2022-04-04, 16:33
Medlem
Dagboksbladet: MT mål: B 3113-22

Dagboksbladet:2022-04-04

https://delafil.se/354c3cb3c818cd67/...2022-04-04.pdf
Citera
2022-04-04, 17:59
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Dagboksbladet:2022-04-04

https://delafil.se/354c3cb3c818cd67/...2022-04-04.pdf
Tack Doiten 👍
Fattade jag rätt om 8 st målsäganden har en och samma advokat och 6 st målsäganden har en annan advokat, 14 st målsäganden totalt?
Citera
2022-04-04, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Tack Doiten 👍
Fattade jag rätt om 8 st målsäganden har en och samma advokat och 6 st målsäganden har en annan advokat, 14 st målsäganden totalt?

Så räknade jag det också till, kommer säkert bli en lång rättegång.
Citera
2022-04-04, 18:22
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Så räknade jag det också till, kommer säkert bli en lång rättegång.

Ja det tror jag också och en lång väntan på fupen, fast det kanske går lite snabbare när någon redan har erkänt?
Jaja det visar sig väl, en mycket tragisk historia hur som helst för alla inblandade..
Citera
2022-04-04, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Ja det tror jag också och en lång väntan på fupen, fast det kanske går lite snabbare när någon redan har erkänt?
Jaja det visar sig väl, en mycket tragisk historia hur som helst för alla inblandade..

I parternas närvaro upprättas följande preliminära
TIDSPLAN:

Åklagaren uppger att det preliminärt kommer att ta tre till sex månader innan åtal kan väckas.

Citera
2022-04-04, 19:04
Medlem
Killmyshadess avatar
Citat:
I parternas närvaro upprättas följande preliminära
TIDSPLAN:

Åklagaren uppger att det preliminärt kommer att ta tre till sex månader innan åtal kan väckas.

Mmm, ofta vill de påskynda processen speciellt tanke på hans ålder och mående.
Citera
2022-04-04, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killmyshades
Mmm, ofta vill de påskynda processen speciellt tanke på hans ålder och mående.
Juni-aug brukar vara tunt med tunga huvudförhandlingar. Åtal i mitten av aug som tidigast är min gissning.
Citera
2022-04-04, 20:26
Medlem
Killmyshadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Juni-aug brukar vara tunt med tunga huvudförhandlingar. Åtal i mitten av aug som tidigast är min gissning.

Tippar också,
Vad tror du om den där killen? Är han psykisk sjuk eller tillräckligt frisk för att sitta i ett fängelse?
Citera
2022-04-04, 20:33
Medlem
Citat:
Tippar också,
Vad tror du om den där killen? Är han psykisk sjuk eller tillräckligt frisk för att sitta i ett fängelse?
Svårt att säga. Det är så väldigt lite som läckt ut.
Citera
2022-04-04, 21:23
Medlem
Killmyshadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Svårt att säga. Det är så väldigt lite som läckt ut.

Mm, men han har fått en fet ångest och fått praxis på att få tv-spel plus att titta på film enligt tidningen Aftonbladet. Jag tror han är frisk, med mycket ånger. En viss självinsikt har han iallafall i hans handling. Men kan ha fel.
Citera
2022-04-04, 21:39
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Mm, men han har fått en fet ångest och fått praxis på att få tv-spel plus att titta på film enligt tidningen Aftonbladet. Jag tror han är frisk, med mycket ånger. En viss självinsikt har han iallafall i hans handling. Men kan ha fel.

Jag tror inte att jag skulle kunna spela spel eller se på film om jag hade dödat 2 personer.
Men vi är väl alla olika....
Citera
2022-04-04, 21:54
Medlem
Citat:
Absolut kan du ha rätt. Var det en tillfällig psykos (kan man ha det?) och han anses frisk vid RPU, så blir det livstid. Skulle ge mycket för att läsa igenom förhören nu. Men vi får vänta.

Själv hade jag blivit skogstokig i en cell efter en kort tid. Så för min del tycker jag det är helt i sin ordning att han får tv-spel i häktet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in