• 1
  • 2
2022-03-15, 09:51
Medlem
Exempel

Nu 0315 är högvinsten i Eurojackpot otroliga 953 miljoner SKR.
I Finland och övriga Europa är det 89 000 000 EURO vilket ger 1 miljard 31 miljoner skr enligt Forex.
En totalt oförklarlig mellanskillnad på 78 miljoner SKR.

Företaget Svenskaspel har systematiskt hållt på så i alla år med Eurojackpot. - Svenskar vinner mindre än andra Europeer och måste betala betydligt mer för att spela. - Idag handlar det totalt om multimiljardbelopp som försvinner i "tomma intet". Vinsterna i Eurojackpot betalas ut i EURO. Svenska spel "omvandlar" dessa till skr och 78 miljoner "försvinner"

På detta så betalar Europeen 2 Euro per rad. Svenskaspel kräver och har alltid krävt 25 skr. Även när Euron varit under 10 skr.

Alltså Var tar all mellanskillnad vägen. VEM tar mellanskillnaden? Var förvinner pengarna vecka efter vecka?

Finska spelsidan 89 000 000 Euro delas ut. = 1 miljard 31 miljoner skr och raden kostar 2 Euro.
https://www.veikkaus.fi/sv/etusivu
Senast redigerad av Kulturmarxist 2022-03-15 kl. 10:09.
Citera
2022-03-15, 09:55
Medlem
vividcarrots avatar
Ta betalt i EURO då ditt jäkla snille. Du tror att konverteringen är gratis antar jag?

Kul att du säger att Svenskaspel blåser sina kunder när alla sorts spel blåser folk i olika grad. Ge fan i att spela så slipper du bli blåst.
Citera
2022-03-15, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vividcarrot
Ta betalt i EURO då ditt jäkla snille. Du tror att konverteringen är gratis antar jag?

Kul att du säger att Svenskaspel blåser sina kunder när alla sorts spel blåser folk i olika grad. Ge fan i att spela så slipper du bli blåst.

Enligt Forex ger det 1 miljard 31 miljoner med deras "avgift". Jag vet inte vilken scambank Svenskaspel tydligen lallar med. Vi snackar om att 6-7% av vinsterna "försvinner" hos svenskaspel.

Svenskapel betalar bara ut i SKR och sedan måste du alltså själv växla till Euro och därmed förlora ännu mer miljoner. Ingen normal människa vill ha SKR med den inflation och det prisrally vi har idag. 1000 DKK kostar 1530 SKR nu.
Senast redigerad av Kulturmarxist 2022-03-15 kl. 10:13.
Citera
2022-03-15, 10:01
Medlem
Anti-WOGs avatar
Men är vinsten skattefri i Finland och Tyskland som den är i Sverige?
Citera
2022-03-15, 10:02
Medlem
vividcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Svenskapel betalar bara ut i SKR och sedan måste du alltså själv växla till Euro och därmed förlora ännu mer miljoner. Ingen normal människa vill ha SKR med den inflation och det prisrally vi har idag. 1000 DKKK kostar 1530 Skr nu.

Åk till Finland och öppna ett finskt bankkonto. Problem solved.
Citera
2022-03-15, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Men är vinsten skattefri i Finland och Tyskland som den är i Sverige?

Ja- Det är bara i USA man betalar skatt på vinster.
Citera
2022-03-15, 10:05
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ja- Det är bara i USA man betalar skatt på vinster.
Ok.
Citera
2022-03-15, 10:07
Medlem
Citat:

Du menar att alla svenskar som spelar på Eurojackpot skall åka till Finland för att Svenskaspel "trollar bort" flera miljarder per år.
Citera
2022-03-15, 10:23
Medlem
Milton.Millss avatar
Citat:
Du menar att alla svenskar som spelar på Eurojackpot skall åka till Finland för att Svenskaspel "trollar bort" flera miljarder per år.
Ja det menar moroten. Jag menar att det bästa är att sluta spela Eurojackpot helt.
Citera
2022-03-15, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milton.Mills
Ja det menar moroten. Jag menar att det bästa är att sluta spela Eurojackpot helt.

Och det bästa är att alla slutar tanka bensin i sina bilar.

Frågeställningen i denna tråd är "var i helvete försvinner alla pengarna från Svenska spel" "Var tar alla pengarna vägen"? (Flera MIljarder)
Citera
2022-03-15, 10:47
Avstängd
WatchItNows avatar
Citat:
Det är faktiskt intressant. Om man vinner något större belopp på ett Euro-lotteri så bör man omedelbart hitta någon som tar ut vinsten åt dig i det landet. Jag kan inget om lotterier, men jag antar att lotterna inte är personliga eller landsbundna, och att skattesatser skiljer sig rejält.

TS bör notera att SEK svajar enormt mot EUR i värde under kriget och tar man ut sin vinst rätt dag i rätt valuta kan man säkert tjäna 5% extra.

Jag är matematiker och har aldrig spelat en enda krona i hela mitt liv. Det är ju totalt meningslöst att lägga ut 1000 kr och i snitt vinna 500 kr. Att människan är optimistisk och inte klarar att förstå att det är en chans på 45000 att slå 6 sexor på raken med tärning t.ex är ett hjärnfel som spel utnyttjar.
Senast redigerad av WatchItNow 2022-03-15 kl. 10:49.
Citera
2022-03-15, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WatchItNow
Det är faktiskt intressant. Om man vinner något större belopp på ett Euro-lotteri så bör man omedelbart hitta någon som tar ut vinsten åt dig i det landet. Jag kan inget om lotterier, men jag antar att lotterna inte är personliga eller landsbundna, och att skattesatser skiljer sig rejält.

TS bör notera att SEK svajar enormt mot EUR i värde under kriget och tar man ut sin vinst rätt dag i rätt valuta kan man säkert tjäna 5% extra.

Jag är matematiker och har aldrig spelat en enda krona i hela mitt liv. Det är ju totalt meningslöst att lägga ut 1000 kr och i snitt vinna 500 kr. Att människan är optimistisk och inte klarar att förstå att det är en chans på 45000 att slå 6 sexor på raken med tärning t.ex är ett hjärnfel som spel utnyttjar.

Denna tråd handlar om att företaget svenskaspel i decennier blåst svenskar på ca 6-7% av alla vinster från Eurojackpot och ingen vet var dessa pengar tagit vägen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in