Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-10, 15:55
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vandermark
Inga bra spel till Wii U?

The Legend of Zelda: Breath of the Wild
Super Mario 3D World
Super Smash Bros. for Wii U
Bayonetta 2
Mario Kart 8
Super Mario Maker
Pikmin 3
New Super Mario Bros. U
Donkey Kong Country: Tropical Freeze
Xenoblade Chronicles X

De få okej spelen som utvecklades för Wii U, gör sig bättre på Switchen. Wii U har inget existensberättigande nu. Wii U var en baksmälla för Nintendo. Inte en enda gång tidigare har en konsol haft så få bra spel. Det var så lätträknande att de som förstod att konsolen inte var en dyr handkontroll.. ändå valde att inte köpa den. Det går inte att sminka en gris, därför bör du inte försöka. Ibland sker misstag, Wii U var ett sådant.

TLZ: Breath of the Wild (Switch) & TLZ släpptes för Switch och Wii U samtidigt..
Pikmin 3 (Switch)
Bayonetta 2 (Switch)
Donkey Kong Country: Tropical Freeze (Switch)
New Super Mario Bros. U (Switch)
Super Mario Maker (Switch)
Super Mario 3D World (Switch)
Xenoblade Chronicles X - Är det enda okej spelet som inte har portats ännu.
Mario Kart har blivit lite same-same, det ska alltid finnas en per konsol, visst spelet är bra. Men knappast ett spel man köper en ny konsol för.
Super Smash Bros är bara ytterligare ett försök att kapitalisera på Melees framgång. Melee är det bättre alternativet.

Pikmin 3 är inte i närheten av lika bra som Pikmin 1 & 2.. Det finns en anledning till varför de fick porta alla vettiga spelen vidare. Ingen tyckte om Wii U.
__________________
Senast redigerad av Vojvod 2023-02-10 kl. 16:09.
Citera
2023-02-10, 16:06
  #122
Medlem
Gavins-Friends avatar
N64 är den konsol som åldrats sämst av alla. Det var imponerande för sin tid men nu ser det ut som skit. SNES och NES som kom långt tidigare håller mycket för det är 2D och Gamecube som kom efter N64 fick bort den där kantigheten. PS1 var lite kantigt det också men inte lika mycket som N64.

Citat:
Ursprungligen postat av Vojvod
De få okej spelen som utvecklades för Wii U, gör sig bättre på Switchen. Wii U har inget existensberättigande nu. Wii U var en baksmälla för Nintendo.

TLZ: Breath of the Wild (Switch) & TLZ släpptes för Switch och Wii U samtidigt..
Pikmin 3 (Switch)
Bayonetta 2 (Switch)
Donkey Kong Country: Tropical Freeze (Switch)
New Super Mario Bros. U (Switch)
Super Mario Maker (Switch)
Super Mario 3D World (Switch)
Xenoblade Chronicles X - Är det enda okej spelet som inte har portats ännu.
Mario Kart har blivit lite same-same, det ska alltid finnas en per konsol, visst spelet är bra. Men knappast ett spel man köper en ny konsol för.
Super Smash Bros är bara ytterligare ett försök att kapitalisera på Melees framgång. Melee är det bättre alternativet.

Pikmin 3 är inte i närheten av lika bra som Pikmin 1 & 2.. Det finns en anledning till varför de fick porta alla vettiga spelen vidare. Ingen tyckte om Wii U.
Håller inte med. Wii U är den mest underskattade konsolen. Jag har ägt både Wii U och Switch. Att Nintendo inte släppt Wind Waker och Twilight Princess HD till Switch gör det värt att fortfarande ha en Wii U. Som konsol i sig var den bra. Nintendo misslyckades dock totalt med marknadsföringen.
__________________
Senast redigerad av Gavins-Friend 2023-02-10 kl. 16:10.
Citera
2023-02-10, 16:10
  #123
Medlem
Awkwardmans avatar
Jag tillhör dom som hade svårt för N64 redan när det var nytt. Har aldrig fattat tjusningen med Mario 64. Smw är ett så mycket bättre spel på alla plan.

Jämför Klonoa (Ps1) med Mario (n64). Usch
Citera
2023-02-10, 16:13
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
N64 är den konsol som åldrats sämst av alla. Det var imponerande för sin tid men nu ser det ut som skit. SNES och NES som kom långt tidigare håller mycket för det är 2D och Gamecube som kom efter N64 fick bort den där kantigheten. PS1 var lite kantigt det också men inte lika mycket som N64.


Håller inte med. Wii U är den mest underskattade konsolen. Jag har ägt både Wii U och Switch. Att Nintendo inte släppt Wind Waker och Twilight Princess HD till Switch gör det värt att fortfarande ha en Wii U. Som konsol i sig var den bra. Nintendo misslyckades dock totalt med marknadsföringen.

Där kom du faktiskt med en poäng jag inte hade tänkt på. HD versionerna är trevliga. Men jag spelar nog fortfarande hellre Twilight Princess och Wind Waker med GC kontrollen så som det var tänkt. Marknadsföringen var katastrof, ja.
Citera
2023-02-10, 16:25
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vojvod
De få okej spelen som utvecklades för Wii U, gör sig bättre på Switchen. Wii U har inget existensberättigande nu. Wii U var en baksmälla för Nintendo. Inte en enda gång tidigare har en konsol haft så få bra spel. Det var så lätträknande att de som förstod att konsolen inte var en dyr handkontroll.. ändå valde att inte köpa den. Det går inte att sminka en gris, därför bör du inte försöka. Ibland sker misstag, Wii U var ett sådant.

TLZ: Breath of the Wild (Switch) & TLZ släpptes för Switch och Wii U samtidigt..
Pikmin 3 (Switch)
Bayonetta 2 (Switch)
Donkey Kong Country: Tropical Freeze (Switch)
New Super Mario Bros. U (Switch)
Super Mario Maker (Switch)
Super Mario 3D World (Switch)
Xenoblade Chronicles X - Är det enda okej spelet som inte har portats ännu.
Mario Kart har blivit lite same-same, det ska alltid finnas en per konsol, visst spelet är bra. Men knappast ett spel man köper en ny konsol för.
Super Smash Bros är bara ytterligare ett försök att kapitalisera på Melees framgång. Melee är det bättre alternativet.

Pikmin 3 är inte i närheten av lika bra som Pikmin 1 & 2.. Det finns en anledning till varför de fick porta alla vettiga spelen vidare. Ingen tyckte om Wii U.
Har Switch ens tio bra exklusiva spel? De flesta är ju bara portar från Wii U.
Citera
2023-02-10, 16:35
  #126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vandermark
Har Switch ens tio bra exklusiva spel? De flesta är ju bara portar från Wii U.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Släpptes med tanke på Switchen)
Super Mario Odyssey
Kirby and the Forgotten Land
The Legend of Zelda: Link’s Awakening
Fire Emblem: Three Houses
Luigi's Mansion 3
Animal Crossing: New Horizons
Fast RMX (Underbart om man tycker om F-Zero GX till GC och N64)
Yoshi’s Crafted World
Metroid Dread

Det går att argumentera för att Paper Mario: Origami King ska vara på denna lista också. Jämfört med Paper Mario: Color Splash, så är det ett bra Paper Mario spel. Men det kan inte jämföra sig med Thousand Year Door eller N64 varianten.

Där har du tio stycken. Om man tycker om Pokémon så finns det fler.
__________________
Senast redigerad av Vojvod 2023-02-10 kl. 16:52.
Citera
2023-02-10, 17:07
  #127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Randomish
Jag fick feeling imorse och dammade av mitt gamla N64 kopplade upp det mot en gammal CRT tv jag har och slog i Majoras mask!

Tänkte för mig själv ooooohboooy! Ska sitta och spela hela dagen och återuppleva gamla minnen från barndomen, Men ack så fel jag hade.

Spelet känns helt ospelbart, fps:en är så låg så det känns som att allt laggar kraftfullt, texturerna så suddiga så man ser inte ens vad som är på skärmen, kontrollerna så stela och klumpiga så man blev åksjuk av att spela.

Är det fler som känt denna besvikelse när ni spelat på gamla konsoler?
Är det något man kan vänja om sig med och ändå spela eller är det bara att förpassa N64 till det förgångna?

Jag skulle rekommendera att spela N64 med emulator och mods som highres texturer. Konsolen håller inte bra idag tyvärr. Men bra spel fanns det! Ocarina of time, blast corps gillade jag, mario 64 osv. Kontrollen är lite konstig också, bättre att spela med en modern kontroll.
Citera
2023-02-10, 19:52
  #128
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vojvod
Där kom du faktiskt med en poäng jag inte hade tänkt på. HD versionerna är trevliga. Men jag spelar nog fortfarande hellre Twilight Princess och Wind Waker med GC kontrollen så som det var tänkt. Marknadsföringen var katastrof, ja.
Nu går vi väldigt off topic. Men gamepaden man fick till Wii U funkade skitbra till Zelda WW och TP HD. Kartan och items var på gamepaden medan spelet var igång. Uppskalad grafik plus några quality of life improvements gör att det inte finns någon anledning att välja Gamecube-versionerna framför de som finns till Wii U. Vill man spela med Gamecube-kontroll gissar jag att det går att komma runt på nåt sätt.

Jag har väntat i 6år på att Nintendo ska porta över de till Switch. Hursomhelst. Wii U hade bra spel, var en sjukt underskattad konsol där gamepad funkade bra och du kunde använda det som ett Wii med dildo-kontroller. För sin tid bättre än Switch tycker jag tom.

För att få detta till topic så kan man väl säga att Wii U-spel åldrats helt okej. Det var den där fula kantigheten N64 hade. Att Nintendo inte släppt 3DS-versionerna av OOT och MM till Switch som ser 10x bättre ut på 3DS än originalen på N64 är riktigt dåligt.
Citera
2023-02-10, 19:56
  #129
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Har en Atari VCS 2600 i orginal version med NTSC inte PAL. Går det ens koppla till den en modern TV?

Om du scrollar högst upp på sidan ser du vilken tråd du skriver i.
Citera
2023-02-10, 20:01
  #130
Medlem
PalmeKillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Om du scrollar högst upp på sidan ser du vilken tråd du skriver i.

Men det är samma generation TV spel.
Citera
2023-02-10, 20:55
  #131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Nu går vi väldigt off topic. Men gamepaden man fick till Wii U funkade skitbra till Zelda WW och TP HD. Kartan och items var på gamepaden medan spelet var igång. Uppskalad grafik plus några quality of life improvements gör att det inte finns någon anledning att välja Gamecube-versionerna framför de som finns till Wii U. Vill man spela med Gamecube-kontroll gissar jag att det går att komma runt på nåt sätt.

Jag har väntat i 6år på att Nintendo ska porta över de till Switch. Hursomhelst. Wii U hade bra spel, var en sjukt underskattad konsol där gamepad funkade bra och du kunde använda det som ett Wii med dildo-kontroller. För sin tid bättre än Switch tycker jag tom.

För att få detta till topic så kan man väl säga att Wii U-spel åldrats helt okej. Det var den där fula kantigheten N64 hade. Att Nintendo inte släppt 3DS-versionerna av OOT och MM till Switch som ser 10x bättre ut på 3DS än originalen på N64 är riktigt dåligt.

Wind Waker ser underbart ut på GC pågrund av cel shading så det behövs inte något HD där. Världen/Kartan i Twilight Princess är helt inverterad på Wii och Wii U, Link använder sin högra hand istället för sin vänstra. Att slippa ha en extra konsol vars nästintill alla dugliga spel är portade till en senare generation gör det värt att inte skaffa ett Wii U eller att använda sitt gamla. Men vi har uppenbarligen olika åsikter där. Att Wii U inte är bakåtkompatibel med GC är också en nackdel.

Med Wii + Switch så kan du spela:
1. GC-spel
2. Wii-spel
3. Bra Wii U spel portade till switch
4. Givetvis alla nya switch-spel
Du får alltså 4 generationers konsoler i ett paket av 2..

Med ett Wii U + Switch får du behålla de dåliga Wii U spelen och möjlighet att spela de nya switch-spelen och de gamla Wii-spelen. Det säger sig självt vilket som är rimligast.

I övrigt håller jag med dig om N64
__________________
Senast redigerad av Vojvod 2023-02-10 kl. 21:14.
Citera
2023-02-10, 21:57
  #132
Medlem
BigFatCones avatar
Ärligt talat så tyckte jag att det var ospelbart redan då. Playstation vann den generation på walk-over.
Jag ger dock Nintendo slack eftersom 3D för konsoler var helt nytt och man visste inte vad som funkade.

Edit:

Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
För mig är inte PS inte för riktiga gamers, och allra minst nostalgi. Den är gjord för skitungar som inte respekterar riktiga klassiker som zelda. I deras värld är mario kart typ början av 1900..
Sån fantastiskt tur för oss andra att dina åsikter inte spelar någon roll. I min familj hade vi konsoler från Sega, Nintendo och sen Sony när det väl begav sig. Jag plockade till exempel upp min första handkontroll i mitten av 80-talet, 86 kanske, och har spelat varenda större konsol, och några mindre, sen dess. För att inte tala om alla timmar på PC som jag har.

Men jag är inte riktigt gamer för att jag hade, minns och gillar PS1 mer än Nintendo?
Niggah, please.
__________________
Senast redigerad av BigFatCone 2023-02-10 kl. 22:02.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback