Så räknade jag det också till, kommer säkert bli en lång rättegång.
Ja det tror jag också och en lång väntan på fupen, fast det kanske går lite snabbare när någon redan har erkänt?
Jaja det visar sig väl, en mycket tragisk historia hur som helst för alla inblandade..
Ja det tror jag också och en lång väntan på fupen, fast det kanske går lite snabbare när någon redan har erkänt?
Jaja det visar sig väl, en mycket tragisk historia hur som helst för alla inblandade..
I parternas närvaro upprättas följande preliminära
TIDSPLAN:
Åklagaren uppger att det preliminärt kommer att ta tre till sex månader innan åtal kan väckas.
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Häktnings protokoll: 2022-03-23
Misstänkt: F*bian C*derholm (*a,e)
Saken:
Mord; nu fråga om häktning
Åklagaren yrkar enligt aktbil. 3.
Försvararen uppger att F*bian C*derholm erkänner brott samt medger åklagarens häktningsyrkande och åklagarens begäran om tillstånd att besluta om restriktioner.
Beslut: F*bian C*derholm häktad.
Åklagaren: får tillstånd att meddela restriktioner.
Åtalet ska väckas vid tingsrätten senast den 20 april 2022, kl. 11.00.
Tingsrätten beslutar att inhämta § 7-intyg.
SKÄLEN FÖR BESLUTET:
F*bian C*derholm är på sannolika skäl misstänkt för två fall av mord den 21 mars 2022 på Latinskolan, Amiralsgatan 2 i Malmö stad.
I parternas närvaro upprättas följande preliminära
TIDSPLAN:
Åklagaren uppger att det preliminärt kommer att ta tre till sex månader innan åtal kan väckas.
Föredraganden anmäler: E*ic T*gesson har överklagat tingsrättens beslut och begärt att hovrätten bifaller hans begäran om utfående av handlingarna.
BESLUT:
Hovrätten avslår överklagandet.
Skäl för beslutet
Protokollet från häktningsförhandlingen vid Malmö tingsrätt är numera upprättat.
Det ankommer på tingsrätten att, efter en ny framställning från E*ric T*gesson ta ställning till om denna handling kan lämnas ut.
Enligt 18 kap. 1 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) gäller sekretess för upp- gifter som hänför sig till förundersökning i brottmål om det kan antas att syftet med beslutade eller förutsedda åtgärder motverkas eller den framtida verksamheten skadas om uppgiften röjs.
I likhet med tingsrätten anser hovrätten att uppgifterna i häktningspromemorian omfattas av sekretess enligt 18 kap. 1 § offentlighets- och sekretesslagen då det kan antas att förundersökningen motverkas om uppgifterna röjs. Överklagandet ska därför avslås.
Svårt att säga. Det är så väldigt lite som läckt ut.
Mm, men han har fått en fet ångest och fått praxis på att få tv-spel plus att titta på film enligt tidningen Aftonbladet. Jag tror han är frisk, med mycket ånger. En viss självinsikt har han iallafall i hans handling. Men kan ha fel.
Mm, men han har fått en fet ångest och fått praxis på att få tv-spel plus att titta på film enligt tidningen Aftonbladet. Jag tror han är frisk, med mycket ånger. En viss självinsikt har han iallafall i hans handling. Men kan ha fel.
Jag tror inte att jag skulle kunna spela spel eller se på film om jag hade dödat 2 personer.
Men vi är väl alla olika....
Absolut kan du ha rätt. Var det en tillfällig psykos (kan man ha det?) och han anses frisk vid RPU, så blir det livstid. Skulle ge mycket för att läsa igenom förhören nu. Men vi får vänta.
Själv hade jag blivit skogstokig i en cell efter en kort tid. Så för min del tycker jag det är helt i sin ordning att han får tv-spel i häktet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!