• 1
  • 2
2022-03-07, 10:49
Medlem
Finns det ngra som helst belgg p fljande pstende som rttfrdigar hans krig mot Ukirana ...
Hur mycket nazism finns det i ett land som Ukriana..
r det ett snt stor hot som han pstr..

S min frge stllning vad fr bevis finns det dr ute att nazismen har ett grepp om Ukriana ??? Som han nu pstr att han ska rensa bort???? Hur mycket makt och inflytande har Nazismen i Ukriana ????

Sen s klart ven om det var vldigt svrt att hitta kllor som r rtt fr det hr mnet och frgestllningen...
Sjlvklart frskte jag ta in s bra kllor som mjligt , S jag inte blir kallad rysk troll.. Jag r verkligen nyfiken om just det hr mnet och hur mycket sanningen det kan ligga i det.

Hr r lite information som jag hittade, det jag tycker r skrmmande r att om det hr hade varit i Sverige...Vad brukar man sga ingen rk utan eld ...

Frn 2014

"Men samtidigt s finns det nazister i Ukrainas nya regering"

"Detta r ju inte ett parti som r direkt jmfrbart med invandringskritiska partier i Skandinavien ssom Pia Kersgaard eller Jimmie kesson eller Sannfinlndarna utan det r en mycket radikal grupp och i Sverige samarbetar direkt med Nationaldemokraterna. S ngra steg till hger om Sverigedemokraterna"

"Den nya regeringen i Ukraina r en s kallad vergngsregering.*Det betyder att den bara har makt tills folket har valt en ny riktig regering.

Snart kommer Ukraina att ha ett nytt val. D tror inte Maria Persson Lvgren att Svoboda kommer att f lika mycket makt som dom har nu.*Fr mnga i Ukraina vill nog inte rsta p ett nazistiskt parti, sger hon"

Klla
https://sverigesradio.se/artikel/5806721

Frn 2015

"Johan, som deltagit i strider fr den hgerextrema*Azovbataljonen i Ukraina, berttar fr P1-programmet Konflikt*att styrkan begr krigsbrott"

" Det r artillerier mot civila och sdana saker, och ngon granat som dimper ner p fel stlle och tar kl p fel mnniskor"

Klla
https://sverigesradio.se/artikel/6281145

2019
"Ukrainas premirminister deltog i nazistkonsert"

"I egenskap av premirminister r Oleksij Honcharuk Ukrainas nst mktigaste politiker. Han*anses st nra*president Volodymyr Zelenskyj som nominerade honom till*posten"

https://expo.se/2019/10/ukrainas-pre...-nazistkonsert

Kan tillgga att jag tycker det r riktigt sjukt om det skulle finnas nnu mera information om fljande.
Speciellt under Zelenskyj tid som styrande d han ska vara Jude..lter ologiskt men intressant.

nda jag vet att det var vldigt mkt mer snt hr runt 2014 sen framt .. Men sen Zelenskyj blev president s verkar det ha blivit bttre frutom det dr med hans premirminister som han stod nra.. Fr det knns som Bull shit att han inte visste vad fr folk som rrde sig dr osv.

Vad jag har hittat n s lnge ..
Senast redigerad av ZIZIZ 2022-03-07 kl. 11:02.
Citera
2022-03-07, 10:54
Medlem
Svintomans avatar
Sk info om Azovbataljonen!
Citera
2022-03-07, 10:54
Medlem
Det finns ngra kopplingar till nazism.

Under 2014 r drefter ngra frivilliga soldater som hade nazikopplingar (kom frn Europa) som bildade egna frband. Ukraina tillt detta d de behvde soldater.

Ukraina har inte varit s positiva till massinvandring, drfr blivit stmplade som rasister. Dock fr man tnka p att landet r fattigt samt befunnit sig under inbrdeskrig sedan 2014.

Rasism fick nytt brnsle nr grnsvakter i Polen / Ukraina inte var s snlla mot de svarta mnnen (och vissa svarta kvinnor). Varfr det blev diskussioner dr vid grnsen och varfr svarta mn fick stlla sig i en 100 meter lng k och vnta medan kvinnorna och barnen passerade grnsen vet jag inte.

Men iallafall, verkar som att alla kom ut till slut.

ven de mn/kvinnor som kommer frn afrika/mellanstern/indien m.m

Min personliga uppfattning r att flera av de hr mnniskorna triggade en vrede hos grnsvakterna fr att de inte fljer samma oskrivna regler som alla andra flyktingar. Lite som att trnga sig fre i kn eller dra rasistkortet direkt nr man inte fr omedelbar respons p sina krav att f passera grnsen. Finns mnga sdana smdetaljer vi frmodligen aldrig kommer f veta nt om utan alla i hela vrlden tror att grnsvakten reagerade p hudfrgen.
Citera
2022-03-07, 11:02
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Det finns ngra kopplingar till nazism.

Under 2014 r drefter ngra frivilliga soldater som hade nazikopplingar (kom frn Europa) som bildade egna frband. Ukraina tillt detta d de behvde soldater.

Detta.

Citat:
Ukraina har inte varit s positiva till massinvandring, drfr blivit stmplade som rasister. Dock fr man tnka p att landet r fattigt samt befunnit sig under inbrdeskrig sedan 2014.

Rasism fick nytt brnsle nr grnsvakter i Polen / Ukraina inte var s snlla mot de svarta mnnen (och vissa svarta kvinnor). Varfr det blev diskussioner dr vid grnsen och varfr svarta mn fick stlla sig i en 100 meter lng k och vnta medan kvinnorna och barnen passerade grnsen vet jag inte.

Men iallafall, verkar som att alla kom ut till slut.

ven de mn/kvinnor som kommer frn afrika/mellanstern/indien m.m

Min personliga uppfattning r att flera av de hr mnniskorna triggade en vrede hos grnsvakterna fr att de inte fljer samma oskrivna regler som alla andra flyktingar. Lite som att trnga sig fre i kn eller dra rasistkortet direkt nr man inte fr omedelbar respons p sina krav att f passera grnsen. Finns mnga sdana smdetaljer vi frmodligen aldrig kommer f veta nt om utan alla i hela vrlden tror att grnsvakten reagerade p hudfrgen.

Detta har dremot noll med saken att gra. (Det var btw fake news om afrikanska "utbytesstudenter" som blev slagna p grund av sin hudfrg. De drog bara rasistkortet eftersom de trodde att de hade ngot att vinna p det.)
Citera
2022-03-07, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Detta har dremot noll med saken att gra. (Det var btw fake news om afrikanska "utbytesstudenter" som blev slagna p grund av sin hudfrg. De drog bara rasistkortet eftersom de trodde att de hade ngot att vinna p det.)

ven om det skulle vara fake news s har det uppfyllt sitt syfte att skapa en vldigt stark anti-ukraina opinion och strka pro-ryska sikter.

Mrker det framfrallt inom invandrargrupper dr vldigt mnga har tagit stllning fr Putin och Ryssland som befriare eller tminstone att de tror p att alla vita r rasister/fascister/nazister och d speciellt de i Polen och Ukraina.

Sdant har betydelse nr folk i gemen visar vilket land de hoppas vinner Ukraina-Ryssland kriget.
Citera
2022-03-07, 12:01
Medlem
kalkryggars avatar
Visst har Ukraina problem med nazister eller fr att vara mer korrekt typiskt hgerextrema grupper. Men det problemet verkar vi ju ha i hela vrlden med mer eller mindre strre grupper.

Men styret i Ukraina och folket jobbar sakta men skert sig bort ifrn det (precis som i alla andra lnder).

Det r mer troligt att Ryssland har ett strre nazistproblem (eftersom dom r fler mnniskor).

Att Putin anvnder detta motiv r fr att det skall lta illa. Men han sger ju massa fula saker som att Zelensky r knarkare, nazist, gycklare och kallar ledningen fr juntan. Han erknner inte ens Ukraina som en egen stat och sger att dom r olagliga. Det r ocks drfr han helt vgrar tala med Zelensky. Han agerar precis som nr vst sger att man inte talar/frhandlar med en islamist.

S Putin anvnder bara retorik och han gr det ironiskt nog precis som hgerextrema gr. Dom har ngra slagord som alla tycker lter patetiska och sen upprepar dom det outtrttligt och till sluta s brjar folk tro p det.
Citera
2022-03-07, 12:10
Medlem
Niggwards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZIZIZ
Finns det ngra som helst belgg p fljande pstende som rttfrdigar hans krig mot Ukirana ...
r det ett snt stor hot som han pstr..

S min frge stllning vad fr bevis finns det dr ute att nazismen har ett grepp om Ukriana ??? Som han nu pstr att han ska rensa bort???? Hur mycket makt och inflytande har Nazismen i Ukriana ????

Sen s klart ven om det var vldigt svrt att hitta kllor som r rtt fr det hr mnet och frgestllningen...
Sjlvklart frskte jag ta in s bra kllor som mjligt , S jag inte blir kallad rysk troll.. Jag r verkligen nyfiken om just det hr mnet och hur mycket sanningen det kan ligga i det.

Hr r lite information som jag hittade, det jag tycker r skrmmande r att om det hr hade varit i Sverige...Vad brukar man sga ingen rk utan eld ...

Frn 2014

"Men samtidigt s finns det nazister i Ukrainas nya regering"

"Detta r ju inte ett parti som r direkt jmfrbart med invandringskritiska partier i Skandinavien ssom Pia Kersgaard eller Jimmie kesson eller Sannfinlndarna utan det r en mycket radikal grupp och i Sverige samarbetar direkt med Nationaldemokraterna. S ngra steg till hger om Sverigedemokraterna"

"Den nya regeringen i Ukraina r en s kallad vergngsregering.*Det betyder att den bara har makt tills folket har valt en ny riktig regering.

Snart kommer Ukraina att ha ett nytt val. D tror inte Maria Persson Lvgren att Svoboda kommer att f lika mycket makt som dom har nu.*Fr mnga i Ukraina vill nog inte rsta p ett nazistiskt parti, sger hon"

Klla
https://sverigesradio.se/artikel/5806721

Frn 2015

"Johan, som deltagit i strider fr den hgerextrema*Azovbataljonen i Ukraina, berttar fr P1-programmet Konflikt*att styrkan begr krigsbrott"

" Det r artillerier mot civila och sdana saker, och ngon granat som dimper ner p fel stlle och tar kl p fel mnniskor"

Klla
https://sverigesradio.se/artikel/6281145

2019
"Ukrainas premirminister deltog i nazistkonsert"

"I egenskap av premirminister r Oleksij Honcharuk Ukrainas nst mktigaste politiker. Han*anses st nra*president Volodymyr Zelenskyj som nominerade honom till*posten"

https://expo.se/2019/10/ukrainas-pre...-nazistkonsert

Kan tillgga att jag tycker det r riktigt sjukt om det skulle finnas nnu mera information om fljande.
Speciellt under Zelenskyj tid som styrande d han ska vara Jude..lter ologiskt men intressant.

nda jag vet att det var vldigt mkt mer snt hr runt 2014 sen framt .. Men sen Zelenskyj blev president s verkar det ha blivit bttre frutom det dr med hans premirminister som han stod nra.. Fr det knns som Bull shit att han inte visste vad fr folk som rrde sig dr osv.

Tysk ambassad: https://mobile.twitter.com/GermanEmb...32894261211138

Sorry, but we can't stay silent on this one, it's just far too cynical. What 🇷🇺 is doing in 🇺🇦 is slaughtering innocent children, women and men for its own gain. It's definitely not "fighting Nazism". Shame on anyone who's falling for this. (Sadly, we're kinda experts on Nazism.
Citera
2022-03-07, 12:22
Medlem
Schmisss avatar
Istllet fr nazister ska du lsa gudlsa monster. Att kriga mot nazister ses i normal fallet som ngot godhjrtat. I alla fall om man ska tro vsterlandets omnipotenta massmedia. Det frsker Putin dra nytta av, tror dock inte att det gr s bra. Ukraina har inte ett nazistiskt styre. Ukraina har en judedvrg som ledare.
Citera
2022-03-07, 12:44
Medlem
Ointressant om Ukraina har nazister eller ej. Det r ingen som bett Putin blanda sig i det.
Citera
2022-03-07, 12:48
Medlem
rdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZIZIZ
/---/

Jag har "hittat" en sn hr diskussion. Gjorde du det?

(FB) Putin pratar om att dom ska rdda Ukraina frn nazister.

Skulle det inte vara mer meningsfullt att fortstta meningsutbytet dr, i stllet fr att ppna en helt ny trd med en sprkligt ytterst otymplig rubrik?
Senast redigerad av rdg 2022-03-07 kl. 12:56.
Citera
2022-03-07, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schmiss
Istllet fr nazister ska du lsa gudlsa monster. Att kriga mot nazister ses i normal fallet som ngot godhjrtat. I alla fall om man ska tro vsterlandets omnipotenta massmedia. Det frsker Putin dra nytta av, tror dock inte att det gr s bra. Ukraina har inte ett nazistiskt styre. Ukraina har en judedvrg som ledare.
Nu bestr en regering av lite mer n ledaren.
Citera
2022-03-07, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Jag har "hittat" en sn hr diskussion. Gjorde du det?

(FB) Putin pratar om att dom ska rdda Ukraina frn nazister.

Skulle det inte vara mer meningsfullt att fortstta meningsutbytet dr, i stllet fr att ppna en helt ny trd med en sprkligt ytterst otymplig rubrik?

Allts trdskaparen av den trden hade redan lagt underton att han ser Putin som den onda och det I sin tur gr s mera mnniskor som inte r opartiska skulle skriva i den trden av saker jag inte sker svar p.
PLUS jag efterfrgar information om alla kopplingar Ukriana har till Nazsim och hur starka kopplingar dem har till landets makthavare bland annat. S lmna den andra trden till dem som ville ge kopplingar till varfr inte Ukriana r nazister fr det var tv olika anfalla vinklar p mnet. Dr kan man posta allt som talar fr att dem inte r nazister.. Forumet r ju in delat i tv olika lger.. ngra som ser mera fakta som fakta och ngra som ser sina knslor som fakta och sanningen..

Bland annat har folk redan sagt ppet nr frgan har kommit om att Ukriana har nazistiska band att det finns men dem vill inte rapportera om det nu. Fr dem knner att det skulle leda den hr konflikten som pgr i Ukriana att den skulle f fel priotering.. Men att det finns sna problem r ppet erknt men dem kommer vilja gra ett snt reportage nr situation r lst i Ukriana . Fr att inte ge ljus p ngot som kan ta bort allvarligheterna i lget i Ukriana.. Jag frstr ju deras logik. Men nr man hr ngot snt s gr det mig intresserad och nyfiken att vilja veta mer om det redan nu. Speciellt nr Putin sger att han vill rensa bort Ukriana frn Nazismen..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in