Ska bli intressant att se om ni känner samma beundran och respekt för de svenskar som kommer protestera och hamnar i fängelse, om Sverige hamnar i krig någon gång. Läs i mitt förra inlägg om vad Sverige gör mot landsförrädare:
Och vad tycker ni om de värnpliktiga som inte vill delta i krig och därför flyr landet?
Är de "desertörer" och landsförrädare och förtjänar att hamna i fängelse?
Jag tycker att de är hjältar, eftersom ju färre värnpliktiga som deltar i ett krig, desto mindre krigande blir det.
Och jag kommer nog att vägra allt deltagande om Sverige hamnar i krig. Iallafall om nuvarande regering styr, eftersom de uppenbarligen är helt inkompetenta när det gäller att bevara freden i Sverige, i och med att de stöttar Ukraina militärt och skickar vapen till dem.
Och med det sagt så kan jag och alla andra krigsvägrare, kanske bli åtalade redan nu för "förberedelse till landsförräderi":
"2 § Den som, med uppsåt att utföra eller främja brott,
1. tar emot eller lämnar pengar eller annat som betalning för ett brott eller för att täcka kostnader för utförande av ett brott, eller
2. skaffar, tillverkar, lämnar, tar emot, förvarar, transporterar, sammanställer eller tar annan liknande befattning med något som är särskilt ägnat att användas som hjälpmedel vid ett brott,
ska i de fall det särskilt anges dömas för förberedelse till brottet, om han eller hon inte har gjort sig skyldig till fullbordat brott eller försök."
https://www.riksdagen.se/sv/dokument...0_sfs-1962-700
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/F%C3...lse_till_brott
Det räcker kanske som bevis om vi har packat väskor och förberett oss på att fly landet om kriget kommer.
Inse nu allihopa att Sverige är minst lika mycket diktatur som Ryssland, och att Sverige också har begått krigsbrott, genom att delta i krig startade av USA och Storbrittanien mfl.
Det jag just skrev kallas nog landsförräderi, men det gäller bara när Sverige är i krig. Och det är vi väl inte, vi stöttar ju bara Ukraina militärt, som är i krig mot Ryssland. Eller är vi kanske i krig mot Ryssland ändå?
Hur som helst så är jag rädd för vad som kan hända mot alla med "fel" åsikt i Sverige snart.