Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-05-30, 21:56
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Tack.
Verkar lite för avancerat för en gamling som mig.
Nej. Det är extremt enkelt.

https://www.youtube.com/watch?v=lQ-f7RwR0oU
Citera
2022-05-30, 21:59
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Nej. Det är extremt enkelt.

https://www.youtube.com/watch?v=lQ-f7RwR0oU
Får kolla in det där i morgon.
Tack för hjälpen.
Citera
2022-05-30, 22:01
Medlem
rovmuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.J.A
Ansökte 3/5.
Inte fått det.

Gjorde dock ett ID-kort också som bara tog fem arbetsdagar. Fixade tid med skript som gav mig en tid en dag framåt.

Ska du resa på måndag ligger du nog pyrt till. Men med lite tur så.

Ansökte 2/5 ej fått det.
Citera
2022-05-30, 22:14
Medlem
oresundsbroens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovmun
Ansökte 2/5 ej fått det.
Verkar alltså som att 5-6 veckors väntetid även gäller för er som gjorde passet när det bara var 3 veckors väntetid.
Citera
2022-05-30, 22:49
Medlem
Citat:
Verkar alltså som att 5-6 veckors väntetid även gäller för er som gjorde passet när det bara var 3 veckors väntetid.

Japp.
När jag ansökte 3/5 sa de i kassan ”ca två veckor” men så försäkrade hon sig lite granna och sa ”i värsta fall kanske tre”..

Nu skiter jag i det förvisso då jag inte behöver det just nu, men ändå. Imorgon har det gått exakt fyra veckor, eller 19 arbetsdagar.
Citera
2022-05-30, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ichwill
Får kolla in det där i morgon.
Tack för hjälpen.

Gör det. Galet smidigt. Du får en tid på några dagar max.
Jag har aldrig i mitt liv sysslat med skript och visste inte vad det var. Tog mig en kvart och guiden på youtube så hade jag en tid..
Citera
2022-05-30, 23:13
Medlem
rovmuns avatar
Citat:

Citat:
Japp.
När jag ansökte 3/5 sa de i kassan ”ca två veckor” men så försäkrade hon sig lite granna och sa ”i värsta fall kanske tre”..

Nu skiter jag i det förvisso då jag inte behöver det just nu, men ändå. Imorgon har det gått exakt fyra veckor, eller 19 arbetsdagar.
På hemsidan stod det en vecka när jag bokade i slutet av april.
På plats sa de 3 veckor när jag ansökte det blev lite förvånad men tänkte det är
Helt okej. Hade jag vetat att det skulle ta längre hade jag tagit nationellt id men nu står jag utan pass eller annat. Reser inom ej på torsdag vilket nog kommer blir svårt.

Kön till provisoriskt pass är också lång och med tanke på denna situation lär den inte bli kortare alltså dels finns inga tider och sen levereras inte passen i tid så trycker lär ju öva ännu mer på provisoriska passen.
Citera
2022-05-31, 06:10
Medlem
Ichwills avatar
Citat:
Gör det. Galet smidigt. Du får en tid på några dagar max.
Jag har aldrig i mitt liv sysslat med skript och visste inte vad det var. Tog mig en kvart och guiden på youtube så hade jag en tid..
Låter spännande, får testa det ikväll efter jobbet.
Citera
2022-05-31, 13:42
Medlem
https://sverigesradio.se/artikel/pas...tt-komma-ikapp

Tredje gången den är lagad nu?
Citera
2022-05-31, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mnordh
https://sverigesradio.se/artikel/pas...tt-komma-ikapp

Tredje gången den är lagad nu?

Jag tror man håller i köerna över sommaren. Ett minskat semesterresande är en fjäder i klimathatten för stenevi.
Citera
2022-05-31, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Jag tror man håller i köerna över sommaren. Ett minskat semesterresande är en fjäder i klimathatten för stenevi.

Folk bör resa mer inom landet för att pengarna ska stanna här. Ang. passkaoset så ger det mig bara ytterligare ett argument för att nutidens människor måste man rent av hålla i handen vad de än gör.

Pappa staten ska ansvara för att kreti och pleti ska kunna komma inrusande två minuter innan resan påbörjas och kräva att de ska få ett nytt pass och det ska ske omedelbart. Det är alltid någon annans fel till att jag har problem.

De som inte klarar av att planera för ett sådan simpel sak som att ha koll på när ens pass går ut och planera därefter är knappast några som över huvud taget bör släppas ut att resa på egen fot. Möjligen med en förmyndare i så fall.
Citera
2022-05-31, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Folk bör resa mer inom landet för att pengarna ska stanna här. Ang. passkaoset så ger det mig bara ytterligare ett argument för att nutidens människor måste man rent av hålla i handen vad de än gör.

Pappa staten ska ansvara för att kreti och pleti ska kunna komma inrusande två minuter innan resan påbörjas och kräva att de ska få ett nytt pass och det ska ske omedelbart. Det är alltid någon annans fel till att jag har problem.

De som inte klarar av att planera för ett sådan simpel sak som att ha koll på när ens pass går ut och planera därefter är knappast några som över huvud taget bör släppas ut att resa på egen fot. Möjligen med en förmyndare i så fall.

Ingen har väl planerat för att det ska ta ett år att få nytt pass? Brukar du skaffa nytt pass ett år i förväg? Ok, vissa länder kräver att det ska vara ett år kvar på passet, men det är undantag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in