

Vi är dessutom endast inne i februari, i en period där Nintendo inte vill sabba Switchs fortsatta försäljning som de förmodligen hoppas ska slå både DS och PS2 på sikt. Förmodligen kommer maskinen ha sålt nära 140 miljoner fram till sista december förra året. Jag tippar på att Nintendo vill avslöja Switch 2 så sent som möjligt utan att samtidigt riskera läckor från fabrikerna. Jag förutspår att maskinen avslöjas antingen i mars eller april och släpps till sommaren eller hösten.
Citera
2024-02-04, 07:53
  #123
Medlem
Jag tror att det kommer släppas med någon slags prestige-titel, frågan är vilken... och om det kan säga något om release-datum (antagligen inte, men kul att fundera på iaf)?

Zelda lär det inte vara, Tears of the Kingdom är väl inte tillräckligt gammalt för att det ska finnas ett nytt inom ett par år?

Metroid, vet inte, Metroid är tveklöst bäst som 2d-scroller, och det kom väl ett till Switch ganska nyligen?

Ett 3d-mario? Kanske, minns inte när Odyssey kom, men det kanske blir det?

MarioKart 9? Känns som att det är dags för ett nytt.
Citera
2024-02-08, 22:03
  #124
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sizeofvoid
MarioKart 9? Känns som att det är dags för ett nytt.

Helt klart Mario kart 9, 8 deluxe är det mest sålda till vanliga Switch, ett spel som redan bygger på det som släpptes till Wii U, så det är verkligen dags nu.

Taggad som fan på att se hur kraftfull denna kommer vara, hade varit riktigt nice om den låg mellan ps4 och ps5, men det kan man väl bara drömma om tyvärr.
Citera
2024-02-09, 00:55
  #125
Avstängd
Skribentminimums avatar
Riktigt bra. Kommande resonabelt dyr uppföljare på G. Jag lär joina OLED varianten denna månad.
Har precis avsagt mig från ps5 samt series X. Allt jag nu behöver bekräftelse på är att det typiska DNS error som Nintendo spelen är känd för på allmänna nätverk inte inträffar på skolans och sen är jag glad.
Lär göra ett mellanting med en uppgraderad smartphone dessutom, så då blir det att ändå ha det mesta bra.
Har helt enkelt fått inse hur himla dyrt det är med andra varianter av ting. Nintendo är snällast. Online ett helt år, kanske 200kr faktiskt. Otroligt bra.
Exklusivitet samt en egen spelarbas som inte blir störd av andra.
Citera
2024-02-13, 15:34
  #126
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sizeofvoid
Jag tror att det kommer släppas med någon slags prestige-titel, frågan är vilken... och om det kan säga något om release-datum (antagligen inte, men kul att fundera på iaf)?

Zelda lär det inte vara, Tears of the Kingdom är väl inte tillräckligt gammalt för att det ska finnas ett nytt inom ett par år?

Metroid, vet inte, Metroid är tveklöst bäst som 2d-scroller, och det kom väl ett till Switch ganska nyligen?

Ett 3d-mario? Kanske, minns inte när Odyssey kom, men det kanske blir det?

MarioKart 9? Känns som att det är dags för ett nytt.
Det enda som talar mot det är att Mario wonder kom för 4 månader sen. Och andra sidan så är ju Mario 2d och 3d ( i alla fall odyseey och wonder) olika som Fifa och Mario kart. Olika på alla sätt.
Citera
2024-02-13, 19:38
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det enda som talar mot det är att Mario wonder kom för 4 månader sen. Och andra sidan så är ju Mario 2d och 3d ( i alla fall odyseey och wonder) olika som Fifa och Mario kart. Olika på alla sätt.

Ja det är sant, tänkte inte så långt men det är bra, då hoppas jag på 3d-mario, eller kart.

Odyssey var perfekt för mig, spelade igenom det på en vecka och jag är rätt kass på tv-spel som inte är strategiska.
Citera
2024-02-17, 13:28
  #128
Avstängd
Skribentminimums avatar
Är det värt att köpa en Nintendo Switch nästa månad?
Citera
2024-02-17, 15:13
  #129
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skribentminimum
Är det värt att köpa en Nintendo Switch nästa månad?

Det beror på.
Om du vill ha några rejält bra spel att ha med på semester eller annan ledighet är Switch svår att slå. I soffan är bilden ofta tillräckligt bra men roligast är det med någon att tävla mot.

Prisfynd är det rätt sällan i slutet av generationscykeln för Nintendo men en del fysiska spel kan du ev fynda
Power har en misstänkt desperat 20% medlemsrabatt vid köp över 1000 kr i helgen, så blev tre av Nintendos egna spel samt Batman Arkham trilogin.
Jag vet tredje spelet är en riktigt skruttig port men får duga som bevis att ny hårdvara måste dyka upp tidigt 2025.
Citera
2024-02-17, 21:20
  #130
Avstängd
Skribentminimums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnlyHans
Det beror på.
Om du vill ha några rejält bra spel att ha med på semester eller annan ledighet är Switch svår att slå. I soffan är bilden ofta tillräckligt bra men roligast är det med någon att tävla mot.

Prisfynd är det rätt sällan i slutet av generationscykeln för Nintendo men en del fysiska spel kan du ev fynda
Power har en misstänkt desperat 20% medlemsrabatt vid köp över 1000 kr i helgen, så blev tre av Nintendos egna spel samt Batman Arkham trilogin.
Jag vet tredje spelet är en riktigt skruttig port men får duga som bevis att ny hårdvara måste dyka upp tidigt 2025.
jäklar, bara sådär så blev Power alltså den billigaste och otroligaste rabatten på Switch överhuvudtaget på flera, flera år. 3100kr för en Switch OLED med andra ord. Så synd att man alltid missar de sjuka oförutsägbara Nintendo Switch reorna ständigt.
Jag får inte min peng förrän 23e. Men en Switch OLED för 3100kr lär vi förmodligen inte ens kunna se på årets black friday skulle jag gissa, eller ens någonsin igen på hela det här året.
Fy vad 3100kr för en Switch OLED skulle sitta för mig.
Nåväl. Jag bör inte investera så mycket i denna hobby ändå. Man skäms faktiskt. En Switch Lite ska det bli sen får man vara nöjd med det man har ändå. Vill bara få denna brist överstökad. Hur tusan ska inte en modern spelkonsol eller ens gårdagens inte kunna mäta den som bara vill ha sitt tv spel?
Man borde faktiskt erkänna sig som bajs ifall man ändå vill gå över ett Nintendo Switch anser jag.
Citera
2024-02-18, 10:33
  #131
Medlem
ekmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skribentminimum
jäklar, bara sådär så blev Power alltså den billigaste och otroligaste rabatten på Switch överhuvudtaget på flera, flera år. 3100kr för en Switch OLED med andra ord. Så synd att man alltid missar de sjuka oförutsägbara Nintendo Switch reorna ständigt.
Jag får inte min peng förrän 23e. Men en Switch OLED för 3100kr lär vi förmodligen inte ens kunna se på årets black friday skulle jag gissa, eller ens någonsin igen på hela det här året.
Fy vad 3100kr för en Switch OLED skulle sitta för mig.
Nåväl. Jag bör inte investera så mycket i denna hobby ändå. Man skäms faktiskt. En Switch Lite ska det bli sen får man vara nöjd med det man har ändå. Vill bara få denna brist överstökad. Hur tusan ska inte en modern spelkonsol eller ens gårdagens inte kunna mäta den som bara vill ha sitt tv spel?
Man borde faktiskt erkänna sig som bajs ifall man ändå vill gå över ett Nintendo Switch anser jag.

Erbjudandet gäller ej Philips HUE, Apple-produkter, spelkonsoler, hemleverans- och installation, abonnemang samt abonnemang med telefon, presentkort, värdekort, kundbeställningar och offerter. Max 1 av varje vara per kund.

Såhär står det, switch räknas väl som en spelkonsol?
Citera
2024-02-19, 18:15
  #132
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Det blir inge Switch 2 i år haha allt har ju bara varit spekulationer
Det hade varit en enorm miss från Nintendo isåfall. Allt är tajmat och klart för en ny konsol till hösten. Det finns ingen rimlig anledning att släppa bra och stora titlar till switch 1 kommande tid. Så isåfall blir det ett helt år av ingenting från Nintendo ( eller snarare hela 18 månader efter Mario Wonder). Och säljkraften från Mario wonder och Zelda tears of the kingdom kommer till stor del vara över.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback