Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-03-17, 19:01
  #1
Medlem
ningudos avatar
Föreställ dig en person som har en heltidssyssla men som ändå har en hel tid över och ser nu över möjligheten att öka inkomsten med ett flexibelt extraknäck. Flexibilitet och att jobba hemifrån är två viktiga faktorer. Ponera att personen är helt oerfaren i programmering eller någon annan skill som kan användas på distans. Vilket jobba-hemifrån-skill vore bäst att investera i? Inlärning sker på egen hand genom böcker och internet resurser.

Här är några idéer:
Videoedit
Autocad
Designa webbsidor
Web development


Jag ser tre faser:
1. Inlärning 100-200h
2. Praktik 100-200h (börja ta lågbetalda jobb för att börja få in review samtidigt som man slipar på sina skills).
3. Extraknäcka med högre priser

Fiverr är bara ett exempel kan vara vilket gigföretag som helst.
Citera
2022-03-17, 19:06
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Föreställ dig en person som har en heltidssyssla men som ändå har en hel tid över och ser nu över möjligheten att öka inkomsten med ett flexibelt extraknäck. Flexibilitet och att jobba hemifrån är två viktiga faktorer. Ponera att personen är helt oerfaren i programmering eller någon annan skill som kan användas på distans. Vilket jobba-hemifrån-skill vore bäst att investera i? Inlärning sker på egen hand genom böcker och internet resurser.

Här är några idéer:
Videoedit
Autocad
Designa webbsidor
Web development


Jag ser tre faser:
1. Inlärning 100-200h
2. Praktik 100-200h (börja ta lågbetalda jobb för att börja få in review samtidigt som man slipar på sina skills).
3. Extraknäcka med högre priser

Fiverr är bara ett exempel kan vara vilket gigföretag som helst.


Satsa på att lära dig flytspackling eller något sånt.

De som har råd med seriösa webbsidor köper inte av en fiverr artist och de som inte har råd gör gratis egna luffiga.
Citera
2022-03-17, 19:11
  #3
Medlem
ningudos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddyrosevelt
Satsa på att lära dig flytspackling eller något sånt.

De som har råd med seriösa webbsidor köper inte av en fiverr artist och de som inte har råd gör gratis egna luffiga.
"Flexibilitet och att jobba hemifrån är två viktiga faktorer".

Jag förstår för övrigt att man inte blir rik med att extraknäcka på gigföretag.
Citera
2022-03-17, 20:39
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Föreställ dig en person som har en heltidssyssla men som ändå har en hel tid över och ser nu över möjligheten att öka inkomsten med ett flexibelt extraknäck. Flexibilitet och att jobba hemifrån är två viktiga faktorer. Ponera att personen är helt oerfaren i programmering eller någon annan skill som kan användas på distans. Vilket jobba-hemifrån-skill vore bäst att investera i? Inlärning sker på egen hand genom böcker och internet resurser.

Här är några idéer:
Videoedit
Autocad
Designa webbsidor
Web development


Jag ser tre faser:
1. Inlärning 100-200h
2. Praktik 100-200h (börja ta lågbetalda jobb för att börja få in review samtidigt som man slipar på sina skills).
3. Extraknäcka med högre priser

Fiverr är bara ett exempel kan vara vilket gigföretag som helst.
Varför skriver du i rubriken att extraknäcka som säljare när du inte ens nämner det i tråden?

Värdelöst..
Citera
2022-03-17, 20:41
  #5
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Föreställ dig en person som har en heltidssyssla men som ändå har en hel tid över och ser nu över möjligheten att öka inkomsten med ett flexibelt extraknäck. Flexibilitet och att jobba hemifrån är två viktiga faktorer. Ponera att personen är helt oerfaren i programmering eller någon annan skill som kan användas på distans. Vilket jobba-hemifrån-skill vore bäst att investera i? Inlärning sker på egen hand genom böcker och internet resurser.

Här är några idéer:
Videoedit
Autocad
Designa webbsidor
Web development


Jag ser tre faser:
1. Inlärning 100-200h
2. Praktik 100-200h (börja ta lågbetalda jobb för att börja få in review samtidigt som man slipar på sina skills).
3. Extraknäcka med högre priser

Fiverr är bara ett exempel kan vara vilket gigföretag som helst.
Den nischen mutades nog in av Framtidsfabriken & Birger El Sayed.
Citera
2022-03-17, 22:19
  #6
Medlem
ningudos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xile
Varför skriver du i rubriken att extraknäcka som säljare när du inte ens nämner det i tråden?

Värdelöst..
Hela tråden handlar ju om att sälja tjänst på gigföretag.

Kunde jag formulerar mig bättre? Visst, men det är knappast fel.
Citera
2022-03-17, 22:27
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Hela tråden handlar ju om att sälja tjänst på gigföretag.

Kunde jag formulerar mig bättre? Visst, men det är knappast fel.
Det var jag som missförstod hela rubriken, absolut.

Mycket bättre rubrik dock: Extraknäcka inom IT - Fiver, värt det?
Citera
2022-03-17, 22:28
  #8
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Problemet med Fiverr och Freelancer är att du slåss mot typ en miljon asiater som tar allt de kan.

Något som är ganska enkelt att göra och som företag behöver är bannerannonser.

Lär dig Google Web Designer och Adobe Animate.
Citera
2023-11-06, 16:12
  #9
Medlem
hur grö man med pengar man drar in, så att skatteverjket inte börjar bråka med en?
Citera
2023-11-06, 17:22
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
hur grö man med pengar man drar in, så att skatteverjket inte börjar bråka med en?

Exakt! Man behöver ju få utbetalat, vilket går genom ett konto, vilket staten ser.
Citera
2023-11-06, 17:55
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dondeestaslabib
Exakt! Man behöver ju få utbetalat, vilket går genom ett konto, vilket staten ser.
Ser staten paypal? Finns det nåt annat man kan använda?
Citera
2023-11-06, 19:03
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Ser staten paypal? Finns det nåt annat man kan använda?

Nej, du kan ha paypal utan att ha kopplat det till något kort, och sen kan du väl shoppa skit på diverse sidor.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback