Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-03, 19:15
  #1
Medlem
hej
jag har en tendens att feströka som nåt jävla ånglok. går oftast ett helt paket per kväll, ger ju bort en del men ändå. så tänkte skaffa mig en vape och göra ett försök att ersätta med detta. för jag röker ju för den sociala delen, eller när man tappat bort alla polare. har inte alls något beroende eller så. känns sjukt p12 (är snart 21) jag vet, men de där n one e ciggarna har ju blivit vanliga. och dom smakar trevligt. tänkte testa klicka hem en vape istället, lär ju bli billigare?

är det vapehuset som gäller eller finns det billigare alternativ? är det någon skillnad vad man får för rent prismässigt eller är det kinaskit alltihop? och vad menar dom med dom olika vätskorna och olika modeller på coils? vad gör ohm för skillnad? bättre om lär väl vara mindre så att man får ut mer effekt eller hur menar dom? finns det någon nackdel med låg ohm?
__________________
Senast redigerad av DrillBitTTT 2022-03-03 kl. 19:19.
Citera
2022-03-03, 19:42
  #2
Moderator
Allaballawallas avatar
Alkohol och dryck --> Tobak
/Moderator
Citera
2022-03-03, 22:31
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
hej
jag har en tendens att feströka som nåt jävla ånglok. går oftast ett helt paket per kväll, ger ju bort en del men ändå. så tänkte skaffa mig en vape och göra ett försök att ersätta med detta. för jag röker ju för den sociala delen, eller när man tappat bort alla polare. har inte alls något beroende eller så. känns sjukt p12 (är snart 21) jag vet, men de där n one e ciggarna har ju blivit vanliga. och dom smakar trevligt. tänkte testa klicka hem en vape istället, lär ju bli billigare?

är det vapehuset som gäller eller finns det billigare alternativ? är det någon skillnad vad man får för rent prismässigt eller är det kinaskit alltihop? och vad menar dom med dom olika vätskorna och olika modeller på coils? vad gör ohm för skillnad? bättre om lär väl vara mindre så att man får ut mer effekt eller hur menar dom? finns det någon nackdel med låg ohm?

De flesta är tillverkade i kina tyvärr.

Dock så är n-ones vätska tillverkad i europa som dom har i sina engångsvape.
Citera
2022-03-03, 23:18
  #4
Medlem
GeleZachas avatar
Du får passa på att röka vape med goda smaker nu, regeringen vill nämligen att de bara ska få smaka och lukta tobak from 2023...

Köpte en rätt bra vape från en tobaksbutik någonstans runt Midsommarkransen i Stockholm, var några år sedan dock
Citera
2022-03-04, 03:05
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Du får passa på att röka vape med goda smaker nu, regeringen vill nämligen att de bara ska få smaka och lukta tobak from 2023...

Köpte en rätt bra vape från en tobaksbutik någonstans runt Midsommarkransen i Stockholm, var några år sedan dock
Fyfan vilket töntigt land
Vilken smak är bäst? Vilken vape rekommenderar du?
Citera
2022-03-04, 11:51
  #6
Medlem
GeleZachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrillBitTTT
Fyfan vilket töntigt land
Vilken smak är bäst? Vilken vape rekommenderar du?
Smaken är ju en smaksak, men själv tycker jag vattenmelon är riktigt fräscht och gott.

Vape.se tycker jag är en bra sida, leta här efter något som tycks falla dig i smaken :
https://vape.se/produkt-kategori/e-c...er/startpaket/
Citera
2024-02-14, 21:33
  #7
Avstängd
Skribentminimums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeleZacha
Du får passa på att röka vape med goda smaker nu, regeringen vill nämligen att de bara ska få smaka och lukta tobak from 2023...

Köpte en rätt bra vape från en tobaksbutik någonstans runt Midsommarkransen i Stockholm, var några år sedan dock
Jaha. Rätt åt dessa äckel ändå. Jag minns hur vidriga ni konsumerare såg ut när man faktiskt lade av med rökningen ett tag. Ni fanns framförallt på twitch och försökte göra det "mainstream" eller populärt minns jag... tack för all avskräckande däremot.
__________________
Senast redigerad av Skribentminimum 2024-02-14 kl. 21:42.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback