Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-09, 09:45
Medlem
Fick för mig att beställa hem en färdig reflux-kolonn (dock utan kok-kärl) från aliexpress, men funderar nu på om det var en speciellt bra idé att beställa en "hel" kolonn istället för separata delar pga tullen.

Vad händer om tullen får för sig att inspektera paketet mer noggrant? Antar att jag kommer bli av med paketet, men kommer det få några fler följder?

Var en av Keglands reflux-kolonner, så det är inget enormt stort paket i alla fall.
Citera
2022-03-09, 09:54
Medlem
Zigarettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av restrained-clown
Fick för mig att beställa hem en färdig reflux-kolonn (dock utan kok-kärl) från aliexpress, men funderar nu på om det var en speciellt bra idé att beställa en "hel" kolonn istället för separata delar pga tullen.

Vad händer om tullen får för sig att inspektera paketet mer noggrant? Antar att jag kommer bli av med paketet, men kommer det få några fler följder?

Var en av Keglands reflux-kolonner, så det är inget enormt stort paket i alla fall.

Risken att den där blir tagen är nog liten, det är få människor som faktiskt förstår vad det där är och vad man ska ha det till när de väl tar en titt.
Om det mot förmodan skulle bli taget i tullen så kommer du få hem ett brev där dom vill att du ska förklara dig oftast, men i så fall vet du ju givetvis ingenting om något paket från utlandet. Du har aldrig beställt något.
Citera
2022-03-10, 19:17
Medlem
Bertil85s avatar
Det blir dock dyrt för dig även om du alltid kan neka.
Citera
2022-03-16, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Det blir dock dyrt för dig även om du alltid kan neka.

Har du något hum om hur mycket det kan handla om?

Har sett siffror på runt 30 dagsböter (plus straffskatt) för folk som blivit tagna med ett hundratal liter hembränt, men i det här fallet finns ju ingen färdig produkt
Citera
2022-03-16, 17:26
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Har du något hum om hur mycket det kan handla om?

Har sett siffror på runt 30 dagsböter (plus straffskatt) för folk som blivit tagna med ett hundratal liter hembränt, men i det här fallet finns ju ingen färdig produkt

Det är bara att neka.
Citera
2024-09-07, 22:23
Medlem
gregeruss avatar
Hur gick det för dig med denna? Fick du hem den? Är du nöjd med den. Har fundering på att skaffa mig en sån från Kegland.

Citat:

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in