Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-12, 09:08
Medlem
NicoNihilists avatar
Mina skäl att hålla på Ryssland är flera med några är:
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?
Citera
2022-03-12, 09:11
Medlem
NicoNihilists avatar
Tilläggas kan att det för "invasionen" av Ukraina fanns goda skäl men bortsett från det åter till frågan om varför. Dessutom har jag personligen starkare band till Ukraina och ukrainare än till Ryssland men jag väljer sida utifrån vad som är rättvist. Gör även ni det eller följer ni bara allmän opinion...?
Citera
2022-03-12, 09:20
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Jag hatar inte ryssar. Men jag är självklart på Ukrainas sida.

Varför? För att Putin valde starta ett krig mot ett oskyldigt och fredligt folk.
Citera
2022-03-12, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NicoNihilist
1. Ryssland slåss ensamt mot världen och övermakten Nato. Brukar sympatisera med den svage parten.
2. Putin är förvisso en semi-diktator men är ärlig till skillnad från Zelenskij som är en judisk västlakej.
3. Jag är för mångfald där inte allt ska styras från Bryssel och Nato. Pipiga svenskar är jag trött på.

Förutom att det enligt västerländsk media var Ryssland som "invaderade" Ukraina, vilka är då era verkliga skäl till att hålla på Ukraina och hata ryssar? Hur tänker/känner ni och varför?

Oavsett allt vad du skriver så kan man helt enkelt inte heja på ett land som brutalt invaderar ett annat. Du kan tycka illa om väst och NATO. Du kan tycka Putin verkar trevlig. Men så kan man helt enkelt inte göra. Den stora majoriteten av folket i Ukraina vill inte tillhöra Ryssland och då kan man inte bara tvinga dem. Ryssland är världens största land till ytan och har mest naturresurser. De måste nöja sig med det precis som alla andra länder får nöja sig med vad de har. Att ryssarna inte har några vänner i världen kanske inte bara kan skyllas på andra och de får ju inte fler vänner när de går in och slaktar sina grannar.
Citera
2022-03-12, 09:22
Medlem
Duvlorts avatar
Ryssland är och har alltid varit jobbiga, under kommunisttiden och nu när de leker kapitalism.
Allt de rör vid förstörs, statsfinansierad doping.
De är som det jobbiga fyllot på bussen med för mycket muskler men med en liten hjärna.
Finns inget med Ryssland som är gott.
Citera
2022-03-12, 09:24
Medlem
Citat:

För att det är ryska vapen som dödar väldigt många oskyldiga civila i deras hem. Det tycker inte jag är coolt.
Citera
2022-03-12, 09:36
Medlem
NicoNihilists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Ryssland är och har alltid varit jobbiga, under kommunisttiden och nu när de leker kapitalism.
Allt de rör vid förstörs, statsfinansierad doping.
De är som det jobbiga fyllot på bussen med för mycket muskler men med en liten hjärna.
Finns inget med Ryssland som är gott.
Okej det köper jag. Det var troligtvis en sanningsenlig känsla satt i ord. Huruvida Ryssland är det anabola-pumpade fyllot längs bak i bussen eller inte låter jag dock vara osagt. Vill nämligen varken ha Putin eller 40 miljoner nazister som ska korsfästa mig efter mig.
Citera
2022-03-12, 09:40
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Okej det köper jag. Det var troligtvis en sanningsenlig känsla satt i ord. Huruvida Ryssland är det anabola-pumpade fyllot längs bak i bussen eller inte låter jag dock vara osagt. Vill nämligen varken ha Putin eller 40 miljoner nazister efter mig.
Ryssland har mer kärnvapen än någon annan i världen så det är knappast någon svag part.
Deras armé räknas som tredje starkast i världen efter USA och Kina.
Är det någon som är svaga parter i detta krig så är det Krim, Luhansk, Donetsk, Georgien, Moldavien och Ukraina.

Sen så samarbetar ju Ryssland med Nordkorea, Brasilien och Kina så du ska heller inte tro att det är någon svag part jämför med Nato eller EU, däremot låtsas Kina gärna vara svagt för att få in mer bidrag.
Citera
2022-03-12, 09:42
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Okej det köper jag. Det var troligtvis en sanningsenlig känsla satt i ord. Huruvida Ryssland är det anabola-pumpade fyllot längs bak i bussen eller inte låter jag dock vara osagt. Vill nämligen varken ha Putin eller 40 miljoner nazister som ska korsfästa mig efter mig.

Det är också typiskt Ryssland, man slogs mot tyskarna under andra världskriget (när man inte gick i pakt med dom). Men ändå finns det 100.000 tals nynazister i Ryssland. Vad är det för något fel på dom?
Citera
2022-03-12, 09:42
Medlem
Citat:

Jag vill börja med att deklarera att jag absolut inte har något Ryss hat men jag hatar
vad det Ryska ledarskapet i kreml håller på med och vill verka för i möjligaste mån
få stop på vansinnet med dom få medel jag har till buds.
Citera
2022-03-12, 09:48
Medlem
Citat:

Jaha så du har gått på den ryska propagandan om att alla Ukrainare är nazister. För det första så är ju presidenten jude så han kan knappast vara nazist i alla fall och inte hans väljare.
Det finns några nazister i ett parti som heter Svoboda. Men de är inte stora nog att ens komma in i parlamentet.
Putin är fixerad vid nazismen enda sedan han föddes. Hans familj drabbades under belägringen av St Petersburg och hans bror dog.
Efter andra världskriget så fick Sovjet revansch och lyckades göra hela Östeuropa till lydstater. Men sedan kollapsade Sovjet och förlorade kontrollen. Detta anser Putin vara den största katastrofen i modern tid och nu skall han ta tillbaka det man förlorade om det så skall leda till jordens undergång.
Citera
2022-03-12, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AgentJoyBoy
Jag hatar inte ryssar. Men jag är självklart på Ukrainas sida.

Varför? För att Putin valde starta ett krig mot ett oskyldigt och fredligt folk.

Har du missat att dom inte alls har varit speciellt fredliga sista 8 åren eller?

För övrigt håller jag inte på nån och ser ingen poäng med att välja sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in