Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2022-12-24, 08:03
Avstängd
PalmeKillers avatar
Jag fick tid samma dag, förvisso fick man åka ut till en polisstation i en no go zone ( Flemingsberg ) och sedan tog ca 1 månad att få passet. Tidöavtalet har verkligen gjort Sverige bättre.
Citera
2022-12-25, 01:39
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Jag fick tid samma dag, förvisso fick man åka ut till en polisstation i en no go zone ( Flemingsberg ) och sedan tog ca 1 månad att få passet. Tidöavtalet har verkligen gjort Sverige bättre.

No-go zoner finns ju kvar trots tidöavtalet och alla åtgärder för att få bukt med passkaoset planerades och implementerades före tidöavtalet.

Men vi får hoppas på det bästa med tidöavtalet
Citera
2022-12-25, 15:38
Avstängd
PalmeKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
No-go zoner finns ju kvar trots tidöavtalet och alla åtgärder för att få bukt med passkaoset planerades och implementerades före tidöavtalet.

Men vi får hoppas på det bästa med tidöavtalet

No go zonerna och sossarnas miljonprogram kommer ta fler mandatpedioder att städa. Just nu sitter korrupta kommunister och styr bostadspolitiker i Stockholm, så räkna med skyhöga hyror och ännu svårare att hitta bostäder.
Citera
2023-04-14, 16:42
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Bumpar tråden. Det finns gott om tider nu verkar det som, och det med en sommarsäsong på ingång.

Men kravet på e-legitimation för att få boka finns kvar. Visade sig alltså som väntat att köerna bara var ett svepskäl för att införa ytterligare övervakning och kontroll.

Jävla lögnare. Polisen också.
Citera
2023-04-14, 21:57
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Bumpar tråden. Det finns gott om tider nu verkar det som, och det med en sommarsäsong på ingång.

Men kravet på e-legitimation för att få boka finns kvar. Visade sig alltså som väntat att köerna bara var ett svepskäl för att införa ytterligare övervakning och kontroll.

Kontroll blir det ju ändå i och med att du måste legitimera dig för att få ut ditt pass. Svårt att se vad BankID gör för skillnad egentligen.
Citera
2023-04-15, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius

Du måste ju ändå legitimera dig för att ansöka om och hämta ut passet? Hur bidrar detta till ökad kontroll? Det är ju dessutom ett sätt att hindra att kökaoset med uppbokade tider och försäljning kommer tillbaka.
Citera
2024-05-07, 13:01
Medlem
Bumpar tråden lite. Tänkte jag skulle boka in en tid redan nu då mitt pass löper ut om 1 år så man inte sitter där i skiten när det är dags. Till min förvåning fanns inte en enda ledig tid. Sitter folk och bokar upp alla tider som finns eller har polisen bara inte gjort tiderna bokningsbara i systemet ännu? Går jag framåt 13 månader får jag meddelande om att tiderna inte släppts ännu, men inget sådant meddelande 12 månader framåt. Bara text om att "inga tider tillgängliga".
Senast redigerad av Ivanhoe1881 2024-05-07 kl. 13:08.
Citera
2024-05-07, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanhoe1881
Bumpar tråden lite. Tänkte jag skulle boka in en tid redan nu då mitt pass löper ut om 1 år så man inte sitter där i skiten när det är dags. Till min förvåning fanns inte en enda ledig tid. Sitter folk och bokar upp alla tider som finns eller har polisen bara inte gjort tiderna bokningsbara i systemet ännu? Går jag framåt 13 månader får jag meddelande om att tiderna inte släppts ännu, men inget sådant meddelande 12 månader framåt. Bara text om att "inga tider tillgängliga".

De ringde från polisen nu och sa att de släpper bara tider 3 månader framåt, vilket inte riktigt stämmer då jag kollar i systemet. Där får jag tider fram t.o.m oktober månad, dvs ungefär ett halvår framåt.
Märkligt att man inte skriver "Tider för denna vecka har inte släppts än." istället för "inga lediga tider".
Citera
2024-05-07, 14:30
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
De ringde från polisen nu och sa att de släpper bara tider 3 månader framåt, vilket inte riktigt stämmer då jag kollar i systemet. Där får jag tider fram t.o.m oktober månad, dvs ungefär ett halvår framåt.
Märkligt att man inte skriver "Tider för denna vecka har inte släppts än." istället för "inga lediga tider".
Om ett år dvs 2025 så lär det vara ganska få pass som går ut då få pass förnyades våren 2020 så skulle inte tro att det kommer vara särskilt svårt att få tider då.
Citera
2024-05-07, 19:50
Medlem
Trixtons avatar
Citat:

Det är väl inte så många som vet hur kalendern ser ut om ett år, så behovet av att boka tider då kanske inte är så stort? Jag bokade häromdagen och tyckte att det fanns gott om tider den närmaste månaden. Det är väl OK, med tanke på att man som mest bara behöver göra detta vart femte år. Reser man inte så ofta kanske man kan dra ut på det längre.
Citera
2024-06-14, 14:18
Medlem
Zycores avatar
Hur är leveranstiderna just nu?
På Polisens hemsida står det 6 arbetsdagar men hur ser det ut i verkligheten?
Citera
2024-06-15, 08:37
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zycore
Hur är leveranstiderna just nu?
På Polisens hemsida står det 6 arbetsdagar men hur ser det ut i verkligheten?

Kunde hämta mitt efter 5 dagar här i Stockholm.

Hämtade ut det förra veckan kan tilläggas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in