Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-03-12, 13:52
  #1
Medlem
Freiderichs avatar
Igår såg jag Flashback Forever Showen i Lund.
Jag har lyssnat på podden sen dess begynnelse och var förväntansfull för showen.
Tyckte showen var rolig och värd slanten! Ni som lyssnar på podden ska ni se showen? Har ni sett den?
Citera
2022-03-12, 14:02
  #2
Medlem
Freiderichs avatar
Mia - De skämtade om hennes nervositet inför showen genom att ha på sig ett bälte med stolsben så hon kunde sätta sig ner och samla sig som hon hade på sig delar av showen. Emma och Ina har man sätt på tv/youtube och det var kul att äntligen få se henne agera och inte bara lyssna.

Emma De skämtade om hennes högljuddhet och att hon lätt snackar politik och feminism och att de andra två fick hindra henne att politisera showen.

Ina De skämtade om att hon är lite bortglömd i den stora FBF-tråden. Ina knyter samman de andra två och gör en bra trio.

Emma bjöd på lite Estonia-sång vilket jag hade förväntansfullt hoppats på. Mia bjöd på norsk dunk med Schlacken och fittan snorta koka hela dan.

Ina bjöd på bra show men hennes egna del var att hon diskuterade hur historiska karaktärer och hur krig/revolutioner skapades pga homosexualitet. Förstod inte riktigt det roliga med den delen av showen och tycker mig inte minnas att det är något som tagits upp i podden förut.

I det stora hela flöt showen på bra och man glömde ibland bort att det fanns ett manus och regi och det kändes spontant. Rekommenderar ni som gillar podden att se showen och ni andra får väl vara stolta över att detta forum gått från pojkrum till teaterscener på bästa sändningstid.

De balanserade väl mellan att showa om gamla segment från podden och nytt material.

Min sambo fick en uppblåsbara Barbara i huvet så showen får 10/10 (felix style)
Citera
2022-03-13, 21:00
  #3
Medlem
Hur mycket "show" var det då? Då menar jag typ spex, dansnummer etc.
Podden är oftast rolig men har klurat lite på hur väl det går att överföra konceptet till något som faktiskt är kul att titta på live...
Citera
2022-03-14, 12:22
  #4
Medlem
Freiderichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Hur mycket "show" var det då? Då menar jag typ spex, dansnummer etc.
Podden är oftast rolig men har klurat lite på hur väl det går att överföra konceptet till något som faktiskt är kul att titta på live...

Det var ju ingen livepodd så det var mycket rörelse över scen förutom de sångnummer och interaktion med publiken. Det var referenser till tidigare avsnitt snarare än köra safe och göra om segment live. Några sångummer som nämnt kördes rakt av från podden men annars var det unikt material. Förutom att det var kul att se tjejjorna live så kändes det som ett "best of FBF live" snarare än en teater/musikal eller livepodd.

Förutom att de hade basen i tråden om podden så var det även en bas angående de som personer. Mias "blyghet", Emmas ofiltrerade skrytighet och Inas intresse för historia och hi-fi, teknik, musik osv.
Citera
2022-03-17, 21:24
  #5
Medlem
NidarosGnomens avatar
Jag hade inte tänkt att gå först, men när jag gick in och kollade biljetter så fanns det en enda kvar i min hemstad, så jag passade på och bokade en. Jag har längtat efter evenemang under nedstägningen av Sverige, så jag har bokat upp hela kalendern med olika evenemang och konserter nu.

Det är första gången jag går på den här typen av evenemang själv, men det ska bli kul. Mina förväntningar är rätt låga, även om jag älskar deras podcast.
Citera
2022-03-18, 10:26
  #6
Medlem
turbobusss avatar
Jag tyckte att den hade rätt bra tempo, inga ställen där man kände "Hur länge till ska de köra den här sketchen?". Att de körde några publikfavoriter var ju väntat, men fan, det är ju favoriter av en anledning. Hoppas man på någon deep cut eller oväntad referens, så lär man bli besviken. Men bra föreställning är alltid en bra föreställning!

Skulle sätta betyget 7-8/10. Väl genomfört, men lite förutsägbart.
Citera
2022-03-18, 22:08
  #7
Medlem
Var på föreställningen i Varberg idag.
Jag gillar podden mycket (med ett avsnitt per vecka går det inte att vara superkul jämnt men jag tycker de har generellt hög kvalitet) men hade inga förväntningar.
Grymt positivt överraskad, bra tempo och en skön mix av nytt material med inblandning av lite klassiker.
Dessutom snyggt rent sceniskt.
Rätt sugen på att avsluta med klassiska Flashback deviser men det är nog bara jag som tycker det är kul.
Citera
2022-03-19, 13:13
  #8
Medlem
28k8s avatar
Såg också showen i Varberg. Ryckiga svängningar från cringe till skratt. Välproducerad och koreografiskt genomarbetad. Bäst: Sommarpraten. Sämst: Tjejerna hackar på varandras personliga svagheter och använder dem som humormaterial. Onödigt då det finns mer än nog material här på FB. Varför inte använda deras egenheter på ett positivt sätt istället? Dessutom stundtals så buskis att Stefan & Krister bleknar.
Citera
2022-03-19, 20:06
  #9
Medlem
Nu kör vi!

Halmstad !
Citera
2022-03-21, 18:08
  #10
Medlem
Freiderichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 28k8
Såg också showen i Varberg. Ryckiga svängningar från cringe till skratt. Välproducerad och koreografiskt genomarbetad. Bäst: Sommarpraten. Sämst: Tjejerna hackar på varandras personliga svagheter och använder dem som humormaterial. Onödigt då det finns mer än nog material här på FB. Varför inte använda deras egenheter på ett positivt sätt istället? Dessutom stundtals så buskis att Stefan & Krister bleknar.

Gillade också sommarpraten mycket. Det kändes som ett smart och självklart segment som utfördes roligt.
Citera
2022-03-21, 18:10
  #11
Medlem
Freiderichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NidarosGnomen
Jag hade inte tänkt att gå först, men när jag gick in och kollade biljetter så fanns det en enda kvar i min hemstad, så jag passade på och bokade en.

Citat:
Ursprungligen postat av brimfull
Nu kör vi!

Halmstad !

Vad tyckte ni?
Ni som var i Halmstad, gjorde de något särskilt iom att Emma är i från trakten?
Citera
2022-03-29, 20:27
  #12
Medlem
Har tittat på show. Ganska kul. 3 av 3 slidjur! 🙅‍♀️🙆‍♀️🤷‍♀️
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback